Framegewicht Isaac Boson
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe frameset en heb mijn oog laten vallen op de Isaac boson.
Nu zit ik met een aantal vraagtekens, wat is het gewicht van een maatje 56 en zijn frameset's los te verkrijgen van Isaac?
Verder dan dit kom ik niet:
Frame
Weight: From 1145 till 1325 gr
Stiffness: Head Tube 100 N/mm **
Target Stiffness: BB 150-160 N/mm **
Fork
Fork Weight: MONOCOQUE 450 gr *
Fork Stiffness Lateral: 50 N/mm **
De kleinste maat is een 50 en de grootste een 62, dus ergens daar in het midden zou het gewicht van een maat 56 moeten zitten.
Iemand enig idee waar ik een antwoord op mijn vragen kan vinden of iemand die het toevallig weet?
Nu zit ik met een aantal vraagtekens, wat is het gewicht van een maatje 56 en zijn frameset's los te verkrijgen van Isaac?
Verder dan dit kom ik niet:
Frame
Weight: From 1145 till 1325 gr
Stiffness: Head Tube 100 N/mm **
Target Stiffness: BB 150-160 N/mm **
Fork
Fork Weight: MONOCOQUE 450 gr *
Fork Stiffness Lateral: 50 N/mm **
De kleinste maat is een 50 en de grootste een 62, dus ergens daar in het midden zou het gewicht van een maat 56 moeten zitten.
Iemand enig idee waar ik een antwoord op mijn vragen kan vinden of iemand die het toevallig weet?
mijn Flickr
- daniel1975
- Forum-lid HC
http://www.tehava.nl als je het exact wil weten, maar ik denk dat je wel uit mag gaan van 1750 voor frame+vork.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gewoon even bellen 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zit een beetje te twijfelen tussen een boson en een meson, de meson is lichter MAAR die zadelpen zal ook wel niet me gewogen zijn, idem met de klem. en als je dat op telt kun je misschien met de meson wel dichtbij komen, vooral als je een licht carbon klemmetje plaatst en een lichte zadelpen.
Het probleem is dat ik een lijst met de exacte gewichten (per maat) nergens kan vinden.
Het probleem is dat ik een lijst met de exacte gewichten (per maat) nergens kan vinden.
mijn Flickr
Ik wil hem persé daar kopen
maar dat is ook een stukje eigenbelang, snappie?
Tja, het gewicht is geen breekpunt. als ik uit ga van 450gr. voor de vork en 1300 voor het frame in maatje 56 dan bouw ik hem met de onderdelen die ik heb met gemak op 6,6 kg. al lang prima, toch?
Knoop is overigens bijna doorgehakt, vind hem mooier (vooral in afwerking) dan de meson, die ook kandidaat was.
Tja, het gewicht is geen breekpunt. als ik uit ga van 450gr. voor de vork en 1300 voor het frame in maatje 56 dan bouw ik hem met de onderdelen die ik heb met gemak op 6,6 kg. al lang prima, toch?
Knoop is overigens bijna doorgehakt, vind hem mooier (vooral in afwerking) dan de meson, die ook kandidaat was.
mijn Flickr
kevke86 schreef:en welk kleurenschema? want je hebt er 3 toch... idd de boson is wel mooier... zeker fotos posten als hij klaar is é!!!!
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat alle kleuren goed zijn zolang het maar zwart is;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada