navigeren met Garmin 705?
Ik heb interesse in de Garmin 705. Weet iemand of je met het basistoestel al kan navigeren of moet je er ook nog software bij kopen. Zo ja weet iemand welke voor fietsen in nederland?
Ik wil van tevoren een route inplannen die ik dan via de navigatie kan fietsen.
Navigatie functionaliteit op basis van waypoints en autorouting via optionele City Navigator cartografie
STANDAARD LEVERING: Edge 705 met Europese basis kaartmap, netlader, ANT draadloze hartslagmeter + band, USB interfacekabel, fietsstuursteun, handboek.
OPTIONELE SOFTWARE:
CITYNAVIGATOR EUROPA (deur tot deur navigatie)
TOPO NEDERLAND en TOPO BELGIE (topografische detailkaarten met hoogtelijnen, fiets en wandelpaden, gedetaillerde bossages en watergangen, geen navigatie functies)
FIETSEN WANDEL BELGIE (fiets- en wandelroutes voor België)
Dit staat bij het product, lijkt me duidelijk. Met de basiskaart kun je eigenlijk niets, en met de CityNavigator moet je (tenzij die aangepast wordt op fietsroutes) rekening houden dat je af en toe een autoweg op geloodst wordt. Dat is mij met de EDGE305 wel gebeurd. Voordeel van de 705 is dan dat je het kaartmateriaal kunt bekijken en gemakkelijk een alternatief kunt zoeken. Ik ben bang dat je niet met de 705 ZELF kunt navigeren - waarschijnlijk moet je de routes vooraf op de PC aanmaken (denk ik).
STANDAARD LEVERING: Edge 705 met Europese basis kaartmap, netlader, ANT draadloze hartslagmeter + band, USB interfacekabel, fietsstuursteun, handboek.
OPTIONELE SOFTWARE:
CITYNAVIGATOR EUROPA (deur tot deur navigatie)
TOPO NEDERLAND en TOPO BELGIE (topografische detailkaarten met hoogtelijnen, fiets en wandelpaden, gedetaillerde bossages en watergangen, geen navigatie functies)
FIETSEN WANDEL BELGIE (fiets- en wandelroutes voor België)
Dit staat bij het product, lijkt me duidelijk. Met de basiskaart kun je eigenlijk niets, en met de CityNavigator moet je (tenzij die aangepast wordt op fietsroutes) rekening houden dat je af en toe een autoweg op geloodst wordt. Dat is mij met de EDGE305 wel gebeurd. Voordeel van de 705 is dan dat je het kaartmateriaal kunt bekijken en gemakkelijk een alternatief kunt zoeken. Ik ben bang dat je niet met de 705 ZELF kunt navigeren - waarschijnlijk moet je de routes vooraf op de PC aanmaken (denk ik).
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Met City Navigator Kaart materiaal kun je routes automatisch berekenen op het apparaat (ook de 705) zelf.
Met Topo Kaart materiaal kan dat niet, dat is jammer want hier zit nu net de hoogte data in.
Als je alleen van te voren een route wilt inplannen dan heb je dit allemaal niet nodig. City navigator is erg duur naar mijn mening maar je vind wel heel vaak oudere city navigators op het internet voor een prikje. Dan heb je misschien niet de laatste rotondes op je kaart materiaal staan maar spaar je wel een hoop geld.
Met Topo Kaart materiaal kan dat niet, dat is jammer want hier zit nu net de hoogte data in.
Als je alleen van te voren een route wilt inplannen dan heb je dit allemaal niet nodig. City navigator is erg duur naar mijn mening maar je vind wel heel vaak oudere city navigators op het internet voor een prikje. Dan heb je misschien niet de laatste rotondes op je kaart materiaal staan maar spaar je wel een hoop geld.

ericpeters schreef:City navigator is erg duur naar mijn mening maar je vind wel heel vaak oudere city navigators op het internet voor een prikje. Dan heb je misschien niet de laatste rotondes op je kaart materiaal staan maar spaar je wel een hoop geld.
Een paar jaar geleden heb ik een Garmin Nüvi 350 voor in de auto aangeschaft, na een jaar kreeg ik de melding dat de software was verouderd en dat het geupdate kon worden.
