eigen sportdrank maken
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
http://www.dehardloopkrant.com/fysiek.php?page=84
zo zijn er nog wel meer recepten op het internet te vinden, ff googlelen!
zo zijn er nog wel meer recepten op het internet te vinden, ff googlelen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
[quote="jona91"]ik moet 140 km toekomen me 1,5 liter [/quote]
Is dit niet veel te weinig voor 140 kilometer? Zo weinig vocht op zo'n afstand ga je echt wel terugmerken in je prestatievermogen.
Is dit niet veel te weinig voor 140 kilometer? Zo weinig vocht op zo'n afstand ga je echt wel terugmerken in je prestatievermogen.
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Alleen is Fantomalt nog serieus aan de prijs en is malto dextrine voor veel minder elders verkrijgbaar.
Ik weet niet wat voor een tocht je gaat doen, maar ik zou overwegen om een halve liter flesje in je achterzak te steken. Daar heb je niet zoveel last van en het je stelt uitdroging er weer een uur mee uit.
Ik weet niet wat voor een tocht je gaat doen, maar ik zou overwegen om een halve liter flesje in je achterzak te steken. Daar heb je niet zoveel last van en het je stelt uitdroging er weer een uur mee uit.
En wat je ook nog kan doen zijn die wat zwaardere (en stevigere) aluminium bidonhouders monteren en 2 literbidons kopen, win je toch weer een halve liter mee dan.
Ik pak zelf voor de wat langere trainingstochtjes, als ik geen stop inlas, altijd mijn twee literbidons mee en gebruik dan van die "lompe" bidonhouders (vertrouw de Tao's niet genoeg voor zulke zware bidons).
Ik pak zelf voor de wat langere trainingstochtjes, als ik geen stop inlas, altijd mijn twee literbidons mee en gebruik dan van die "lompe" bidonhouders (vertrouw de Tao's niet genoeg voor zulke zware bidons).
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
Doe het zelf sportdrank:
1 deel appelsap op 5 delen water + een mespuntje zout.
Bevat alle sporenelementen en suikers van een commercieel product en kost nul-komma-weinig
Wordt bovendien door het isotone karakter makkelijk opgenomen.
1 deel appelsap op 5 delen water + een mespuntje zout.
Bevat alle sporenelementen en suikers van een commercieel product en kost nul-komma-weinig
Wordt bovendien door het isotone karakter makkelijk opgenomen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In een bidon van 500 ml voeg ik toe: 30 gram Fantomalt. Dit is bij iedere drogist te krijgen. Het is niet zoet van smaak. Vervolgens voeg ik extra toe 15 gram Fructose. (tip uit Fiets) Dit vind je in de supermarkt bij bakkerij artikelen. Verder nog een mespuntje zout. Ik neem Kaliumchloride i.p.v keukenzout (natriumchloride). Per bidon heb je dan 200 kcal aan energie. Een "normale" sportdrank geeft 125 kcal aan energie.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
[quote="Beukje"]In een bidon van 500 ml voeg ik toe: 30 gram Fantomalt. Dit is bij iedere drogist te krijgen. Het is niet zoet van smaak. Vervolgens voeg ik extra toe 15 gram Fructose. (tip uit Fiets) Dit vind je in de supermarkt bij bakkerij artikelen. Verder nog een mespuntje zout. Ik neem Kaliumchloride i.p.v keukenzout (natriumchloride). Per bidon heb je dan 200 kcal aan energie. Een "normale" sportdrank geeft 125 kcal aan energie.[/quote]
Waarom Kaliumchloride ipv natriumchloride?
Waarom Kaliumchloride ipv natriumchloride?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Beukje"]Ik neem Kaliumchloride i.p.v keukenzout (natriumchloride). [/quote]
Tijdens het sporten heb je aan kaliumchloride dus net niks..... (je hebt er althans minder van nodig dan natrium) :rolleye:
(want met zweten is het vooral natriumchloride wat je kwijtraakt)
Link
Tijdens het sporten heb je aan kaliumchloride dus net niks..... (je hebt er althans minder van nodig dan natrium) :rolleye:
(want met zweten is het vooral natriumchloride wat je kwijtraakt)
Link
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"