ik ben een oude stalen racefiets aan het opknappen, leuk om te doen tijdens de wintermaanden en het gaat allemaal redelijk goed. echter ik ben nu aangekomen op het vervangen van de rem kabels, het lukt mij niet om de achterremkabel te vervangen.
punt is dat deze door het frame loopt en ik hem er niet achter 'uit' krijg. hij gaat net na het balhoofd het frame in (bovenkant) en nog voor de staande buis er weer uit (boven), dat is een heel gepriegel ... of is daar een handig truukje voor.
remkabel door frame trekken
vissen met een oude spaak met omgebogen punt (klein haakje). vergt wat tijd en geduld maar is mijn inziens de enige manier. Indien ook de buitenkabel door het frame gaat eerst een binnenkabel erdoor friemelen en die dan gebruiken als leiddraad voor de buitenkabel.
hopelijk heb je hier iets aan.
hopelijk heb je hier iets aan.
Gebruik hier zelf een heel dun staaldraadje voor. Als je een lusje door het gaatje naar binnen steekt vormt zich een grote lus aan de binnenkant, en vis je de kabel zo naar buiten. Bij gebrek aan dun staaldraad is ook ander stug draad, bijv. vissnoer geschikt. Vliegertouw gaat kennelijk ook prima.
-
bianchisl3
- Forum-lid
Vliegerdraadje ruim in voeren aan de ene kant, met de stofzuiger er uit zuigen aan de andere kant.
-
_balenbc2_
- Forum-lid
je had gewoon de nieuwe kabel moeten vast maken aan de oude waarna je de oude er zo kunt uit trekken en de nieuwe erin zit!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Beste techniek is een Nokon binnenkabel om de bestaande kabel trekken deze door de twee openingen trekken, oude kabel eruit en nieuwe erin en nokon kabelhuls weer verwijderen....
Overigens bij Klein frames geleide ik de remkabel door middel van een extreem sterke magneet (geen idee of dit bij een stalen frame ook werkt)
Overigens bij Klein frames geleide ik de remkabel door middel van een extreem sterke magneet (geen idee of dit bij een stalen frame ook werkt)
*balenbc2* schreef:je had gewoon de nieuwe kabel moeten vast maken aan de oude waarna je de oude er zo kunt uit trekken en de nieuwe erin zit!
tja dat zou je denken