Ik heb toen een update dvd City Navigator NT Europe v9 aangeschaft.
Ik ben in het bezit van de ontgrendelingscode en deze op de PC geinstalleerd.
Mijn vraag is kan ik deze CN gebruiken voor de Garmin Edge 705?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
in de praktijk niet, want in de basis-uitvoering zit er geen " goed" kaartmateriaal bij, alleen de basiskaart. Deze geeft echter een idee van waar je ongeveer zit, met enkel een algemene weergave waar een stad is en de snelwegen en belangrijkere provinciale wegen in ruwe opmaak.forum schreef:Ik heb interesse in de Garmin 705. Weet iemand of je met het basistoestel al kan navigeren of moet je er ook nog software bij kopen.
Voor navigatie op de edge heb je City Navigator nodig of de fietskaart (deze zal niet echt lekker werken bij normale navigatie)
Je kan de routes ook downloaden of thuis op de pc voorbereiden en opslaan als een .CRS bestand of offroad gpx route//track, dan heb je aan topo nl genoeg (topo zijn erg uitgebreide kaarten, maar heeft geen " navigatie via de wegen" optie
Zo ja weet iemand welke voor fietsen in nederland?
kan in principe zonder kaartsoftware : dan maak je bijv. via http://www.gpsies.com een .crs route en laad deze in de edge. jwe ziet dan de te volgen routelijn, zonder een kaart. (de edge 205/305 serie werkt zo, en als je hieraan went, valt t best te doen)
en anders weer terug naar bovenstaand verhaal : met city navigator maak je erg makkelijk een route " alszijnde een auto" , maar dan geen speciale fietspaden en even nakijken of er geen stukken weg inzit waar je met de fiets niet langs kan (snelweg / bruggen). opslaan als gpx geeft ook steeds de afslagen, alleen is gpx beetje foutgevoelig op de edge. Of omzetten naar CRS, werkt foutloos, alleen geen afslagen (of erg bewerkelijk handmatig toevoegen of via speciale software), wel extra functies tijdens het rijden van route )
met topo nl hetzelfde als CN, alleen maak je dan standaard offroad routes, dus van routepunt naar routepunt in rechte lijnen, eigenlijk standaard bij mtb routes.
ook hier de keuze om op te slaan als gpx of om deze gpx nog em te zetten naar CRS.
Ohja, kijk ook eens is dit grote edge 705 topic voor nog veel meer edge 605/705 gebabbel etc MAAR DAT KEN JE VAST WEL, WANT DAT HEB JE ZELF GESTART
zucht , oelewapper :rolleye:
Peterj schreef: Ik heb toen een update dvd City Navigator NT Europe v9 aangeschaft.
Hij is iets minder gedateerd , maar waarom niet als tenminste je unlockcode werkt . Tegenwoordig is het , 1 kaart voor 1 apparaat .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Peterj schreef:ericpeters schreef:City navigator is erg duur naar mijn mening maar je vind wel heel vaak oudere city navigators op het internet voor een prikje. Dan heb je misschien niet de laatste rotondes op je kaart materiaal staan maar spaar je wel een hoop geld.
Een paar jaar geleden heb ik een Garmin Nüvi 350 voor in de auto aangeschaft, na een jaar kreeg ik de melding dat de software was verouderd en dat het geupdate kon worden.
Helaas vermoedelijk niet, Garmin is afgestapt van de gratis 2de unlock vanaf 2008
In het begin van het jaar kon je nog een gratis tweede unlock op V9 aanvragen via mygarmin.com.
Gratis 2de unlocks werden zowieso alleen gegeven op producten met een losse DVD erbij, of CN los aangeschaft, weet niet of de Nuvi350 standaard met DVD geleverd werd of alleen CN voorgeinstalleerd?
Dat is wat ik nog weet, heb zelf wel nog de V9 geunlocked voor de edge en inmiddels de CN2008 op de Zumo staan.
Aan de andere kant, nooit geschoten is altijd mis, dus log in op http://www.mygarmin.com en kijk bij je CN of er nog een tweede unlock mogelijk is.
