Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Campa cassette monteren ?

lvm
Forum-lid

lvm 09 feb 2008 16:08

Hoi,

Ik begin vanaf nu met campa en heb onlangs mijn groep en wielen binnen gekregen en ben bezig gegaan met opbouwen. Bij mijn campa cassette kwam geen sluitring mee, toen ik een blik werpte op mijn nieuwe fulcrum wielen zag ik daar wel een sluitring opzitten. Maar hoe krijg ik nu die sluitring op die wielen los terwijl er nog geen cassette op de wielen zit ? Ik kan nu geen kettingzweep namelijk gebruiken om de body tegen te houden en de ring zit wel behoorlijk vast.

bedankt,

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 feb 2008 17:05

Heb je een aparte sleutel voor nodig.

lvm
Forum-lid

lvm 09 feb 2008 17:16

[img=http://www.bikestuff.nl/catalogus/image ... teset.jpeg]

wat voor een dan, hoe heet zoiets ? Is de combo van hierboven niet genoeg ?

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 09 feb 2008 18:23

LvM schreef:Hoi,

Ik begin vanaf nu met campa en heb onlangs mijn groep en wielen binnen gekregen en ben bezig gegaan met opbouwen. Bij mijn campa cassette kwam geen sluitring mee, toen ik een blik werpte op mijn nieuwe fulcrum wielen zag ik daar wel een sluitring opzitten. Maar hoe krijg ik nu die sluitring op die wielen los terwijl er nog geen cassette op de wielen zit ? Ik kan nu geen kettingzweep namelijk gebruiken om de body tegen te houden en de ring zit wel behoorlijk vast.

bedankt,

Uit bovenstaande neem ik aan dat je wel in het bezit bent van het juiste gereedschap, echter je moet iets hebben om je body vast te houden om de lockring eraf te kunnen draaien. Om je body niet te beschadigen, kan je hem het beste tussen de houten platen van black&decker workmate zetten. Je hebt dan hooguit wat afdrukken in de workmate. En dan vanaf onderen de lockring losdraaien.

Veel succes.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 feb 2008 18:32

diegene die de sluitring op de cassette heeft gedraaid vragen of hij er hem ook kan afnemen. Het hoort niet dat die er al op zit, en het hoort helemaal niet dat die vast zit!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

lvm
Forum-lid

lvm 09 feb 2008 19:40

en 't is me gelukt via de black en decker methode, raar idd dat ie vast zat. Is dat altijd bij campa, dat je de sluitring bij de wielen krijgt ipv bij de cassette ?

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 09 feb 2008 20:32

LvM schreef:en 't is me gelukt via de black en decker methode, raar idd dat ie vast zat. Is dat altijd bij campa, dat je de sluitring bij de wielen krijgt ipv bij de cassette ?

Bij een wiel of naaf zit normaal gesproken een sluitring voor een 12 of 13 tands tandwiel. Bij een cassette met een 11 als kleinste zit dan weer een aparte sluitring bij. Heb je dus als wedstrijdrijder meestal zo'n cassette, dan heb je naar een aantal jaren heel wat sluitringen.

Plaats reactie