Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Shimano ultegra zadelpen. 27,2 mm

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 feb 2011 00:17

Ik zoek voor mijn Gazelle exception een mooie glanzende Shimano Ultegra zadelpen. Het wat oudere type. (Op marktplaats staat er nu één, klik
een Shimano 600/Ultegra. Alleen is deze net te kort...)

Maat; 27,2 mm, en minstens 250 mm lang (liefst circa 300mm).
Wie heeft nog zo'n fraaie pen liggen. Mag het aero-type zijn, maar ook de gewone ronde.

jsparie
Forum-lid

jsparie 01 feb 2011 01:11

Heb er nog wel zo een liggen, maar die gaan niet langer worden hoor. Zijn bij mijn weten nooit langer gemaakt.

Je kunt beter kijken naar de iets nieuwere variant van de ultegra of eventueel dura ace. Die zijn er alleen in het rond en die zijn wel langer.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 feb 2011 08:17

Dat zou heel jammer zijn. Die in de genoemde advertentie is ongeveer 220 mm lang, en zou dan ongeveer 6,5 cm in mijn frame steken. Voor de veiligheid (van mezelf én frame) lijkt 8 á 10 cm als minimum me wel redelijk.
De nieuwe ultegra heb ik al wel gezien, o.a. bij bike 24 in Dld, maar deze heeft niet die mooie vorm die ik juist zo graag zie ... Is nog wel een alternatief.
Mbt tot de dura ace van de eerste jaren na 2000 heb ik veel gevallen gelezen over het loskomen van de zadelpen-kop van de pen zelf. Ook niet ideaal!
Misschien is de Ritchey classic dan wel een mooi/goed alternatief.
Ik wacht nog even af of er nog iets fraais (gepolijste afwerking, 27,2mm bij tenminste 250mm tot 350mm) wordt aangeboden.

jsparie
Forum-lid

jsparie 03 feb 2011 01:14

Met het stalen frame dat je hebt zou 6,5 a 7 cm in het frame ook wel genoeg moeten zijn. De onderkant van de zadelpen komt dan ruim voorbij de onderkant van de bovenbuis waardoor het zou moeten kunnen.

Zit je dat gevoelsmatig toch niet lekker kun je eventueel nog een ritchey classic kopen. Die is wel langer en dan heb je een moderne pen met een redelijk klassieke look.

Mocht je een minder glanzende aluminium pen vinden dan kun je die eventueel zelf mooi polijsten. Alleen het deel dat niet in het frame gaat dan.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 feb 2011 21:27

[quote="jsparie"]Met het stalen frame dat je hebt zou 6,5 a 7 cm in het frame ook wel genoeg moeten zijn. De onderkant van de zadelpen komt dan ruim voorbij de onderkant van de bovenbuis waardoor het zou moeten kunnen.

Zit je dat gevoelsmatig toch niet lekker kun je eventueel nog een ritchey classic kopen. Die is wel langer en dan heb je een moderne pen met een redelijk klassieke look.

Mocht je een minder glanzende aluminium pen vinden dan kun je die eventueel zelf mooi polijsten. Alleen het deel dat niet in het frame gaat dan.[/quote]

Ik heb je een PM gestuurd.

Plaats reactie