Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic of Fulcrum

diamond
Forum-lid

diamond 10 sep 2007 00:57

In principe wil ik bij mijn nieuw Cinelli frame Macic Aksium wielen steken,maar misschien dat nog overstag ga voor Fulcrum maar welke???komen qua prijs en niveau in aanmerking de racing 7 of 5 ???
Uiteraard met zwarte velgen staat mooi bij het rode frame.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 sep 2007 12:12

Qua prijs kun je zelf uitzoeken, dus dat laat ik aan jou over.

Een setje Fulcrum 5 is wat mij betreft net ff een stapje beter dan Aksiums, wat overigens ook echt geen verkeerde (maar wel zware) wielen zijn.

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 10 sep 2007 17:14

Rood frame? Waarom dan niet die rode Fulcrum 7?
Gang is alles...

diamond
Forum-lid

diamond 10 sep 2007 21:38

Havana ik ben maar een toerfietsertje ( dus wat is gewicht voor mij )en kom voorlopig niet richting Ardennen etc.
Christoffel rode Fulcrums wordt het niet een beetje te ???.
Maar ik denk dat ik toch ff moet overleggen met m'n FM prijs Fulcrums

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 sep 2007 21:49

Salden.nl is een aardige referentie. Noteer die prijzen eens en neem ze mee naar je FM. Ik weet trouwens niet hoe zwaar je bent, maar als je 80+ bent zou ik eerder voor de Aksiums gaan dan voor de Fulcrums.

diamond
Forum-lid

diamond 10 sep 2007 22:45

Dan is mijn keuze de juiste Mavic Aksium ben inderdaad 80+ was 90+e ik hoef mijn FM niet gek te maken over weer een andere keuze wielen
Bedankt heren voor Uw steun en tips

z@nd3rt
Forum-lid

z@nd3rt 11 sep 2007 01:12

Ik heb zelfs sinds kort Fulcrum racing 5 Evolution (op cube), en ze bevallen goed. Ik vind het echt schitterende wielen met die rode accenten. Misschien wat minder stijf vergeleken bij de ksyrium elite die ik had, maar tot op heden (ja ja, nog niet zoveel kilometers, ca. 600 km) geen enkele reden tot klagen. Ik weeg zelf ca. 82 kg.

masterb
Forum-lid

masterb 11 sep 2007 21:02

havana schreef:Salden.nl is een aardige referentie. Noteer die prijzen eens en neem ze mee naar je FM. Ik weet trouwens niet hoe zwaar je bent, maar als je 80+ bent zou ik eerder voor de Aksiums gaan dan voor de Fulcrums.

Denk jij dat een fm die wielen voor dezelfde prijs als Salden gaat verkopen dan?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 11 sep 2007 21:08

Master B schreef:
havana schreef:Salden.nl is een aardige referentie. Noteer die prijzen eens en neem ze mee naar je FM. Ik weet trouwens niet hoe zwaar je bent, maar als je 80+ bent zou ik eerder voor de Aksiums gaan dan voor de Fulcrums.

Denk jij dat een fm die wielen voor dezelfde prijs als Salden gaat verkopen dan?

Dat wordt toch ook niet geinsinueerd? Het is de bedoeling dat je een referentieprijs hebt. Ligt de prijs bij je FM lager, dan heb je een prijsbeest. Ligt de prijs meer dan 20% hoger, dan heb je een dure FM, en kan je eventueel proberen om wat af te dingen (bvb indien je een grote aankoop doet van allerlei materiaal).

Ik zou niet voor mavic aksiums kiezen omdat het zowat de laagste wielen in de mavic range zijn. Als (ik zeg als) je wat meer kan besteden, ga dan voor betere mavics. Je zal er geen spijt van hebben! Als je FM daar moeite mee heeft en bvb fulcrums of de betere mavics moet bestellen voor jou: het zij zo, want klant is koning!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

diamond
Forum-lid

diamond 11 sep 2007 23:03

HH,
zoals ik al eerder poste ik ben maar een toerfietsertje (52 winters jong)heb de hobby na 17 jaar weer opgepakt een mens moet wat niet waar.
Dus hoef ik volgens mij op dit moment geen duurdere wielen,ik kom voorlopig niet richting de hogere bergen Alpen etc.
En ik heb ook maar een bepaald budget,mijn huidige fiets was maar 650 E de nieuwe is ruim het dubbele 1400 E het moet leuk blijven

Bedankt voor jullie bijdrage

rho.
Forum-lid

rho. 12 sep 2007 15:17

Ik heb zelf een tijd gereden op de aksiums en rijd nu op Fulcrum Racing3. Ik moet zeggen dat niet enkel het gewicht van belang is, ook al rij je enkel op het vlakke, maar zeker de zijdelingse stijfheid en de lagering van de wielen.

Met de fulcrums kan ik veel vlotter en veiliger door de bochten, na de bochten is accelereren veel aangenamer en bergaf bol ik veel vlotter. En ik rij ook enkel redelijk vlakke ritten. Een brug over een kanaal kan als een aardige berg gezien worden in mijn ritten. Je hebt dus zeker geen ardennen nodig om te genieten van lichtere en stijvere wielen.

Ik weeg dan wel geen 80kg maar erg veel lichter ben ik nu ook weer niet (77kg).
http://www.benberden.be" onclick="window.open(this.href);return false;

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 12 sep 2007 15:40

ik zou voor de aksiums gaan, de zwarte. Zal heel mooi staan in je rode cinelli (unica?) frame! Puur een optische beslissing dus, en het zijn toch echt goede wielen heb ik me laten vertellen door een erkend FM !!!
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

Plaats reactie