Het is zo gemaakt dat het een gelijkmatige druk op de binnenkant van de buis uitoefent. Het verwijderen van een segment doet dit effect teniet.
Deze FSA Compressor is geschikt voor binnendiameters van 21.3 tot 24,5 mm. Dus ik zou gewoon even de binnendiameter van je vorkbuis opmeten. Als deze kleiner is, zal je toch naar een andere oplossing moeten zoeken.
Fsa Compressor
- spinningfreak
- Forum-lid
-
evertdehandsch
- Forum-lid
Heb je hem ver genoeg opengeschroefd? Indien neen, effe losschroeven en pas foutloos.
Heb ook enige tijd gesukkeld met het perfect afstellen van m'n balhoofd, door de expander die niet groot genoeg was. Volgens de FM was hij in orde, en dan zelf contact opgenomen, verzonden en onder garantie een nieuwe terug gekregen omdat het een productiefout bevatte. Hij kon niet genoeg opgeduwt worden!
Succes iig!
Heb ook enige tijd gesukkeld met het perfect afstellen van m'n balhoofd, door de expander die niet groot genoeg was. Volgens de FM was hij in orde, en dan zelf contact opgenomen, verzonden en onder garantie een nieuwe terug gekregen omdat het een productiefout bevatte. Hij kon niet genoeg opgeduwt worden!
Succes iig!
Nulla tenaci invia est via!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Is niet zo heel vreemd dat ie niet past. Easton gebruikt voor zijn vorkschachten een grotere wanddikte waardoor bijv. ook voor de 1 1/8 een plug vaak wat lastiger is te vinden.
Je kunt de binnenzijde met wat schuurpapier is opruimen (kan weinig kwaad) of verder zoeken naar een systeem dat wel past. alternatieven is om de bijgeleverde beartrap te gebruiken of contact op te nemen met veltec, zij kunnen je zeker verder helpen.
Je kunt de binnenzijde met wat schuurpapier is opruimen (kan weinig kwaad) of verder zoeken naar een systeem dat wel past. alternatieven is om de bijgeleverde beartrap te gebruiken of contact op te nemen met veltec, zij kunnen je zeker verder helpen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een No Name carbonvork die ook een grotere wanddikte had. De enige die ik heb kunnen vinden is de onderstaande, volgens mij een ouder type van FSA en helaas alleen met een zilverkleurige topcap te krijgen.
[img=http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... adklem.jpg]
[img=http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... adklem.jpg]
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
campasuper
- Forum-lid
Ik zou de prop van hierboven niet gebruiken voor een carbon stuurbuis. Als er iets beschadigt loop je echt een risico.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Is niks mis mee, wat zou er moeten beschadigen dan.
Of je nu 4 gladde vlakken hebt die zich vastzetten tegen de carbonwand of 4 vlakken met een opgeruwde kant maakt IMHO geen verschil. Uiteraard moet het wel met enig gevoel gebeuren maar dat geld ook voor de compressor.
Of je nu 4 gladde vlakken hebt die zich vastzetten tegen de carbonwand of 4 vlakken met een opgeruwde kant maakt IMHO geen verschil. Uiteraard moet het wel met enig gevoel gebeuren maar dat geld ook voor de compressor.
-
campasuper
- Forum-lid
Heb je wel eens een gespleten carbon stuurbuis gezien? Is een van mijn fietsmaatjes overkomen. My worst nightmare.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ja die heb ik wel eens (meerdere malen) gezien. Maar kwam dat van je fietsmaatje dan door het aandraaien van de expander. Dan heeft ie toch iets te hard gedraaid naar mijn mening.
En in dit geval, waar de vorkbuiswand dikker is dan normaal schijnbaar, moet je wel erg gek doen wil je expander zover indraaien dat de uitzetstukken door de wand heen komen.
Er zijn vorken, zoals bv de vorken die Cervelo gebruikt in bepaalde frames, die extreem dunwandig zijn maar daar heb je dan ook weer (meegeleverd) hulpstukken voor die de wand verstevigen.
Maar goed, dit gaat over een 1 inch Easton vork.
En in dit geval, waar de vorkbuiswand dikker is dan normaal schijnbaar, moet je wel erg gek doen wil je expander zover indraaien dat de uitzetstukken door de wand heen komen.
Er zijn vorken, zoals bv de vorken die Cervelo gebruikt in bepaalde frames, die extreem dunwandig zijn maar daar heb je dan ook weer (meegeleverd) hulpstukken voor die de wand verstevigen.
Maar goed, dit gaat over een 1 inch Easton vork.