bidonhouders op crossframe
Korte vraag, is het mogelijk om gaatjes in het frame van een crossfiets te boren, zodat je er een bidonhouder op kunt zetten? Uiteraard zonder de levensduur en de sterkte van het frame te beïnvloeden.
En heeft iemand dit ooit gedaan, en zo ja, waar moet je op letten?
hmm, minder kort dan gedacht.
En heeft iemand dit ooit gedaan, en zo ja, waar moet je op letten?
hmm, minder kort dan gedacht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, die werken gemiddeld genomen niet. Gaan scheef hangen etc.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Vanuit de triathlon zijn er houders voor montage op je zadel of zadelpen en die werken over het algemeen prima (overigens werden vroegah alle bidonhouders met metalen bandjes op de buis gemonteerd (net als de kabels). Niet fraai maat her werkt super)
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
wat is de reden dat er niet standaard van die nokjes op zo'n frame zitten? Vriend van me heeft een crosser van Koga en daar zitten ze wel gewoon op!
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Sharkman schreef:Vanuit de triathlon zijn er houders voor montage op je zadel of zadelpen en die werken over het algemeen prima (overigens werden vroegah alle bidonhouders met metalen bandjes op de buis gemonteerd (net als de kabels). Niet fraai maat her werkt super)
In Frankrijk tijdens de vakantie trouwens bidonhouders met metalen bandjes bij de lokale FM nog gezien! Misschien dat in NL een FM nog wat "oude" voorraad heeft liggen.
What makes the boat go faster?
confused schreef:Het zou gaan om een ridley supercross van een paar jaar geleden. Ik kan hem eventueel 2de hands overnemen, maar de verkoper meldde dat er gaatjes ingeboord waren.
Ik heb nog niets gezien, maar wil mijzelf even voorbereiden.
Ik heb ook al Ridley crossfietsen gezien met bidonhouders. Ik meende dat ze die gaatjes bij Ridley in Tessenderlo zelf boren.
- de zwarten
- Forum-lid HC
wie wil er in de eerste plaats bidonhouders op een crossfiets? dan kan je fiets moeilijker op je schouder toch?
Een cyclocross duurt maximaal een uur, dus moet je het zonder bidon redden. ipv nokjes, heb je allerlei systemen om een bidonhouder met klemmen op de zit- of schuine buis te bevestigen. Ik zou er je frame niet voor willen vern#$%&, en zou dan toch een goede reden willen voor het waarom van die gaatjes!
sterkte.
Een cyclocross duurt maximaal een uur, dus moet je het zonder bidon redden. ipv nokjes, heb je allerlei systemen om een bidonhouder met klemmen op de zit- of schuine buis te bevestigen. Ik zou er je frame niet voor willen vern#$%&, en zou dan toch een goede reden willen voor het waarom van die gaatjes!
sterkte.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®