Afregelen achterderailleur (Record 10sp)
Krijg m’n achterderailleur niet helemaal lekker afgeregeld; ratelt een beetje (ketting loopt tegen groter of kleiner tandwiel aan). Ik krijg het wel weggeregeld voor één tandwiel, maar dan ‘hapert’ ie weer bij een ander. In ander geval loopt ie perfect bij opschakelen, maar toch weer duidelijk ratel bij afschakelen (of omgekeerd). Kan het wellicht aan de zijdelingse speling van het bovenste derailleurwieltje liggen (ik vind het nogal weinig)? Derailleurwieltjes zijn schoon en zitten in juiste positie (upper/down/draairichting). Iemand een idee?
Anders moet ik morgen bij FM langs ivm AGR van zaterdag. Vind het ook leuker om zelf te doen…
Anders moet ik morgen bij FM langs ivm AGR van zaterdag. Vind het ook leuker om zelf te doen…
Ben je gevallen of is je fiets op de achterderailleur gevallen?
Dan kan het namelijk zijn dat je achterderailleur wat krom is geworden en "gericht" moet worden. Ik heb datzelfde probleem namelijk ook eens gehad na een lichte val.
Dan kan het namelijk zijn dat je achterderailleur wat krom is geworden en "gericht" moet worden. Ik heb datzelfde probleem namelijk ook eens gehad na een lichte val.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!
O Sensei schreef:Ben je gevallen of is je fiets op de achterderailleur gevallen?
Nee, ben niet gevallen en ook nergens tegenaan gestoten.
Mmm,dan zou ik zeker voor zaterdag bij je fm langs gaan,verder kan ik je hierin geen wijze raad geven.
Veel plezier het komend weekend iig.
Wellicht treffen we elkaar daar
Veel plezier het komend weekend iig.
Wellicht treffen we elkaar daar
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!
Ik had precies hetzelfde vorige week. Bleek twee oorzaken te hebben: buitenkabel maakte te korte bocht van achtervork naar derailleur en als gevolg daarvan was de binnenkabel door enkele schakeltjes van de nokon buitenkabel geschuurd......
Ergo: check je kabels eens?
Speling op de der.wieltjes is volgens mij trouwens normaal
Hamebe schreef:Ik had precies hetzelfde vorige week. Bleek twee oorzaken te hebben: buitenkabel maakte te korte bocht van achtervork naar derailleur en als gevolg daarvan was de binnenkabel door enkele schakeltjes van de nokon buitenkabel geschuurd......
Klopt, bovenste wieltje moet wat speling hebben, maar ik vind het juist erg weing.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
klinkt als een kabelprobleem of een niet goed sporende achterderailleur (je begint bij tandwiel 4/5 met afstellen?).
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Heeft het ooit goed gewerkt en is het beetje bij beetje gekomen of nooit perfect gewerkt?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.