huisgenoten met shimano
hej,
hier thuis zijn we met 3 mensen die fietsen
*ikzelf rijd op campa veloce en ongeveer versleten vista wielen
*zus rijd op ultegra
*papa rijd weinig op shimano 105 op een 11 kg wegende racer
ik heb binnen iets minder dan een jaar een nieuwe fiets nodig, zus binnen enkele maanden en papa eig ook want die fiets wordt toch wel echt te oud.
maar voor ik mijn fiets zou kopen, heb ik voor dit seizoen nog wielen nodig om mn wedstrijden te rijden dus zou ik zonda wielen gaan kopen, maar....
eigenlijk wil ik vanaf nu mn fietsen zelf ineen zetten en die van mn huisgenoten, maar ik denk niet dat het handig zou zijn als ik voor mezelf campa ineen moet zetten en voor de anderen shimano....
als ik dus zelf zou overstappen naar shimano dan zullen mn nieuwe zonda wielen al direct verkocht moeten worden,
is campa en shimano monteren eig wel zoveel verschillend?
heb je veel verschillend materiaal nodig? mss kan ik wel gwn campa houden en zij shimano, dan zijn we alleen tevreden en moet ik mss maar 3 stuks gereedschap extra kopen?
hier thuis zijn we met 3 mensen die fietsen
*ikzelf rijd op campa veloce en ongeveer versleten vista wielen
*zus rijd op ultegra
*papa rijd weinig op shimano 105 op een 11 kg wegende racer
ik heb binnen iets minder dan een jaar een nieuwe fiets nodig, zus binnen enkele maanden en papa eig ook want die fiets wordt toch wel echt te oud.
maar voor ik mijn fiets zou kopen, heb ik voor dit seizoen nog wielen nodig om mn wedstrijden te rijden dus zou ik zonda wielen gaan kopen, maar....
eigenlijk wil ik vanaf nu mn fietsen zelf ineen zetten en die van mn huisgenoten, maar ik denk niet dat het handig zou zijn als ik voor mezelf campa ineen moet zetten en voor de anderen shimano....
als ik dus zelf zou overstappen naar shimano dan zullen mn nieuwe zonda wielen al direct verkocht moeten worden,
is campa en shimano monteren eig wel zoveel verschillend?
heb je veel verschillend materiaal nodig? mss kan ik wel gwn campa houden en zij shimano, dan zijn we alleen tevreden en moet ik mss maar 3 stuks gereedschap extra kopen?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik voel met je mee. Ik heb gelukkig geen huisgenoten met shimano, en het zou ook moeilijk samenleven zijn. Het zijn toch 'andere' mensen... Ze denken anders, leven anders, kijken naar andere programma's op tv,...
Bij mijn club zitten er ook zo een paar die het nog niet snappen. Misschien met het ouder worden komt de wijsheid...
sterkte!
Bij mijn club zitten er ook zo een paar die het nog niet snappen. Misschien met het ouder worden komt de wijsheid...
sterkte!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®de zwarten schreef:Ik voel met je mee. Ik heb gelukkig geen huisgenoten met shimano, en het zou ook moeilijk samenleven zijn. Het zijn toch 'andere' mensen... Ze denken anders, leven anders, kijken naar andere programma's op tv,...
sterkte!
Flauw..........
maar er zit wel een kern van waarheid in
@Jona: Er zit wel degelijk verschil in het gereedschap dat je nodig hebt, maar als je dat spul eenmaal hebt..... Denk hierbij aan cassette afnemer, sleutel voor de cups, ultra torque crank tool, evt. de ketting pons, torx schoroevendraaier. Het is ook een beetje afhankelijk met welke Campa groep je rijdt: Ultra torque of niet.
Ik zal ongetwijfeld nog wat gereedschap vergeten zijn, maar je hebt nu hopelijk een beetje een idee. Reken maar zo'n 15 voor een stuk gereedschap.
- robbebopper
- Forum-lid HC
de zwarten schreef:Ik voel met je mee. Ik heb gelukkig geen huisgenoten met shimano, en het zou ook moeilijk samenleven zijn. Het zijn toch 'andere' mensen... Ze denken anders, leven anders, kijken naar andere programma's op tv,...
sterkte!
