Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Iemand ervaring met 12gotrading?

martijn
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 jan 2005 11:04
Locatie: Enschede

martijn 12 jan 2008 09:51

Is er iemand die goede of slechte ervaringen heeft met 12gotrading (www.12gotrading.nl), adverteert veel op marktplaats dit bedrijf. Ik wil er misschien een fiets gaan kopen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 jan 2008 09:55

Als je weet wat je wilt en je bent een beetje handig met het afstellen van je fiets, is het een prima ondernemening.
Niets is wat het lijkt..

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 12 jan 2008 10:23

Paar maanden geleden een nieuwe mtb bij 12gotrading gekocht. Ik kreeg hem in een bouwpakketje mee. Even bouwen nog, maar geen erg moeilijke handelingen.
Zoals maurice zegt: je moet weten wat je wilt en in elk geval een eigen fm in de buurt hebben die het onderhoud kan/wil (zie ook enkele topics overige sommige fm's die niet graag het onderhoud van 'vreemde' fietsen willen doen), want een onderhoudsbeurt biedt 12gotrading niet aan.
Het bedrijf is een slimme onderneming van een paar (ik denk) jonge ondernemers: meeste via internet, een winkel op een hooizolder met minimale huur en daarom fietsen voor een goede prijs maar geen verdere service.
Kortom: goede prijs, (bewust) geen service, maar naar mijn ervaring bonafide club.
Groet,
Mike

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 12 jan 2008 11:40

Ik heb er een jaar geleden een intersens MTB gekocht (zelf gehaald) waar ik erg tevreden mee ben. Als je weet wat je wilt kan je er goed slagen.
nulla tenaci invia est via

klontje
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 okt 2007 22:09

klontje 12 jan 2008 21:21

ja heb er een shirt gekocht, prima levertijd etc.

martijn
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 jan 2005 11:04
Locatie: Enschede

martijn 13 jan 2008 15:27

bedankt voor jullie reacties.
ik woon ik waddinxveen, dus ik kan daar altijd ff langslopen. onderhoud kan ik grotendeels zelf dat zal dus geen probleem zijn. ik zat aan deze fiets te denken:
[img=http://www.focusbikesuk.com/images/focu ... ert-md.jpg]
Focus variado Expert prijs bij 12gotradng 999,- met inruil, niet slechts voor fiets bij ultegra ice grey op crankstel na, misschien dan nog andere wielen (easton circui of vista's) heb je toch een mooi fietsje voor een mooie prijs

macklion
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2007 19:56

macklion 05 sep 2008 15:59

Mijn zeer slechte ervaring met 12GO Trading:

Afgelopen week plaatste ik order: 080828-5855

Een compleet Shimano XT afgemonteerde fiets, bleek echter bij aflevering gewoon met goedkope voorderailleur, ketting en cassette uitgerust.
Echter zowel op de website als via de mail hebben zij mij gecommuniceerd dat de fiets wel degelijk helemaal Shimano XT was.

Andere pedalen geleverd dan van te voren gemeld, Andere schoenen geleverd dan besteld. (Op zich niet erg maar ze leveren dus gewoon wat ze willen)

Kortom ze rapen gewoon bij elkaar wat ze in huis hebben en leveren dat.

Over de afmontering van de fiets heb ik 2 maal gebeld, echter dit willen ze niet op hun kosten geheel oplossen, omdat dit te duur werd!

Tevens heb ik bij bestelling gevraagd om een factuur, tot op heden niet ontvangen terwijl dit voor het fietsplan vereisd is!

Deze mensen lappen wetten en regelgeving aan hun laars! Wordt vervolgd!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 05 sep 2008 16:48

ben wel eens benieuwd naar het vervolg van dit..

Staat er ergens op de site dat afbeeldingen af kunnen wijken van het geleverde product? Zie je vaak dat ze zich zo willen indekken.. zolang duidelijk is aangegeven dat het om een full xt gaat, moeten ze het zelf vergoeden, of het nu te duur is of niet.. Hadden ze de fout maar niet moeten maken.

Je hebt overigens ook 7 dagen bedenktijd als je het spul hebt gekocht via internet (is in de Nederlandse wet vastgelegd namelijk)
Train ze!

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 05 sep 2008 18:06

@Macklion, om welk product gaat het?
evt. een link naar de pagina van hun website als het erop staat, voor de specificatie.

marcelweeda
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2008 21:52

marcelweeda 05 sep 2008 23:17

Ik koop er regelmatig wat kleding en randapparatuur, dat gaat prima. Zelfs een keer een te kleine broek gekocht, terugsturen geen probleem en binnen een paar dagen nieuwe broek binnen (kosteloos!!).

Ik ben geen voorstander van het kopen van een fiets via internet. Je kunt niet passen, service is altijd lastig (terugsturen en dat soort narigheid) en het valt me op dat je heeeeeeel goed naar de specs moet kijken van de fiets die je besteld. Op het plaatje staat namelijk vaak een duurdere afmontage dan hetgeen daadwerkelijk wordt aangeboden.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 06 sep 2008 01:24

Wel wat vreemd dat je nergens 'Algemene Voorwaarden' of 'Leveringsvoorwaarden' op de site vind. Of zitten die in de allerlaatste stap bij betaling??
Ik kon ze in ieder geval niet vinden.

roderaaf
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 mei 2007 05:34

roderaaf 06 sep 2008 01:51

zou zelf nooit een fiets on-line kopen, alleen onderdelen zoals banden, wielen, e.d. na een vlugge blik op de site van 12gotrading blijkt dat ze lang niet altijd heel goedkoop zijn, de Schwalbe Ultrmo band zij per set zelf € 10,- duurder dan bin futurum.
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

Plaats reactie