Iemand al ervaring met die superlichte Ultremo binnenbandjes? Mijn ervaring is niet zo best... Ben erg benieuwd of ik gewoon pech heb of dat dit vaker voorkomt.
Ik heb me vandaag laten verleiden tot de aanschaf van drie van die bandjes, voor mijn nieuwe easton circuit wielen. Nieuwe wielen, met nieuwe velglinten en nieuwe buitenbanden (ook Ultremo).
Het eerste binnenbandje ging lekker, scheelt toch al gauw 30 gr met de latex bandjes die ik hiervoor had. Toen het achterwiel. Ik pomp altijd een klein beetje lucht in een band voor ik deze opleg, dan zit de band vaak meteen goed in de buitenband. En dat lukt dus niet, een scheurtje van 3mm op 1 van de naden van de band. Lek uit het doosje, en dat voor €12,50... Volgende bandje erin, ging goed tot ik bij het pompen op 6 bar kwam. Klapband, een scheur van zeker 20cm in het bandje!
En tot overmaat zet ik net mijn fiets weg, staat het wiel met dat eerste bandje plat. Ik heb de hoop maar opgegeven, en ga geeneens zoeken waar dat lek vandaan komt.
Morgenochtend eerst naar de fietsenmaker, ben benieuwd of hij de bandjes wil terug nemen. Twijfel nog erg of ik ze toch niet een tweede kans wil geven... als hij ze al wil terugnemen.
Wat zijn jullie ervaringen met deze binnenbandjes?
Ultremo binnenbandjes
Heb ze ook gekocht net als jij 3 st.
Ook bij mij ging de eerste kapot bij het om leggen, ze zijn wel erg dun.
Heb de rest maar in fietstas gedaan voor onderweg , ze nemen weinig ruimte in.
Ik geef ze nog een kans maar wel op mijn "zomer" fiets.
Ook bij mij ging de eerste kapot bij het om leggen, ze zijn wel erg dun.
Heb de rest maar in fietstas gedaan voor onderweg , ze nemen weinig ruimte in.
Ik geef ze nog een kans maar wel op mijn "zomer" fiets.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ik heb ze ook gekocht en om mijn wielen gelegd maar ik heb nergens last van.
En scheelt het echt 30 gram met latex?
En scheelt het echt 30 gram met latex?
31 gram zelfs, volgens mijn weegschaal:
Ultremo 51gr
Michelin A1 latex : 82gr
Vond het een mooie goedkope manier om toch zo'n 60gr kwijt te raken. Normaal ben ik niet zo van de grammen, pas als het om 100gr of meer per onderdeel gaat wordt ik er wakker van, zeker gezien de kosten. Maar met die Ultremo bandjes ben ik ineens voor 5 euro 60gr gewicht kwijt.
Ultremo 51gr
Michelin A1 latex : 82gr
Vond het een mooie goedkope manier om toch zo'n 60gr kwijt te raken. Normaal ben ik niet zo van de grammen, pas als het om 100gr of meer per onderdeel gaat wordt ik er wakker van, zeker gezien de kosten. Maar met die Ultremo bandjes ben ik ineens voor 5 euro 60gr gewicht kwijt.
Conclusie: rommel?!
Ik heb er nu zo'n beetje een tiental(len) gemonteerd maar eerlijk gezegd zonder problemen, je moet er wel wat voorzichtiger mee omspringen omdat ze zo dun zijn. Ik geef ze net wat meer lucht voordat ik ze in de buitenband leg.
Mijn fietsenmaker deed buitengewoon coulant, en gaf mij direct drie nieuwe bandjes mee. De fietsenmaker kon mij vertellen dat volgens de vertegenwoordiger vooral de eerste serie slecht was, en dit de tweede serie zou moeten zijn.
Ik mocht ze ook ruilen voor een ander merk, maar geef ze toch nog een tweede kans.
Ik laat nog wel weten hoe het monteren van deze bandjes gaat. Nu eerst fietsen! (op latex bandjes
)
Ik mocht ze ook ruilen voor een ander merk, maar geef ze toch nog een tweede kans.
Ik laat nog wel weten hoe het monteren van deze bandjes gaat. Nu eerst fietsen! (op latex bandjes
Heb er twee weken geleden eentje in mijn voorband geplaatst. Lek na ongeveer 20 km.Van fietsenmaker een nieuwe gehad. Hierin een 25 ml vloeibare latex gestopt. Nu een kleine 200 km verder, nog steeds op druk. Weet welliswaar niet hoeveel gatjes, cq kleine scheurtjes door de vloeibare latex gedicht zijn. Gewichtsbesparing natuurlijk leuk, maar teniet gedaan door de latex.
visit: http://www.singletrail.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Update:
Van de drie nieuwe bandjes was er weer 1, gloednieuw uit de verpakking, lek. Waar de verdikking van het ventiel overgaat in het dunne butyl van de band. Volgens mij echt een productiefout, het zit ook netjes op de naad. Kan me niet voorstellen dat zoiets door verkeerd monteren komt. Van de week maar weer terug naar de fietsenmaker .
De andere twee gaven geen problemen.
Nog niet mee de weg op geweest, dat laat ik ook nog wel weten. Heb er weinig vertrouwen in, maar geef ze nog steeds een kans.
Van de drie nieuwe bandjes was er weer 1, gloednieuw uit de verpakking, lek. Waar de verdikking van het ventiel overgaat in het dunne butyl van de band. Volgens mij echt een productiefout, het zit ook netjes op de naad. Kan me niet voorstellen dat zoiets door verkeerd monteren komt. Van de week maar weer terug naar de fietsenmaker .
De andere twee gaven geen problemen.
Nog niet mee de weg op geweest, dat laat ik ook nog wel weten. Heb er weinig vertrouwen in, maar geef ze nog steeds een kans.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ik ben er uit het is rommel.Eerst al eentje lek bij het oppompen en daarna eentje in de koers geklapt.Ik stop ze er niet meer in dan maar latex.