Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Tips 220 km fietsen!!

flexje954
Forum-lid

flexje954 06 sep 2007 16:35

Dag dames,

Ik ben nieuw op dit forum en op de fiets. In april van dit jaar ben ik begonnen met fietsen en heb sinds 1 maand ook een nieuwe racefiets. Ik heb de hele zomer getraind op de mountainbike en rij inmiddels 3 keer in de week ongeveer 100 km met een gemiddelde van rond de 27,5 km.

Mijn doel is/was het fietsen naar Friesland, een afstand van 220 km, in een keer. AS zaterdag gaat het gebeuren. Ik ga de poging samen met mijn mannetje wagen. Zoals de weersverwachting is heb ik de hele weg helaas windkracht 4 tegen!!

Wie heeft er nog tips voor mij, zodat ik mezelf kan overtreffen en mijn doel kan bereiken....

;)
Flexje

nelis
Forum-lid

nelis 06 sep 2007 16:38

Je vooral in het begin niet opblazen want dan wordt het een heel zware dag. Dus gewoon rustig starten!
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 06 sep 2007 16:40

Achter je mannetje uit de wind fietsen ;)
Zorg dat je voldoende eet en drinkt, begin al als je nog geen honger hebt.
Rijdt een licht verzet, met veel omwentelingen...dat houdt je langer vol als tegen de wind in stampen.
Veel succes...wel even laten weten of het gelukt is hoor !
Afbeelding | Afbeelding

flexje954
Forum-lid

flexje954 06 sep 2007 16:59

Maar uiteraard ga ik een beetje achter mijn mannetje fietsen. Bedankt voor de tip!!

Ik zal laten weten of het is gelukt, ga er wel vanuit!! (beetje in jezelf geloven helpt) :D
Flexje

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 06 sep 2007 17:26

Als jullie zondag zouden vertrekken dan had ik jullie een tijdje uit de wind kunnen fietsen, leek me wel leuk.
Ik neem aan dat jullie zaterdag vroeg vertrekken want dan kan ik helaas niet.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

anno
Forum-lid

anno 06 sep 2007 17:35

inderdaad, rustig beginnen is echt belangrijk. Waar ik zelf ook altijd last van krijg na een 4,5 uur is van mijn nek en schouders. Dan kan ik op gegeven moment niet meer op het stuur leunen van de kramp/pijn. Ik voorkom/stel het (uit) door in het begin al te beginnen met af en toe een stukje met losse handen.
Met mijn zitvlak is het hetzelfde verhaal, in het begin af en toe staand fietsen zodat ik het tenminste zittend kan uitfietsen!
Verder inderdaad de standaard dingen, eet en drink genoeg.

Mag ik ook vragen of je in friesland ook een specifieke locatie/doel hebt ?

laurenss
Forum-lid

laurenss 06 sep 2007 20:04

eten eten eten!
af en toe de lokale supermarkt binnen vallen voor een partij koude pannenkoeken ;)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 06 sep 2007 20:08

Of een lekker appelgebakje met slagroom!
What makes the boat go faster?

flexje954
Forum-lid

flexje954 07 sep 2007 15:39

Bedankt allemaal voor de geweldige tips!! Ik zal ze allemaal meenemen en laat nog even weten hoe het is afgelopen.

Bedankt Body voor het aanbod en jammer dat je niet kan. We gaan zaterdag rond 08:30 uur weg.

We gaan vanuit Voorburg door de duinen over de afsluitdijk naar Blauwhuis in Friesland, ongeveer 220 km.

Er werd gevraagd of er een doel is, waarom Friesland. De moeder van mijn ventje woont in Friesland. Ik ben in april met fietsen begonnen en train inmiddels regelmatig en het gaat ook met sprongen vooruit. Mijn ventje fiets al jaren en is al vaker naar zijn moeder gefietst, alleen. Ik heb mijn ventje beloofd dat ik hem er een keer af ga rijden wat hij uiteraard in alle toonaarde ontkend dat dat ooit gaat gebeuren...hahahahaha Inmiddels is het een soort competentie geworden en begint hij zich al een beetje zorgen te maken (zou ik ook doen:-)) Mijn doel is dus om te kijken hoe ver ik kan komen en of ik genoeg kracht heb om hem bij te houden.

Sssst niet door vertellen maar als ik samen met hem fiets hou ik mij een beetje in en fiets ik tegen zijn grens, stiekem steeds ietsje harder. Ik kan vaker trainen dan hij en ik rij gemiddeld harder in mijn eentje. Als ik Friesland haal en ik weet cker dat ik hem eraf kan rijden ga ik het erop wagen.

Bedankt allemaal!!
Flexje

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 07 sep 2007 15:45

Heel vee succes toegewenst!!!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

anno
Forum-lid

anno 07 sep 2007 19:08

[quote="Flexje954"]Sssst niet door vertellen maar als ik samen met hem fiets hou ik mij een beetje in en fiets ik tegen zijn grens, stiekem steeds ietsje harder. Ik kan vaker trainen dan hij en ik rij gemiddeld harder in mijn eentje. Als ik Friesland haal en ik weet cker dat ik hem eraf kan rijden ga ik het erop wagen. [/quote]

Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je dat lukt, ben benieuwd! succes in ieder geval ! :)

whocares
Forum-lid

whocares 08 sep 2007 23:01

En wat is het geworden ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie