Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
07 apr 2008 20:58
Hey .. Ik zat net ff naar mijn fiets te kijken en zag toen dat de uitgangspositie van de STI shifters verschillend zijn.. Mijn linker (voor) hendel staat minder naar buiten dan mijn rechter (achter) hendel.. Ook merkte ik dat ik de rechter hendel een stuk verder moet bewegen voordat ik daadwerkelijk weerstand tegenkom dan bij de linker.. Dit is vast niet normaal
Ik heb op de shimano site gekeken .
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 621374.pdf
maar moet eerlijk gezegd bekennen dat ik niet heel veel wijzer wordt van dat soort instructies.. Is er een "stelschroefje" dat de uitgangspositie bepaald? Of heeft dat uitindelijk te maken met de hele afstelling?..
T schakelen gaat verder imho prima.. soms maakt t wat herrie, vooral met op het voorblad schakelen .. .. maar t is ook een oude ketting met oude cassette en kettingbladen .. etc.
Wie is de Sheldon brown van dit forum? En kan mij een eindje op weg helpen?
-
lior63
- Forum-lid
lior63
08 apr 2008 09:03
Ik heb wel eens zo'n handel uit elkaar gepeuterd omdat ik wilde weten of de slag in te stellen is, maar dat is dus niet het geval. Het verschil in aanslag heb ik ook.
Verschil in de stand kan gewoon een kwestie van monteren (of vallen) zijn.
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
08 apr 2008 18:42
Is dat ook weer duidelijk... best vreemd eigenlijk dat dat niet kan ...
-
lior63
- Forum-lid
lior63
08 apr 2008 23:42
kwestie van mechanica. Om dat instelbaar te maken is toch ingewikkelder dan je op het eerst denkt.