Vanwege een financiële meevaller heb ik ineens de gelegenheid om een nieuwe racefiets uit te kiezen. Ik heb me een maand geleden uitgebreid op laten meten en daar kwam een framemaat 56 uit. (79kg) Mijn budget is 1000 euro. Ik fiets van april tot oktober ongeveer 2x per week rondjes van 50 tot 100km. (sommige weken gaat dit naar 3 tot 4 keer per week) Ik woon in Zuid-Holland dus nergens een heuveltje te bekennen en ik ben ook niet van plan om er snel mee de bergen in te gaan (gebrek aan eigen vervoer) Zelf heb ik mijn oog laten vallen op deze:
Canyon Roadlite 5.0
Frame: New F6 Rahmen, 7005 Ultralight Alum., Optisize Tubeset
Voorvork: Ritchey Carbon Comp
Balhoofdstel: Tange integrated
Achter derailleur: Shimano ULTEGRA
Voor derailleur: Shimano ULTEGRA
Shifters: Shimano ULTEGRA
Remgrepen: Shimano ULTEGRA
Remmen: Shimano ULTEGRA
Naven: Mavic Aksium Schwarz
Cassette: Shimano 105 12-27
Velgen: Mavic Aksium Schwarz
Banden: Continental Grand Prix 4000 S
Crankstel: Shimano Compact (FC-R600)
Tandwielen: 50/34
Trapas: Shimano (FC-R600)
Stuurpen: Ritchey Road Comp V2
Stuur: Ritchey Road Pro
Zadel: Selle Italia SLK Special Edition
Zadelpen: Ritchey Comp V2
Te koop voor 1050 euro, thuisbezorgd en wel. Zitten er grote nadelen aan deze fiets en zoja, zijn er fietsen in deze prijscategorie die deze nadelen niet hebben? Eventueel kan ik een triple (laten) monteren voor een meerprijs van 70 euro. Meer dan 1150 euro kan het echt niet worden trouwens.
Hulp bij het kiezen van een nieuwe racefiets
Ik neem aan dat ik Limburg/Ardennen ook nog wel haal met een compact? Of heb je dan toch echt al een triple nodig? En ach, mocht het nodig zijn is dat altijd nog later aan te schaffen en te monteren. Ik heb gewoon nog nooit 1000 euro uitgegeven en wil het liever niet uitgeven aan een slechte koop
Ik maak me dus drukker om de prijs/kwaliteit verhouding.

-
- Forum-lid
Ik monteer regelmatig eens een fietsje voor vrienden, kennissen etc en ben redelijk op de hoogte van prijzen wat waar enz. Zelf assembleren is zo goed als altijd goedkoper en interessanter.
Toen ik die aanbieding van Canyon zag ben ik ook eens beginnen rekenen en het is voor het eerst dat ik zo een fiets niet zelf kan assembleren tegen die prijs. Dus wat prijs/kwaliteit betreft is het volgens mij de koop van het moment. Prijs/kwaliteit buiten beschouwing gelaten is het nog eens een zeer mooie, net afgemonteerde en technisch zeer goede fiets.
Je financiële meevaller kan niet beter besteed worden dan aan die fiets.
En nee, ik heb niets met Canyon. Volgend jaar vervang ik mijn woon/werk fiets en als de aanbieding dan nog loopt dan is het de 6,0i voor mij. Campa forever hé.
Toen ik die aanbieding van Canyon zag ben ik ook eens beginnen rekenen en het is voor het eerst dat ik zo een fiets niet zelf kan assembleren tegen die prijs. Dus wat prijs/kwaliteit betreft is het volgens mij de koop van het moment. Prijs/kwaliteit buiten beschouwing gelaten is het nog eens een zeer mooie, net afgemonteerde en technisch zeer goede fiets.
Je financiële meevaller kan niet beter besteed worden dan aan die fiets.
En nee, ik heb niets met Canyon. Volgend jaar vervang ik mijn woon/werk fiets en als de aanbieding dan nog loopt dan is het de 6,0i voor mij. Campa forever hé.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ijzeren Briek schreef:...
Kijk, dat wil ik horen. Gewoon bevestiging

Hier staan een paar leuke aanbiedingen voor 899,- en 999,- van Bulls, maar net als ik woon je er een roteind vandaan (170+ kilometers enkele reis). Als ik het eerder had geweten hadden we gister samen met de auto kunnen gaan, maar heb nu al een Gazelle V4 gekocht.
http://www.morsinkfietsen.nl/
http://www.morsinkfietsen.nl/
- Gazelle V4 2007
-
- Forum-lid
Ik bedoelde met aanbieding gewoon de serie, prijs etc. Niet dat het een speciaal aanbod was. Mijn mening blijft uiteraard dezelfde, topfiets voor zijn prijs.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.