Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ga me binnekort voorstellen, maar ik heb aan het begin een vraag.
Aangezien hier veel kenners zitten naar het schijnt kunnen jullie mij wel helpen.
Het volgende:
Ik ga binnenkort een nieuwe fiets aanschaffen en nou heb ik de Sensa Romagna in gedachten. Alleen is de stijfheid van deze fiets niet heel bijzonder nl. Torsie 76 / nm
Bracket 42 nm/ Vork 90 nm/.
Ik kan deze voor een leuke prijs aanschaffen en aangezien het type Veneto(is stijver) niet meer te leveren is op korte termijn wil ik de Romagna.
Kan iemand mij Aub vertellen of dit voor mijn doen goed is en geen problemen geeft als ik zon lage stijfheid heb??
Ik weeg 74 kilo en fiets ritjes van ca.50 km gewoon in nederland. Dus geen echte sprinter of iets.
Heeft iemand ervaring met dit of heeft iemand een goede tip??
Stijfheid belangrijk??
Tsja je kunt die fiets natuurlijk gewoon kopen en voor jouw type gebruik voldoet hij gewoon.
Ik heb alleen zelf nogal moeite met "show" Carbon frames die niet bijzonder licht én stijf zijn (of goedkoop). Enige voordeel van dit soort frames zijn de looks. Prijs kwalitatief kun je veel beter een simpel alu frame kopen.
Ik heb alleen zelf nogal moeite met "show" Carbon frames die niet bijzonder licht én stijf zijn (of goedkoop). Enige voordeel van dit soort frames zijn de looks. Prijs kwalitatief kun je veel beter een simpel alu frame kopen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Ga nou maar lekker fietsen, voor dit soort gebruik is alles wel goed. Het wordt anders als de afstanden groter worden en je de heuvels in gaat. Of als je met groepjes mee gaat.
Maar voor 74 kilo en fiets ritjes van ca.50 km gewoon in nederland kan een fiets van de Halfords ook nog wel en is moeilijk doen over torsiestijheid en zo gewoon opgeklopt fetisjisme.
Maar voor 74 kilo en fiets ritjes van ca.50 km gewoon in nederland kan een fiets van de Halfords ook nog wel en is moeilijk doen over torsiestijheid en zo gewoon opgeklopt fetisjisme.
Helemaal waar allemaal, maar ik vind het ondanks weinig gebruik leuk te weten dat ik een goede fiets heb. Tja, dat kan geen kwaad denk. bedankt voor jullie opmerkingen.
Ik kan de fiets nl. voor weinig aanschaffen dus een ''carbon look ''frame. Nooit van gehoord. Aardig.
Ik zou weleens willen weten of mensen echt problemen ondervinden met een te lage torsie/stijfheid.?? dwz. pijn, vallen etc.
Ik kan de fiets nl. voor weinig aanschaffen dus een ''carbon look ''frame. Nooit van gehoord. Aardig.
Ik zou weleens willen weten of mensen echt problemen ondervinden met een te lage torsie/stijfheid.?? dwz. pijn, vallen etc.
stayfocus schreef:Helemaal waar allemaal, maar ik vind het ondanks weinig gebruik leuk te weten dat ik een goede fiets heb. Tja, dat kan geen kwaad denk. bedankt voor jullie opmerkingen.
Een slap frame vind ik tamelijk vervelend, maar er zijn mensen die geen knalhard frame willen.
Echt problemen, dan moet het wel heel erg zijn.
Overigens moet je dan het frame wel wat zwaarder gaan belasten dan 50 km door de polder
Ik heb een tijd lang gereden op oude stalen Concorde mistral. Dit voldeed allemaal prima, totdat ik in de bergen ging rijden. Tijdens het aanzetten om een berg op te rijden 'zwieperde' het bracket heen en weer. Niet echt leuk als al je energie daarin gaan zitten ipv voorwaartse beweging. Tijdens afdalingen werd het helemaal zot. Dan 'zwieperde' mijn fiets echt alle kanten op. Ik ben toen ook gestopt omdat ik dacht dat mijn achterwiel loszat. Dit bleek niet het geval, het was mijn hele fiets die alle kanten op bewoog. Voor mij was toen duidelijk dat ik een stijver frame moest hebben. Nu ben ik dan ook zeer tevreden met mijn Red Bull Pro SL.
Maar voor een beginner en tochtjes in Nederland maakt stijfheid niet al te veel uit, hoewel je je kan afvragen of het niet verstandiger is een mooi aluminium frame te kopen ipv "show carbon". Zeker ook met het oog op de toekomst als je misschien enthousiaster wordt en ook meer uitdaging gaat zoeken in langere, snellere tochten of in de bergen...
Maar voor een beginner en tochtjes in Nederland maakt stijfheid niet al te veel uit, hoewel je je kan afvragen of het niet verstandiger is een mooi aluminium frame te kopen ipv "show carbon". Zeker ook met het oog op de toekomst als je misschien enthousiaster wordt en ook meer uitdaging gaat zoeken in langere, snellere tochten of in de bergen...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...