Maar je hebt dus CN op de pc staan, dus je kan wel routes maken en deze dan omzetten naar CRS en deze in de edge gebruiken (voor CRS heb je geen kaartmateriaal in de edge nodig)
Ted038 schreef:Peterj schreef:ericpeters schreef:City navigator is erg duur naar mijn mening maar je vind wel heel vaak oudere city navigators op het internet voor een prikje. Dan heb je misschien niet de laatste rotondes op je kaart materiaal staan maar spaar je wel een hoop geld.
Helaas vermoedelijk niet, Garmin is afgestapt van de gratis 2de unlock vanaf 2008
In het begin van het jaar kon je nog een gratis tweede unlock op V9 aanvragen via mygarmin.com.
Gratis 2de unlocks werden zowieso alleen gegeven op producten met een losse DVD erbij, of CN los aangeschaft, weet niet of de Nuvi350 standaard met DVD geleverd werd of alleen CN voorgeinstalleerd?
Dat is wat ik nog weet, heb zelf wel nog de V9 geunlocked voor de edge en inmiddels de CN2008 op de Zumo staan.
Aan de andere kant, nooit geschoten is altijd mis, dus log in op http://www.mygarmin.com en kijk bij je CN of er nog een tweede unlock mogelijk is.
Maar je hebt dus CN op de pc staan, dus je kan wel routes maken en deze dan omzetten naar CRS en deze in de edge gebruiken (voor CRS heb je geen kaartmateriaal in de edge nodig)
De nuvi350 is geleverd met voorgeinstalleerde CN, de update dvd heb ik later aangeschaft.
Ik ben op de site van Garmin geweest, ingelogd en het volgende gedaan:
Naar MyMaps - Kaarten beheer - Extra Garmin eenheid ontgrendelen - Voer het serienummer van u product in (dit heb ik natuurlijk niet omdat ik nog geen 705 heb aangeschaft)
Is de mogelijkheid aanwezig dat ik hier een 705 kan ontgrendelen?
Tweede vraag: wanneer ik routes op CN maak en ik deze omzet naar CRS wat voor beeld is er dan te zien op de 705?
Dank u voor de reacties.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Jawel, er is volop raad. Maar die is niet geheel legaal: er zijn zogenaamde key-generators in omloop die een sleutelcode voor je kunnen aanmaken.
Maar dat is dus niet wat Garmin wil. Garmin wil namelijk dat je een nieuwe CN koopt. En daar vind ik iets van.
Maar dat is dus niet wat Garmin wil. Garmin wil namelijk dat je een nieuwe CN koopt. En daar vind ik iets van.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Niklas2 schreef:Jawel, er is volop raad. Maar die is niet geheel legaal: er zijn zogenaamde key-generators in omloop die een sleutelcode voor je kunnen aanmaken.
..... Maar dat is helemaal niet wat Peterj vraagt .... :/
Volgens mij dus niet, maar leg anders als "second opinion" het verhaal eens voor aan Garmin. Weet je het gelijk zekerPeterj schreef:Ted038 schreef:Helaas vermoedelijk niet, Garmin is afgestapt van de gratis 2de unlock vanaf 2008
De nuvi350 is geleverd met voorgeinstalleerde CN, de update dvd heb ik later aangeschaft.
Ik ben op de site van Garmin geweest, ingelogd en het volgende gedaan:
Naar MyMaps - Kaarten beheer - Extra Garmin eenheid ontgrendelen - Voer het serienummer van u product in (dit heb ik natuurlijk niet omdat ik nog geen 705 heb aangeschaft)
Is de mogelijkheid aanwezig dat ik hier een 705 kan ontgrendelen?
Echter, in deze link naar forum.gps.nl staat wellicht meer info over wat je wilt weten, "mocht je het niet bij Garmin zelf durven te vragen"
(ben wel altijd weer verbaasd dat er zoveel vragen op fora gesteld worden, waarvoor je beter direct naar de fabrikant kan mailen/bellen)
Tweede vraag: wanneer ik routes op CN maak en ik deze omzet naar CRS wat voor beeld is er dan te zien op de 705?
Dank u voor de reacties.
in principe een te volgen paarse lijn over de kaart, niet zoveel anders dan bij een GPX-route of GPXtrack