CAMPA NEUTRON ULTRA OF DURA ACE WH 7850
-
- Forum-lid
Welke van de twee?
Iemand ervaring met één van deze twee wieken?
Iemand ervaring met één van deze twee wieken?
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
-
- Forum-lid
2 verschillende wielen natuurlijk.
Dura Ace een pak stijver, maar (denk ik) ook een wat fragieler. Zou ik vooral gebruiken op goeie wegen.
Neutron Ultra topwiel all round, overal inzetbaar: laag gewicht en stevige opbouw.
Dura Ace een pak stijver, maar (denk ik) ook een wat fragieler. Zou ik vooral gebruiken op goeie wegen.
Neutron Ultra topwiel all round, overal inzetbaar: laag gewicht en stevige opbouw.
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
-
- Forum-lid
Campa wielen bij campa groep en shimano wielen bij shimano groep, als je sram hebt zou ik ook voor shimano gaan (mavic kan bij alle 3). Ga er maar van uit dat beide van goede kwaliteit zijn.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
adroit schreef:Weet het niet helemaal zeker, so correct me if I am wrong, maar de Campa's zijn volgens mij zeker zo stijf zo niet stijver als de Dura ace wielen.
Campa wielen zijn per definitie stijver dan Shimano wielen.
Het gewicht zal ook niet veel schelen, Campa lijkt dus de beste keuze.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
Ik rij met de dura ace 10 speed groep.
en nu met Mavic Ksyrium Elite. Maar wil dus voor de wedstrijden
een paar superwielen. Eén van deze twee ofwel een paar hyperons als ik deze ergens op de kop kan tikken. Maar wel voor draadbanden.
een paar superwielen. Eén van deze twee ofwel een paar hyperons als ik deze ergens op de kop kan tikken. Maar wel voor draadbanden.
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
-
- Forum-lid
THOMAS mOTTA schreef:Ik rij met de dura ace 10 speed groep.
Hyperon wielen stonden hier onlangs te koop, met Veloflex bandjes.
Er is wel een groot verschil tussen Hyperons en Neutrons hoor!
Ik zou met die eerste niet al m'n koersen durven rijden!
Met neutrons doe je niemand kwaad, en je zal het je zeker niet beklagen (ik praat uit ervaring

Waar je wel rekening moet mee houden is het feit dat die Neutrons (of Hyperons als je wilt) een Campagnolo body hebben, die zal je dus nog moeten vernieuwen wil je ervoor zorgen dat je geen problemen hebt op je Shimano Dura Ace.
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
-
- Forum-lid
Een bemerking over al dat stijfgedoe. Toen ik mijn onderdelen aan het bijeenzoeken was ben ik ten rade gegaan bij een kennis van mij die mecanicien bij een profteam is.
Zijn opmerking was de volgende: jij gaat nooit kunnen zeggen wat een stijf wiel of frame is met jouw gewicht en vermogen. Ik weeg inderdaad maar een 65kg en ben bijgevolg ook geen krachtmens die 500 watt duwt.
Moest je nu een persoon van 80kg en meer zijn dan ga je kunnen zeggen of je een stijf frame en wielen hebt, anders niet. Dat waren zijn opmerkingen.
Héhé, dat maakte het makkelijk voor mij; Ik ben ook geneigd om hem te geloven.
Dus aan alle lichtgewichten: niets aantrekken van dat stijfgedoe, je stresst je materiaal toch niet. Dit geldt inderdaad waarschijnlijk niet voor de polderstoempers onder ons.
Zijn opmerking was de volgende: jij gaat nooit kunnen zeggen wat een stijf wiel of frame is met jouw gewicht en vermogen. Ik weeg inderdaad maar een 65kg en ben bijgevolg ook geen krachtmens die 500 watt duwt.
Moest je nu een persoon van 80kg en meer zijn dan ga je kunnen zeggen of je een stijf frame en wielen hebt, anders niet. Dat waren zijn opmerkingen.
Héhé, dat maakte het makkelijk voor mij; Ik ben ook geneigd om hem te geloven.
Dus aan alle lichtgewichten: niets aantrekken van dat stijfgedoe, je stresst je materiaal toch niet. Dit geldt inderdaad waarschijnlijk niet voor de polderstoempers onder ons.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Onzin. Stijfheid is een eigenschap gedefinieerd voor een frame, wielen of fiets (naar gelang waar je het over hebt), het is meetbaar en onafhankelijk van het gewicht van de rijder. Ook als lichtere rijder kan de stijfheid van het materiaal heel interessant zijn.
Juist als lichtere rijder wil je juist een minder stijf frame of wielset om niet van je fiets af te stuiteren en wat comfort over te houden (1 en ander naar gelang de gewenste inzet).
Juist als lichtere rijder wil je juist een minder stijf frame of wielset om niet van je fiets af te stuiteren en wat comfort over te houden (1 en ander naar gelang de gewenste inzet).