breuk bij bracket
hoi,
ik kwam vandaag tot de ontdekking dat er een breuk in mijn frame zit.
deze zit onder aan het bracket.
ik zit er aan te denken om er een wat tussen te zetten zodat weer een degelijke verbinding heb.
het rooie vlakje is het stuk wat ik er tussen wil lassen. en de stippellijn is de breuk.
is dit en goede oplossing?
en/of is er iemand die er een andere oplossing voor heeft.
bvd
ik kwam vandaag tot de ontdekking dat er een breuk in mijn frame zit.
deze zit onder aan het bracket.
ik zit er aan te denken om er een wat tussen te zetten zodat weer een degelijke verbinding heb.
het rooie vlakje is het stuk wat ik er tussen wil lassen. en de stippellijn is de breuk.
is dit en goede oplossing?
en/of is er iemand die er een andere oplossing voor heeft.
bvd
niet zeuren maar trappen
-
frankvanboven
- Forum-lid
Het zou niet mijn keuze zijn om een dergelijke reparatie uit te voeren. Ik zou uit veiligheidsoverweging het frame vervangen. Dan desnoods een 2e hands frame als de kosten niet gelegen komen.
Als je iemand weet die dit materiaal goed kan lassen lijkt mij dit geen probleem.
Voor vuilophoping zou ik je niet al te veel zorgen maken, bij mijn carbon Giant zit dat gedeelte ook helemaal dicht.
Dit levert geen enkel probleem op, enige is dat je wat meer souvenirs uit het bos meeneemt.
Los alu frame hoeft ook niet zoveel te kosten, maar als het lassen je niet teveel kost dan kun je dat prima proberen.
Voor vuilophoping zou ik je niet al te veel zorgen maken, bij mijn carbon Giant zit dat gedeelte ook helemaal dicht.
Dit levert geen enkel probleem op, enige is dat je wat meer souvenirs uit het bos meeneemt.
Los alu frame hoeft ook niet zoveel te kosten, maar als het lassen je niet teveel kost dan kun je dat prima proberen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
spietpiet schreef:Los alu frame hoeft ook niet zoveel te kosten, maar als het lassen je niet teveel kost dan kun je dat prima proberen.
tja en wat als de boel afbreekt in een sprintje, op z'n minst slaat je achterwiel vast. Dan moet je goed kunnen sturen en diegene achter je ook om het er zonder kleer scheuren vanaf te brengen.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Naast een lasrups kun je niet opnieuw lassen (daar is het materiaal al iets zwakker). Einde verhaal en een nieuw frame zoeken.
het lassen ben ik niet zo bang voor (kan zelf prima alu lassen).
maar meer voor de krachten die er eventuweel op komen.
dat kijkt mij in 1e instantie alleen een druk/trek verbinding en niet echt een dwarsverbinding.
het is mijn crossfiets zal er niet zo veel mee sprinten enzt. alleen krijgt deze veel klappen in het bos. probeer het eerst wel is tijdens een trainig hoe het gaat.
maar wat zouden jullie in dit geval doen.
ik heb deze fiets via marktplaats gekocht via iemand die zegt particulier te zijn maar adverteert met .......... wielersport gegarandeerd de goedkoopste.
hij heeft het er duidelijk als bedrijfje bij naast zijn werk.
het frame heb ik 1 1/2 maand geleden gekocht.
en nu is het dus gebroken.
ik zit er sterk over te denken om deze persoon er op aan te spreken. en min of meer eisen dat het frame vervangen word.
hij doet zich immers voor als een bedrijf op marktplaats. en dan lijkt enige service wel op zijn plaats.
het is trouwens geen breuk door een valpartij maar aan de breuk te zien lijkt het een oude breuk die "vakkundig" gerepareerd is.
maar meer voor de krachten die er eventuweel op komen.
dat kijkt mij in 1e instantie alleen een druk/trek verbinding en niet echt een dwarsverbinding.
het is mijn crossfiets zal er niet zo veel mee sprinten enzt. alleen krijgt deze veel klappen in het bos. probeer het eerst wel is tijdens een trainig hoe het gaat.
maar wat zouden jullie in dit geval doen.
ik heb deze fiets via marktplaats gekocht via iemand die zegt particulier te zijn maar adverteert met .......... wielersport gegarandeerd de goedkoopste.
hij heeft het er duidelijk als bedrijfje bij naast zijn werk.
het frame heb ik 1 1/2 maand geleden gekocht.
en nu is het dus gebroken.
ik zit er sterk over te denken om deze persoon er op aan te spreken. en min of meer eisen dat het frame vervangen word.
hij doet zich immers voor als een bedrijf op marktplaats. en dan lijkt enige service wel op zijn plaats.
het is trouwens geen breuk door een valpartij maar aan de breuk te zien lijkt het een oude breuk die "vakkundig" gerepareerd is.
niet zeuren maar trappen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben wel bang voor het lassen. Ik beheers de vaardigheid van het lassen ook een beetje en elke lasser weet dat NAAST de oude las het materiaal op zijn zwakst is. Een breuk zal ook altijd naast de las zitten, niet een stukje er vandaan, of op de las zelf (tenzij het prutswerk is)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Een paar weken geleden had ik een alu crossframe op de kop getikt die na 3 keer rijden ook braak boven het bracket. Ik ben op zoek gegaan naar framebouwers via het net. Je kunt eens een vraag stellen via deze site
http://www.ligfiets.net/markt/
Dat had ik ook gedaan en kreeg gelijk reactie met adressen waar men ook iets had laten lassen. uiteindelijk niet laten doen omdat de breuk beide buizen betrof en rijp was voor de schoot.
http://www.ligfiets.net/markt/
Dat had ik ook gedaan en kreeg gelijk reactie met adressen waar men ook iets had laten lassen. uiteindelijk niet laten doen omdat de breuk beide buizen betrof en rijp was voor de schoot.
-
_balenbc2_
- Forum-lid
als ik van jou was zou ik eerst de verkoper aan spreken achter een nieuw frame vragen of een vergoeding. als je dit gehad hebt of als je tot ene akkoord gekomen bent met de verkoper zou ik gewoon een nieuw alu frame kopen.
ookal sprint je niet met je crossfiets de krachten die erop kome tijdens het crossen kunnen even groot of zelfs groter zijn dan het sprinten.
dus ik zou niet aarselen en al een nieuw frame bestellen.
ik zou niet op mijn gemak voelen als ik met zo een gerrapeerd frame moet rondrijden en zeker niet in het bos
ookal sprint je niet met je crossfiets de krachten die erop kome tijdens het crossen kunnen even groot of zelfs groter zijn dan het sprinten.
ik zou niet op mijn gemak voelen als ik met zo een gerrapeerd frame moet rondrijden en zeker niet in het bos
*balenbc2* schreef:als ik van jou was zou ik eerst de verkoper aan spreken achter een nieuw frame vragen of een vergoeding. als je dit gehad hebt of als je tot ene akkoord gekomen bent met de verkoper zou ik gewoon een nieuw alu frame kopen.
Ik weet niet of je reageert op mijn schrijven?? Ik heb zeker de verkoper gevraagd wat hij met het frame gedaan had. Het was al een ouder frame hoor voor niet al te veel, maar geen rare dingen mee gebeurd.
De verkoper stelde zelf voor het frame terug te brengen en mijn geld terug te geven. Gewoon bij een particulier via marktplaats. netjes. Ik ga ook tzt een nieuw frame kopen.