Fanatiek gaan fietsen als duursporter op een racefiets of MTB hoeft geen probleem te zijn voor de knie op termijn volgens Orthopeed en Fysio.
Ik heb al een MTB aangeschaft (Santos) en wil er ook nog graag een racefiets bij hebben voor het aankomende zomerseizoen.
Ik hoop dat jullie als ervaren bikers mij kunnen helpen de juiste keus te maken voor mijn nieuwe racefiets.
Ik ben voor fietser nu wel redelijk zwaar (95kg), en daar fiets ik nog wel wat kilo's vanaf en ben 1,88m lang en wil een goede en sterke fiets waar lang plezier van ga hebben.
Ik wil hem gaan gebruiken voor alle traingen met als doel de langere toeritten etc. en wil hem ook gaan gebruiken in de bergen.
...misschien ooit nog eens de Marmotte

Aan de hand van mijn budget en wensen heb ik nu een lijstje met fietsen waaruit ik mijn keus wil gaan bepalen.
Wat zeker is dat ik minimaal een Ultegragroep wil hebben en als wielen kies handgemaakte Mavic CPX33 ,...lekker stevig.
De fietsen die op mijn lijstje staan zijn:
Ridley Orion
Stevens SCF2
Eddy Merckx LXM
Pinarello FP2
Santos SRR02, SRR03, SRR03 Carb..deze zijn helemaal zelf samen te stellen.
Jan Janssen Sonic (editted 14-01-08)
De Canyon Ultimate AL 9.0 stond ook op mijn lijstje, maar heeft een te lange levertijd en is een echte internetfiets, koop hem liever bij een dealer.
De andere droomfiets welke ik helemaal weg van was is de Stevens SLC SL die in een superaanbieding met Ultegra en Easton Circuits voor €2299,- te verkrijgen was, maar die is van zeer dun carbon en dus te slap voor mijn gewicht volgens de dealers en kenners en ook bevestigd door Stevens zelf (email).
Mijn favoriet is nu qua looks is absoluut de Pinarello, maar mijn verstand zegt voor een van de degelijke Santosen te gaan.
Wat denken jullie als "Fietsers"....wat het beste zou zijn voor mij ?