Hallo,
ik ben een beginnend wielrenner van 33 jaar en wil in de lente van 2008 de Mont Ventoux gaan beklimmen. Ik ben op zoek naar een leuke, nette camping met een zwembad voor de kinderen. Heeft een van jullie mis een leuk idee??
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Roland Nooij
Camping bij Mont ventoux
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Campings genoeg, maar een adres kan ik je niet helpen aangezien ik zelf nooit campeer. Maar wat versta je onder lente? Als je in de meivakantie gaat heb je namelijk grote kans dat de beklimming iig vanaf Mauloscene nog dicht is en als je pech hebt Bedoin ook. Dit jaar waren beide al wel open, maar dat schijnt heel erg uniek geweest te zijn. (Daar was het in April ook erg warm en alle sneeuw dus al gesmolten).
ik ben regelmatig in mei naar de ventoux geweest, zit dan meestal in een huisje, maar ik heb maar 1 keer gehad dat de daadwerkelijke col ferme was.
dan heb ik het over 1 uit 6 of 7 keer denk ik.
het wemelt daar verder van de campings.
dan heb ik het over 1 uit 6 of 7 keer denk ik.
het wemelt daar verder van de campings.
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1
Willier Cento1
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik had 't over 1e week mei, he. Eind mei is een heel ander verhaal (al zat toen de boel wel even dicht dit jaar na hevige sneeuwval). Omhoog rijden is niet zo'n probleem als de Col dicht zit, alleen afdalen is vervelend, want richting Mauloscene kom je 3x een slagboom tegen en er leggen stenen om de weg die met de sneeuw van de berg zijn gekomen.
http://www.camping-carpe-diem.com/ Afgelopen zomer hebben we tien dagen doorgebracht op deze Camping. Ongeveer een 9 km van Malaucene. Vier zwembaden waarvan 1 verwarmd (in geval van slecht weer wordt deze overdekt), 2 gewone zwembaden en 1 kinderplonsbad. Elke dag tweemaal kinderanimatie. Was mijn mooiste vakantie tot nog toe. De rust van de Provence, het eten, de wijn ...
Bedankt,
We zullen een een leuke camping of een huisje uitzoeken. Alleen zitik nog met de volgende vraag, mijn kinderen hebben de laatste week van april en de eerste week van mei vakantie. Dus ben ik gebonden aan deze weken. is de kans groot dat de Mont ventoux nog dicht is.???
Alvast bedankt,
Roland Nooij
We zullen een een leuke camping of een huisje uitzoeken. Alleen zitik nog met de volgende vraag, mijn kinderen hebben de laatste week van april en de eerste week van mei vakantie. Dus ben ik gebonden aan deze weken. is de kans groot dat de Mont ventoux nog dicht is.???
Alvast bedankt,
Roland Nooij
Thanks
Ik ben deze zomer met de fiets tot aan de Mont Ventoux gereden.
In Bedoin (is de leukste kant om de beklimming te doen) heb ik een camping gezocht.
Kwam om 12h aan bij camping municipal. Moest 2 uur wachten tot de gemeentelijke bediende zijn siësta had gedaan om dan tot de vaststelling te komen dat ik met mijn tentje dezelfde prijs moest betalen als iemand met een motorhome.
Dan ben ik naar camping la garenne geweest. Ben daar 3 dagen gebleven tegen de helft van op een municipal. Kort samengevat: een aanrader proper - warme douches - vriendelijke mensen - gratis degustatie van wijn met pizza - beschikking over een frigo.
Dus zonder reclame te maken: de beste camping in Bedoin!
In Bedoin (is de leukste kant om de beklimming te doen) heb ik een camping gezocht.
Kwam om 12h aan bij camping municipal. Moest 2 uur wachten tot de gemeentelijke bediende zijn siësta had gedaan om dan tot de vaststelling te komen dat ik met mijn tentje dezelfde prijs moest betalen als iemand met een motorhome.
Dan ben ik naar camping la garenne geweest. Ben daar 3 dagen gebleven tegen de helft van op een municipal. Kort samengevat: een aanrader proper - warme douches - vriendelijke mensen - gratis degustatie van wijn met pizza - beschikking over een frigo.
Dus zonder reclame te maken: de beste camping in Bedoin!