Van het weekend heb ik een Cube Attempt 2008 (http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ATT ... 20883_.htm) gekocht en heb er gisteren een proefrit mee gereden.
Hierbij viel het op dat bij mijn achterrem (linkerkant) het remblokje licht aanloopt tegen de velg. Aan de rechterkant heb ik ook zeer weinig speling.
Nu ben ik een leek op het gebied van techniek, maar dit zou ik toch we na enige uitleg kunnen aanpassen denk ik?
Of te wel, waaraan moet ik draaien om de remblokjes niet zo dicht bij de velg te hebben?
Remblokje loopt aan
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
http://img.cube.eu/details/zoomify/zoom ... ttempt_d4/
Aan dat zwarte wieletje ga ik het maar noemen waar je buitenkabel in toekomt. Daar kan je je remmen verder open of toe zetten. Je gaat dan in feite die doorgeboorde schroef waar je binnenkabel door loopt verder in of uit draaien.
Aan dat zwarte wieletje ga ik het maar noemen waar je buitenkabel in toekomt. Daar kan je je remmen verder open of toe zetten. Je gaat dan in feite die doorgeboorde schroef waar je binnenkabel door loopt verder in of uit draaien.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
cubemeister
- Forum-lid
mij attempt 2007 deed dat de eerst 70 km ook heel licht merk er nu niks meer van...goeie keuze zijn fijne fietsjes
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Je remblokjes waren ietsje afgesleten en daardoor lost het probleem zichzelf inderdaad op.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
dolphinman
- Forum-lid
En niet straks afvragen waarom je wat minder remt dan hè..
Ride like it\'s your last day
-
cubemeister
- Forum-lid
na 70 km...? hij is voor een beurt geweest etc denk dat het wel een beetje meevalt. op remblokjes zit nog wel eens ietsje gietrestant ed. ik denk dat het eerder daar van komt
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
Het is heel makkelijk te doen, maar ik denk dat de rem niet alleen te strak staat afgesteld maar dat hij ook niet goed gecentreerd is.
Overigens is dat de taak van de FM want die moet 'm uiteraard 100% afgesteld aan je meegeven.
Overigens is dat de taak van de FM want die moet 'm uiteraard 100% afgesteld aan je meegeven.
-
cubemeister
- Forum-lid
Misschien nog een toevoeging bij de bruikbare tips, bij centreren van de remblokken vind ik het altijd erg gemakkelijk om dat met een kale velg te doen. dus zonder band. maar als het blokje echt aanloopt, dat wil zeggen als het wiel niet vrij draait zou ik dat je FM laten oplossen
succes,
succes,
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
- de zwarten
- Forum-lid HC
Kijk ook even of je achterwiel recht in het frame zit. Als de snelspanner bvb niet goed is aangespannen, kan je je wiel scheeftrekken door hard te trappen.
Maar als dat niet het geval is, dan EERST centreren met de inbusbout waarmee je rem aan het frame is bevestigd, DAN PAS aan het stelschroefje draaien waar de kabel doorheen gaat. De inbusbout centert de rem, de stelschroef bepaalt hoeveel de rem open of dicht staat (hoeveel kabel je met je remgreep trekt vooraleer je blokjes daardwerkelijk tegen de velg komen).
Als je door te remmen je wiel ziet bewegen naar links of rechts, staat de rem niet gecentreerd.
Maar als dat niet het geval is, dan EERST centreren met de inbusbout waarmee je rem aan het frame is bevestigd, DAN PAS aan het stelschroefje draaien waar de kabel doorheen gaat. De inbusbout centert de rem, de stelschroef bepaalt hoeveel de rem open of dicht staat (hoeveel kabel je met je remgreep trekt vooraleer je blokjes daardwerkelijk tegen de velg komen).
Als je door te remmen je wiel ziet bewegen naar links of rechts, staat de rem niet gecentreerd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®- de zwarten
- Forum-lid HC
okay, zoals Zorro zegt, andere wielen, andere velgdikte. Dat kan het ook zijn!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®