105 STI werkt niet goed meer
Hallo,
Ik heb een 105 STI op een fiets, met het volgende probleem:
Sinds een tijdje doet hij het niet goed meer. Af en toe pakt de linker hendel het schakelmechanisme niet mee.
Ik heb er al wat teflonspray ingespoten, maar dit helpt niet echt.
Iemand een beter idee dan het ding te vervangen?
Marco
Ik heb een 105 STI op een fiets, met het volgende probleem:
Sinds een tijdje doet hij het niet goed meer. Af en toe pakt de linker hendel het schakelmechanisme niet mee.
Ik heb er al wat teflonspray ingespoten, maar dit helpt niet echt.
Iemand een beter idee dan het ding te vervangen?
Marco
Waarschijnlijk heeft ie zijn beste tijd dan gehad. Wat je nog kan proberen is het binnenwerk van de shifter grondig doorspuiten/spoelen met wd40 en dan met teflonspray. Vaak zie je bij die oude shifters dat het vet dat erin zit hard wordt, dat kun je wegkrijgen met een goede hoeveelheid wd40.
Handel uit elkaar halen wil nog wel, maar in elkaar zetten is een enorm gepruts. Via ebay of marktplaats is makkelijk aan een nieuw setje te komen voor een prijs waarvoor je niet eens gaat prutsen.
Als het al 10 jaar oud is, praten we dan over 8 speed?
Als het al 10 jaar oud is, praten we dan over 8 speed?
Je had ze beter eerst kunnen doorspuiten met wd 40. Aangekoekt oud of teveel vet kan zeker de oorzaak zijn. Maar een beetje afhankelijk van wat je hebt gedaan lukt in elkaar zetten ook wel als je niet het hele interne mechaniek ook hebt gesloopt. Met een beetje geduld moet het lukken.
-
zomerfietser
- Forum-lid
- Contact
Afgelopen jaar zelfde probleem gehad met ultegra shifter. Deze ook helmal uit elkaar gehaald. Op internet gezocht naar een beschrijving t/m kleinste onderdelen hoe te monteren en gelukkig was er een knutselaar die dit allemaal gefotografeerd heeft en op internet heeft geplaatst. web pagina wellicht nog wel op te zoeken in mijn adres boek, maar ik heb ook de foto's gedownload. Mocht je interesse hebben stuur even pb met mail adres en ik kan je de foto's wel mailen. Mijn shifter werkt in ieder geval weer.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets