Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

scheur carbon cr1 limited

rredwing
Forum-lid

rredwing 24 jan 2008 13:53

Hallo,

Kreeg vandaag minder fijn nieuws, had mijn fiets een maand geleden weggebracht voor een winterbeurtje en vandaag gingen ze er mee beginnen. Hoefde ook niet eerder van mijn) Maar werd vanmorgen gebeld dat er een scheurtje in mijn frame zit.
Ik dacht nog dat het een geintje was, maar niet dus. Dit is al mijn 2e cr1 limited omdat bij de eerste de linkerbuis van de staande achtervork gebarsten was door een valpartij in het peleton tijdens een wedstrijd...

Ik ben er meteen naar toe gereden om te kijken en er zit dus inderdaad een scheur in van ongeveer een cm. Deze komt vanuit het bovenste tapgat voor de bidonhouder op de schuine buis en loopt richting de onderste. Aan de bovenkant lopen ook wat lijntjes maar ik weet niet of dat ecth scheurtjes zijn. Het lijkt niet zo, maar zit wel onder de lak. die zijn niet voelbaar.

Ik heb al foto's gemaakt maar die volgen nog.

Wat kan ik hier mee doen, ik heb dit frame via een tussenpersoon uit tilburg, zou ventoux kunnen zijn, maar dat ga ik nog wel na. Is wel weer erg ver weg. Woon zelf in De Kwakel. (20km onder amsterdam).

Ik heb half zo iets als dat ik hem toch gewoon op laat bouwen en ermee ga fietsen, ws heb ik al een tijd met die scheur gereden, en ik wil eigenlijk niet meer wachten met fietsen. Maar dat is niet echt verstandig denk ik.

Of laten repareren als dat mogelijk is.

Zomaar weer even een nieuw frame kopen is op het moment financieel niet echt een optie.

kan iemand mij helpen?

thijsmerak
Forum-lid

thijsmerak 24 jan 2008 14:04

Repareren kan en is beter dan rondrijden met scheur zonder er iets aan te doen, maar het zal nooit 'goed' worden en daarom blijft het riskant!!

Mocht er geen garantie opzitten (wat ik vrees aangezien je hem dus particulier gekocht hebt) vrees ik toch dat je op zeer korte termijn een nieuw frame moet kopen..
dus doorsparen!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jan 2008 14:07

Dan maar een kinesis frame van €150 of je moet graag wat lttekens erbij willen hebben? Met een gescheurd frame moet je gewoon niet meer rijden en te repareren is het niet goed tegen een fatsoenlijke prijs.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rredwing
Forum-lid

rredwing 24 jan 2008 16:50

thijsmerak schreef:Repareren kan en is beter dan rondrijden met scheur zonder er iets aan te doen, maar het zal nooit 'goed' worden en daarom blijft het riskant!!

Mocht er geen garantie opzitten (wat ik vrees aangezien je hem dus particulier gekocht hebt) vrees ik toch dat je op zeer korte termijn een nieuw frame moet kopen..
dus doorsparen!

Tja ik wilde erg graag weer gaan fietsen, en dat zal nu iig weer wat langer gaan duren. Maar mssn valt het nog mee. Het is namelijk niet via een particulier gegaan en ik heb als het goed is wel garantie.

w0uter
Forum-lid

w0uter 24 jan 2008 17:42

Je frame mag op die plek niet zomaar scheuren! Ik maak uit je bericht op dat de scheur bij de bidonhoudergaten (galgje!) is begonnen? Bij mij komt dan de vraag naar boven: wie heeft je bidonhouder gemonteerd en hoe is dat gegaan. Een niet welwillende fm zal het misschien op verkeerde montage gooien. Neemt niet weg dat zo'n scheur niet zomaar mag ontstaan.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 24 jan 2008 20:32

Bij een CR1 mag (lees is beter van niet) je geen 0.75 liter flessen monteren. zijn de boutjes van de bidonhouder te hard aangedraaid dan is scheurvorming een mogelijkheid.

P.s. je hebt mail, kijk maar of je hier gebruik van maakt.

fiets381
Forum-lid

fiets381 24 jan 2008 20:43

Wanneer je leverancier niet mee wil werken kun je altijd een mail sturen naar de fabrikant. Deze willen soms nog wel eens meewerken. Het is natuurlijk altijd te proberen.

Het is natuurlijk wel zo bij carbon dat je erg goed moet opletten bij het aandraaien van de boutjes.

max8450
Forum-lid

max8450 24 jan 2008 20:46

Geen 0.75 liter bidons gebruiken. Pfff, als dat de prijs is die je moet betalen voor een superlicht frame?:rolleye: Dan mag de fiets nog zo goed zijn, als die zo broos is...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2008 21:39

max8450 schreef:Geen 0.75 liter bidons gebruiken. Pfff, als dat de prijs is die je moet betalen voor een superlicht frame?:rolleye: Dan mag de fiets nog zo goed zijn, als die zo broos is...

Pffft.... daar sta ik ook van te kijken ja... Dan is het mooiste frame voor mij per direct waardeloos! Maak het frame dan 100gr zwaarder en zorg dat dat wel kan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 24 jan 2008 21:53

Op de staande buis kan het (overigens is je pina op die plek minstens even gevoelig. Een te zware bidon zorgt voor flex en daar kan de gevoelige lak niet echt tegen.....

fiets381
Forum-lid

fiets381 24 jan 2008 21:59

[quote=Daniel1975
Pffft.... daar sta ik ook van te kijken ja... Dan is het mooiste frame voor mij per direct waardeloos! Maak het frame dan 100gr zwaarder en zorg dat dat wel kan.
[/quote]

Daar kan ik me helemaal in vinden. Ik ben trouwens ook van mening dat ze op dit moment een beetje aan het doorslaan met het steeds lichter maken van frames. Voor 99% van de rijders is het helemaal niet interessant of een frame 1 of 1,3 Kg weegt. Zij kunnen naar mijn mening beter een wat 'zwaarder' frame nemen die niet zo gevoelig is. Het is goedkoper om zelf 300 gram af te vallen ;-)

Plaats reactie