Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Help! (montage FSA bottom bracket)

abel
Forum-lid

abel 22 sep 2007 14:36

Ben bezig met afmontage van mijn winterfiets maar stuit bij montage van bottom bracket op probleem: merk bottombracket is FSA (type platinum pro titanium M36x24t). Volgens mij is maat precies goed maar deze heeft zowel links als rechts vaste cups (kan linker, wat ik gewend was bij oude fiets, in ieder geval niet van as krijgen). Wie o wie weet hoe deze te monteren?
Graag jullie reactie

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 22 sep 2007 15:03

Volgens mij zit de as aan de ene kant vast aan de cup en hoort dat ook zo en rechts is los.
Niets is wat het lijkt..

abel
Forum-lid

abel 22 sep 2007 15:08

Laat ik het zo uitleggen: op mijn reservefiets zit inderdaad bracket met 1 losse cup (links = de niet aandrijfkant). Bij deze as zitten beide cups vast.
Montage vd eerste is inderdaad simpel: eerst losse cup erin draaien (losjes), dan as + vaste cup (= aandrijfkant) vast erin, vervolgens linkse verder vast aandraaien.
Maar hoe te monteren bij twee vaste cups????

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 22 sep 2007 22:18

Heb werkelijk geen idee. Kan je geen PDF downloaden van deze as met daarin montage en demontage instructies?
Volgens mij zit er eentje, links, gewoon te vast terwijl deze los gedraaid moet kunnen worden.
Niets is wat het lijkt..

marz
Forum-lid

marz 25 sep 2007 17:04

Ze kunnen toch niet beide vast zitten, hoe hebben ze hem er ooit ingekregen dan?
Je kan hem niet vastzetten, kan het niet zijn dat deze cup vast is gaan zitten door "weersinvloeden" te strak vastgedraaid, enz enz....
Probleem is dat je er ook niet echt veel kracht op kan zetten, anders draai je hem nog stuk ook.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

abel
Forum-lid

abel 26 sep 2007 00:53

FM heeft cup losgekregen (was inderdaad met handkracht niet lost te krijgen), kan nu dus m'n winterfiets afmaken. Dank voor jullie reacties

Plaats reactie