Welke programma's kijk jij dan? Even om te checken. Zou trouwens een lollig topic zijn. Welke programma's kijken campagebruikers/shimanogebruikers, en bij welke groep komen de meeste namen voor die eindigen op de Griekse Y (Wesley, Jordy, Ricky, Davey, Kimberley, Shelsey, Stacey)
tja ik dacht zo'n toolbox te kopen maar cassetteafnemers (C&S)+ kettingzweep heb ik al, en voor de reste ik bv niet nodig:
die inbusseleutels, bandenlichters, ketingslijtagemeter, pedaalsleutel, borsteltjes, en die steeksleutels.
das toch een beetje verloren geld als ik die dingen al niet nodig heb
die inbusseleutels, bandenlichters, ketingslijtagemeter, pedaalsleutel, borsteltjes, en die steeksleutels.
Robbebopper schreef:de zwarten schreef:Ik voel met je mee. Ik heb gelukkig geen huisgenoten met shimano, en het zou ook moeilijk samenleven zijn. Het zijn toch 'andere' mensen... Ze denken anders, leven anders, kijken naar andere programma's op tv,...
sterkte!
Welke programma's kijk jij dan? Even om te checken. Zou trouwens een lollig topic zijn. Welke programma's kijken campagebruikers/shimanogebruikers, en bij welke groep komen de meeste namen voor die eindigen op de Griekse Y (Wesley, Jordy, Ricky, Davey, Kimberley, Shelsey, Stacey)
Hmm, dat jullie TV nog de moeite waard vinden om te kijken....
Wat zijn we weer label plakkerig bezig zeg.
Ik vind het enigzins dubieus dat er een waarde oordeel wordt toegekend aan namen op een openbaar forum terwijl Robbedopper als leraar, meen ik, dagelijks in contact komt met deze kinderen.
-
campasuper
- Forum-lid
"Huisgenoten met Shimano" is de verleden tijd van "Huisgenieten met Shimano".
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
jona91 schreef:tja ik dacht zo'n toolbox te kopen maar cassetteafnemers (C&S)+ kettingzweep heb ik al, en voor de reste ik bv niet nodig:
Tsjah, ik kan niet in jouw gereedschapkist kijken, maar onderstaande dingetjes zijn toch wel erg handig om te hebben

EDIT: Momentsleutel!
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Buitenboordcups kan je met dezelfde sleutel monteren, ik vroeg mij eerst een om Shimano te monteren en enkele weken later een om Campa te monteren, om dan bij thuiskomst te zien dat ze hetzelfde zijn.
Cup voor de lockring is anders maar kost ook geen fortuin.
Beide kettingen sluit ik met een VAR kettingpons, moet wel zeggen dat een campa supermakkelijk sluit en een shimano toch moeilijker is maar dit terzijde.
Inbussleutels (als je er nog geen hebt, koop er dan met T-handle, echt waar), kabelkniptang,
schroevendraaiers zijn uiteraard goed voor beiden.
Torck schroevendraaier heb je inderdaad ook nodig voor campa
Ik kan je wel de raad geven: koop dat materiaal en sleutel zelf aan je fiets. Het plezier dat je er aan hebt is groot en in geen tijd heb je de kosten teruggewonnen, zeker als je 3 fietsen te onderhouden hebt. Succes!!
Cup voor de lockring is anders maar kost ook geen fortuin.
Beide kettingen sluit ik met een VAR kettingpons, moet wel zeggen dat een campa supermakkelijk sluit en een shimano toch moeilijker is maar dit terzijde.
Inbussleutels (als je er nog geen hebt, koop er dan met T-handle, echt waar), kabelkniptang,
schroevendraaiers zijn uiteraard goed voor beiden.
Torck schroevendraaier heb je inderdaad ook nodig voor campa
Ik kan je wel de raad geven: koop dat materiaal en sleutel zelf aan je fiets. Het plezier dat je er aan hebt is groot en in geen tijd heb je de kosten teruggewonnen, zeker als je 3 fietsen te onderhouden hebt. Succes!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
rene1 schreef:Robbebopper schreef:de zwarten schreef:Ik voel met je mee. Ik heb gelukkig geen huisgenoten met shimano, en het zou ook moeilijk samenleven zijn. Het zijn toch 'andere' mensen... Ze denken anders, leven anders, kijken naar andere programma's op tv,...
sterkte!
Hmm, dat jullie TV nog de moeite waard vinden om te kijken....
Wat zijn we weer label plakkerig bezig zeg.
Ik vind het enigzins dubieus dat er een waarde oordeel wordt toegekend aan namen op een openbaar forum terwijl Robbedopper als leraar, meen ik, dagelijks in contact komt met deze kinderen.
Heb je mij ergens een waardeoordeel over zien geven? Dacht van niet. Bovendien mag je ook wel proberen om bepaalde opmerkingen met een korreltje zout te nemen. Laten we wel wezen; die hele campa-shimano discussie slaat helemaal nergens op. Dat is trouwens wel een waardeoordeel.