Ik zou in mijn oude MTB (geen schijfremmen) een paar oude racefietswielen wielen steken zodat ik deze kan gebruiken op de tacx.
Is dit technisch mogelijk?
Racefiets wielen in MTB voor op Tacx
Nee dat gaat niet passen. Racewielen zijn 28 inch terwijl een mtb frame geschikt is voor 26inch. Racewielen zijn dus te groot en zullen niet in het frame passen. Daar komt nog eens bij dat mtb achterwielen een inbouwbreedte hebben van 135mm terwijl dit bij racewielen 130mm is.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
kukelekupers
- Forum-lid
Qua hoogte kan 't vaak wel, een 26" wiel met MTB band komt vaak al aardig dicht in de buurt van een 28" wiel met raceband (zie ook Mavic Speedcity's).
Het is idd. de inbouwbreedte die te smal is.
Het is idd. de inbouwbreedte die te smal is.
KukeleKupers schreef: Het is idd. de inbouwbreedte die te smal is.
Dat moet je toch op kunnen lossen met een paar ringen ? 2.5 mm aan elke kant.
Nog beter is om een speciale band voor de Tacx aan te schaffen voor je mtb wiel.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15994
Oude racewielen in een oud MTB-frame? Dan zou ik me niet druk maken over die 5 mm verschil in inbouwbreedte, die trek je er wel uit met de snelspanner. Remmen wordt iets lastiger, maar daar heb je waarschijnlijk niet zo'n behoefte aan...............................
Is je oude mtb van staal? dan is het helemaal geen probleem. Die 5mm veert het frame wel met de spanner mee.
Een racewiel met bandje past precies in je frame. Je zult niet kunnen remmen (al bestaan er stukjes om je v-brakes hoger te zetten zodat het wel kan. Ken iemand die zo crost met z'n ge-improviseerde 29-mtb)
Moet kunnen dus. Dit fietst makkelijker als een tacx-band op je mtb wiel.
Een racewiel met bandje past precies in je frame. Je zult niet kunnen remmen (al bestaan er stukjes om je v-brakes hoger te zetten zodat het wel kan. Ken iemand die zo crost met z'n ge-improviseerde 29-mtb)
Moet kunnen dus. Dit fietst makkelijker als een tacx-band op je mtb wiel.