AX-lightness, Lightweight, Marchisio, Mavic, Edco of Campa
In het kader van "geld zat", " die bonus houd ik zelf wel" en andere onwijze luxe problemen: welk wielset zou jullie voorkeur hebben en waarom ( niet ).
- AX Lightness Premiun road 42
- Lightweight Standard III
- Marchisio T800 38
- Mavic Cosmic Carbone Ultimate
- Edco Croix Light SuperSport
- Bora Ultra Two
Tis voor onder n Italiaan en ik noem maar geen merk anders krijg ik zoveel commentaar alla patserbak, bling-bling ect. hmmm :p
- AX Lightness Premiun road 42
- Lightweight Standard III
- Marchisio T800 38
- Mavic Cosmic Carbone Ultimate
- Edco Croix Light SuperSport
- Bora Ultra Two
Tis voor onder n Italiaan en ik noem maar geen merk anders krijg ik zoveel commentaar alla patserbak, bling-bling ect. hmmm :p
-
- Forum-lid
Ik zou zeggen de Lightweight's, onder t motto: geld zat
. Nee even serieus, dit zijn denk ik toch de beste wielen uit het rijtje en ik heb zeker een paar mooie Italianen langs zien komen waar Lightweight's super in staan.
Succes met je keuze, en post daarna zo snel mogelijk een foto a.u.b.!

Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
-
- Forum-lid
lightweights geen twijfel over, je voelt na twee slagen dat er iets met je fiets gebeurt is.
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
Ik rijd zelf met de 38mm T800 tube. Heb eerst de T800 58 mogen proberen. Die waren iets te stijf voor mij. Ook minder praktisch in winderige situaties. 38 T800 kan ik het gehele jaar door gebruiken. Woog zwaarder door. Dus ratio zwaarder laten wegen dan de ultime looke.
Met de 38's heb ik al een paar honderd kilometer erop zitten. En ik moet zeggen geweldige wielen (maar dat zijn andere gelijkwaardige wielsets natuurlijk ook).
Wat mij trouwens opviel is dat het werkelijke gewicht bij mij op 1156 gram uitkwam )zonder snelspanners. Was dus een mooie meevaller.
Met de 38's heb ik al een paar honderd kilometer erop zitten. En ik moet zeggen geweldige wielen (maar dat zijn andere gelijkwaardige wielsets natuurlijk ook).
Wat mij trouwens opviel is dat het werkelijke gewicht bij mij op 1156 gram uitkwam )zonder snelspanners. Was dus een mooie meevaller.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat mij opvalt is dat je vrijwel in geen enkel ander topic dan Marchisiocorsa-gerelateerde iets bijdraagt....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Ik zou voor de LW of de bora gaan.
En dan staan de LW zeker op plaats 1, maar al staan de bora's heel gaaf in je fiets zou ik daarvoor gaan.
Voordeel van LW-> Ik rij zelf ook LW en had door een lekke tube mijn remvlak beschadigd, er was een stukje uit. Even contact opgenomen met Duitsland, wielen opgestuurd en vandaag(3 weken later) Stond de postbode alweer voor de deur. Ieder ander wiel had ik ws weg kunnen gooien.
Dit is ook wat waard bij een dergelijke wielset!
En dan staan de LW zeker op plaats 1, maar al staan de bora's heel gaaf in je fiets zou ik daarvoor gaan.
Voordeel van LW-> Ik rij zelf ook LW en had door een lekke tube mijn remvlak beschadigd, er was een stukje uit. Even contact opgenomen met Duitsland, wielen opgestuurd en vandaag(3 weken later) Stond de postbode alweer voor de deur. Ieder ander wiel had ik ws weg kunnen gooien.
Dit is ook wat waard bij een dergelijke wielset!
csteenbe schreef:Onder een Italiaanse patser bak hoort Bora Ultra Two....
De "klassieker" inderdaad lekker vet! Maar lopen zo ook zo lekker licht zo als bv de Lightweights.
MartijnBlaas schreef:Ik zou zeggen de Lightweight's, onder t motto: geld zat. Nee even serieus, dit zijn denk ik toch de beste wielen uit het rijtje en ik heb zeker een paar mooie Italianen langs zien komen waar Lightweight's super in staan.
Materialist schreef:lightweights geen twijfel over, je voelt na twee slagen dat er iets met je fiets gebeurt is.
Lijkt mij ook super rijden en mooie understatement onder n patserbak. Rijden ze echt zo geweldig?
Marchisiocorsa schreef:Ik rijd zelf met de 38mm T800 tube. Heb eerst de T800 58 mogen proberen. Die waren iets te stijf voor mij. Ook minder praktisch in winderige situaties. 38 T800 kan ik het gehele jaar door gebruiken. Woog zwaarder door. Dus ratio zwaarder laten wegen dan de ultime looke.
Met de 38's heb ik al een paar honderd kilometer erop zitten. En ik moet zeggen geweldige wielen (maar dat zijn andere gelijwaardige wielsets natuurlijk ook).
Ook n mooie Italia combi maar kunnen ze tippen aan bv de Lightweights?
Daniel1975 schreef:Wat mij opvalt is dat je vrijwel in geen enkel ander topic dan Marchisiocorsa-gerelateerde iets bijdraagt....
Wie? Ik?
-
- Forum-lid HC
Volgens mij ben je er stiekem al uit