Alles over vakanties op én met de fiets

Ride for the Roses 2008

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 04 mar 2008 21:23

Ondanks de sombere verhalen over voorgaande jaren schiet ik bij deze toch dit topic af.

Wie gaan er??

Ikzelf twijfel enigzins gezien de verhalen over massale drukte, valpartijen ten gevolge etc...Dit zou mijn 1e toertocht kunnen gaan worden en zie het als een mooi trainingsdoel om in de nabije toekomst mee te gaan beginnen.

Goed idee of kan ik beter een andere tocht opzoeken (omg Zuid-Holland/Zeeland)?
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 04 mar 2008 21:29

ik heb de Ride for the Roses 4x gereden en hoewel het wel iets heeft is het eigenlijk een verschrikkelijk evenement.. het is letterlijk hollen en stillstaan.. lees 50km/h en 0km/h.. met alle gevolgen van dien.. om lekker te fietsen moet je het zeker niet doen.. ik heb m vorig jaar niet meer gereden en zal ook dit jaar hoogstwaarschijnlijk thuisblijven.

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 04 mar 2008 21:50

Hm, nee lijkt me niks. Op tijd uitklikken bij een kruising kost me soms al moeite ;-)

Ik zit ook nog even met een schuin oog naar de Jan Janssen Classic te kijken, een 60 of 110km, maar of dit nu een tocht is voor een beginneling als ikzelf..

Zonde eigenlijk dat zo'n tocht dan door wanorganisatie (?) langzaam naar de knoppen gaat, beetje AGR effect krijg ik het idee.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 04 mar 2008 22:00

Jan Janssen Classic is een enorm mooie tocht. goed uitgezet, erg mooie natuur, behoorlijk pittig maar bovenal gewoon een erg mooie rit.

wat beterft de Ride for the Roses, het is niet direct de organisatie die de fout in gaat, met de combinatie van omvang van het evenement en het rijden met voorrijders (vaste snelheid) + bezemwagen en mensen die TE fanatiek en onverantwoord rijden

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 04 mar 2008 23:37

Dit jaar rijd ik de ride for the roses voor de eerste keer. Is het echt zo erg om dit te rijden?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 05 mar 2008 00:05

Om te beginnen Laulau zou je op 20 April de Brielsemeertocht (75 of 125km)georganiseerd door TC-Barrhopoort uit Barendrecht kunnen fietsen.
Niet al te druk, goed georganiseerd, een hele mooie tocht en het is redelijk bij jou in de buurt.

http://www.barrhopoort.nl/
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 05 mar 2008 00:25

Het is dit jaar 40 jaar geleden dat Jan Janssen de tour won. Zou er nog iets speciaals gedaan worden in de Jan Janssen Classic?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 05 mar 2008 21:27

Ik heb vorig jaar de Ride gereden en vandaag de inschrijving gedaan voor 2008;.

Het valt wel mee maar het is soms wel hollen en dan weer stilstaan.

Je moet geniten van de omgeving, de entourage en het goede doel.

De route is mooi langs het water en denk ik een zeer mooie omgeving.

100 km is zeker te doen.

Ik ga er voor

Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 05 mar 2008 23:11

Okay!

Stel, een beginner als ikzelf..begin dan ergens achteraan en snel uitklikken is niet mijn sterkste punt?

Ik heb nl het idee dat je een redelijk ervaren cyclo rijder moet zijn om deze trip zonder schade te kunnen voltooien?

Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

finch
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2007 17:19

finch 06 mar 2008 19:27

[quote="Laulau"]Okay!

Stel, een beginner als ikzelf..begin dan ergens achteraan en snel uitklikken is niet mijn sterkste punt?

Ik heb nl het idee dat je een redelijk ervaren cyclo rijder moet zijn om deze trip zonder schade te kunnen voltooien?

[/quote]

ik ben ook als beginner begonne bij de ride for the roses dat was in 2004 geloof ik
(oldenzaal) daar was het vooral in het begin druk veel lopen maar daarna een lang gerekt peleton.

jan janssen classic is erg mooi, maar zijn veel meer mooie tochten,
denk aan bijvoorbeeld veenendaal-veenendaal, tour de force, ook de tour club driebergen organiseert bijna weekelijks een mooie toch over de utrechtse heuvelrug.

maar de ride for the roses is wel voor een goed doel he

hansdevos
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 nov 2006 11:04

hansdevos 07 mar 2008 15:39

the ride al vele malen gereden
het is vaak hollen of stilstaan
veel hangt af of het parcours wijds is opgezet dwz niet te veel nauwe wegen en hoe er gestart wordt en van de fietsers zelf.
het zou beter zijn als er in blokken gestart zou worden
als de mindere rijders zoveel mogelijk rechts houden kunnen de snellere er langs en gebeurt er niets. bedenk wel je kunt en mag niet langs de voorrijders dus start je achteraan dan kun je wel een pak fietsers passeren maar het houdt op.
ik heb het ook vaak fout zien gaan als fietsers zich niet aan de route houden en bv op het fietspad hard gaan rijden terwijl de weg de route is
tot slot; de routes tot nu toe waren mooi zoals Limburg, Twenthe,Midden-Brabant,Groningen, de bollenstreek en nu Zeeland.
een prachtige route op prachtige wegen en bedenk hierbij wat het doel van deze tocht is

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 mar 2008 15:42

Zo'n rit gaat inderdaad om het doel en niet om de gemiddelde snelheid.

Maar het probleem is dat het nu eenmaal onvermijdelijk is dat mensen harder willen rijden om zo ver mogelijk vooraan te komen. Ik denk dat je in Zeeland relatief veel ruimte zal hebben dus wellicht valt het deze keer mee?

Plaats reactie