Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Stuurlint bij remgrepen

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 30 apr 2008 17:49

Gisteren voor het eerst zelf mijn stuurlint vervangen (moet het toch een keer zelf doen, he). Twee vraagjes heb ik wel. Ik hield met mijn eigenwijze hoofd twee openingen over aan de binnenkant bij de remgrepen. Ik had aanwijzingen om hier eerst een stuk te plakken genegeerd, omdat ik er geen goede foto van kon vinden en dacht dat ik dit wel door strategisch te wikkelen zou kunnen oplossen. Hoe doen jullie dit?

Verder had ik genoeg stuurlint overgehouden bij het begin (is trouwens een easton lint), maar kreeg met geen mogelijkheid de doppen er meer in (veel te veel en dik lint). Tips?

Voor de rest ben ik erg trots op mijn eigen werk;)
Groet,
Mike

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 30 apr 2008 22:23

Antwoord 1
Het gaat eigenlijk alleen maar met een stukje eerst en er daarna over heer te wikkelen.
Antwoord 2
Ik vouw het lint niet in uit einde voor de reden die jij aan geeft. Zelf doe ik eerst op de uiteinde een rondje dun dubbel zijdig plakband en leg de lint gelijk met de uiteinde van de stuur, wel eerst lint stukje schuin snijden.
Er staan op de forum wel wat filmpjes hoe het kan.

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 01 mei 2008 02:21

Bedankt alvast.
Ik zie overigens dat ik dit topic per ongeluk in het cafe ben gestart. Kan een moderator het naar een passende categorie verplaatsen. Bedankt.
Groet,
Mike

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 01 mei 2008 13:35

Dat losse stukje heb je helemaal niet nodig, je kan het heel netjes uit een stuk wikkelen.

Kijk anders even naar het topic van TS biker, daar staat het heel duidelijk in.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=6&TID=3713
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

bigm
Forum-lid

bigm 01 mei 2008 13:43

pagina 6 in dat topic

Plaats reactie