UItgesleten staande buis
M'n staande buis is dusdanig uitgesleten dat het zadel telkens iets zakt. Op een bepaald punt zelfs ze erg dat de zadelpen ramelt als ik de zadelpenbouten niet aandraai.
Nou heb ik de zadelpen al 4 keer gespoten, zonder voldoende effect. Maar de ruimte is weer te weinig om een spacer tussen te kunnen zetten.
Ik smeer er al een halve pot montagepasta op. Dit helpt wel wat, maar niet genoeg.
Iemand een idee?
çiao,
Woutre
Nou heb ik de zadelpen al 4 keer gespoten, zonder voldoende effect. Maar de ruimte is weer te weinig om een spacer tussen te kunnen zetten.
Ik smeer er al een halve pot montagepasta op. Dit helpt wel wat, maar niet genoeg.
Iemand een idee?
çiao,
Woutre
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Montagepasta zeg je, welke precies?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Misschien helpt het juist om wat minder montage pasta te gebruiken, net genoeg om vastzitten en kraken te voorkomen. Meet anders eens de binnendiameter van je zitbuis op BBB maakt bijvoorbeeld zadelpennen die zowat per mm oplopen in maat, dus iets passends moet te vinden zijn.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Weet niet wat je doet met je fiets maar zo snel slijten buizen/zadelpenopnames over het algemeen niet. je zou net nog met een stukje alu folie kunnen proberen (opvullen) of een één maat grotere alu zadelpen op (overmaat) laten afdraaien.
Zal het eens proberen. Tnx.
Ja snap ook niet zo goed wat voor een rare streken ik dan met m'n fietsen uithaal.
Ik had er bij m'n vorige zadelpen geen last van, maar daar paste helaas geen Aspide op.
Deze is een Pro XLT, ook na omruilen bij de FM was het probleem er nog.
Ja snap ook niet zo goed wat voor een rare streken ik dan met m'n fietsen uithaal.
Ik had er bij m'n vorige zadelpen geen last van, maar daar paste helaas geen Aspide op.
Deze is een Pro XLT, ook na omruilen bij de FM was het probleem er nog.
in de industrie gebruiken we om kleine maatverschillen te kunnen opvangen latoenkoper.
dit zijn rolletjes heel dun metaal (koper rvs ect) oplopend vanaf 0.1 mm mischien helpt dit voor je probleem.
moet je wel eerst het verschil opmeten
het is verkrijgbaar bij de fa. Eriks of Eyle & Ruygers , maar er zijn er vast meer die dit leveren.
suc7
Peetje
dit zijn rolletjes heel dun metaal (koper rvs ect) oplopend vanaf 0.1 mm mischien helpt dit voor je probleem.
moet je wel eerst het verschil opmeten
het is verkrijgbaar bij de fa. Eriks of Eyle & Ruygers , maar er zijn er vast meer die dit leveren.
suc7
Peetje
Diogenes schreef:Je kan de diameter van de zadelpen iets groter laten maken. Er wordt dan wat materiaal "opgestroopt". Er si eeen Engelse term voor en vast ook een Nederlanse, maar die ken ik niet.
Diogenes
Nederlands woord: Optrompen