alpe du huez
-
- Forum-lid
hallo,
in juni ga ik de alpe du heuz beklimmen,
heeft er iemand nog tips uit eigen ervaring?
zoals,
onderdelen, bandenkeuze en traning en andere nuttige tips?
zoals,
CYCLOTEAM.NL
Cycling for a living planet
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
robin_cubeams schreef:hallo,
zoals,
Gewoon rustig beginnen te trappen en stoppen als je boven bent. Persoonlijk vond ik de alpe echt niet zo zwaar.
Reed toen 38x25 / 23 (en had nog de 27 als reserve)
robin_cubeams schreef:hallo,
zoals,
Genoeg musketons en een goede valhelm moeten het doen voor de beklimming. Sneeuwkettingen of winterbanden niet nodig in juni. En maak het niet te emotioneel

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Als je voor een tijd gaat: wat je in het begin verliest, kan je later niet meer goed maken. Overdrijf het niet, dat moest ik vorig jaar met twee minuten bekopen.
Alpe d'Huez is eigenlijk de moeite niet waard. De col de Sarenne is een aanrader!
Alpe d'Huez is eigenlijk de moeite niet waard. De col de Sarenne is een aanrader!
-
- Forum-lid
Wanneer ga je ? Ga zelf in de 2e week van juni een week naar de Alpen. Alpe d'huez staat ook op mijn programma.
It\'s not a hill, it\'s a mountain as you start out the climb
-
- Forum-lid
de 3e week we vertreken op 19 juni
CYCLOTEAM.NL
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
-----__o
---_\\ <,
--(_)/(_)
En als je boven bent geweest, daal dan niet via de klassieke weg naar beneden maar via Villard Reculas, mooiere en langere afdaling en minder verkeer.
Op de weg naar boven kom je erlangs, dacht tussen bochtje 7 en 6, maar weet het niet zeker.
Col d Ornon is ook een aanrader, mooie klim, niet zwaar.
Op de weg naar boven kom je erlangs, dacht tussen bochtje 7 en 6, maar weet het niet zeker.
Col d Ornon is ook een aanrader, mooie klim, niet zwaar.
Sensa
-
- Forum-lid
en niet te vergeten een stukje onvervalste balkonweg op weg naar Villard!
- de zwarten
- Forum-lid HC
onderdelen: een velo
banden: koersbanden
training: stoppen met roken en af en toe een eindje fietsen als het mooi weer is.
andere nuttige tips:
Om maar te zeggen: het is een puist en iedereen kan er op. Bovendien is het zowat de lelijkste col in de Alpen. Ik snap niet wat mensen ermee hebben. Het is enkel omdat het praktisch is dat de tour er naar boven rijdt, maar om nu te zeggen dat het mooi/boeiend/... is, daar heb je duizend andere cols voor! In de Ronde van Vlaanderen doen ze trouwens ook niet altijd de mooiste route, enkel en alleen voor de veiligheid etc.
Begin er niet te laat aan. Het is dan warm, en het blijft gewoon een autoweg met in verhouding meer verkeer dan andere cols, dus het kan er druk zijn.
banden: koersbanden
training: stoppen met roken en af en toe een eindje fietsen als het mooi weer is.
andere nuttige tips:
Om maar te zeggen: het is een puist en iedereen kan er op. Bovendien is het zowat de lelijkste col in de Alpen. Ik snap niet wat mensen ermee hebben. Het is enkel omdat het praktisch is dat de tour er naar boven rijdt, maar om nu te zeggen dat het mooi/boeiend/... is, daar heb je duizend andere cols voor! In de Ronde van Vlaanderen doen ze trouwens ook niet altijd de mooiste route, enkel en alleen voor de veiligheid etc.
Begin er niet te laat aan. Het is dan warm, en het blijft gewoon een autoweg met in verhouding meer verkeer dan andere cols, dus het kan er druk zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Forum-lid
W0uter schreef:Als je voor een tijd gaat: wat je in het begin verliest, kan je later niet meer goed maken. Overdrijf het niet, dat moest ik vorig jaar met twee minuten bekopen.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Het hangt er een beetje van af wat voor een type klimmer je bent en hoe sterk je bent. Op het eerste stuk kun je jezelf ook opblazen en dan heb je nog een lange weg te gaan.
Maar ik begrijp dat dit de eerste keer is dat de topicstarter daar gaat klimmen. Dan zou ik me niet direct op een tijd gaan blindstaren. Ga lekker fietsen en geniet ervan. En kijk ook zeker naar andere beklimmingen want zoals hier al gezegd zijn er genoeg mooiere opties in de buurt. Zoek maar eens op dit forum. (Persoonlijke tip: La Berarde. Niet te zwaar en een prachtige omgeving).