Ik heb een Ridley Scandium Frame, waarbij de liggende achtervork traditioneel is, dus geen wishbone. Hij is afgemonteerd met een Campa Chorus, UT.
Aan de drive side van de fiets, is maar een paar mm ruimte tussen het uiteinde van mijn crank en de liggende achtervork. Aan de non-driveside is die ruimte iets groter.
Als ik hard aanzet, komt de crank tegen het frame aan. Dan hoor je een harde knal en geeft de fiets een 'zwiep'. Daardoor mist er al een heel stuk lak op die plek waar ze elkaar raken, en ik ben band dat er een deuk inkomt.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is nogal irritant, en een nieuw frame lijkt me ook niet optimaal. (financieel gezien dan)
Crankarm tegen frame.
-
frankvanboven
- Forum-lid
Heb je de fiets compleet bij een FM gekocht?
Zo ja, dan zou ik gewoon terug gaan.
Zo ja, dan zou ik gewoon terug gaan.
Heeft het eerder wel gefunctioneerd? Lijkt me toch kleine kans dat de achtervork en dus frame het probleem is? Zitten de bracketaslagers er recht in of is hier mss iets scheef gaan staan c.q. verkeerd gemonteerd? Is trapas goed? Is de crankarm recht of moet die mss vervangen worden?
Er zat eerst een Ultegra groep op, heb ik al vrij snel vervangen door een Chorus carbon Ultra Torque set. Volgens mij kan men het met het Ultra Torque systeem niet meer fout doen. Ik heb het overigens zelf gemonteerd. Ik rij er nu een jaar mee, en eigenlijk is het altijd zo geweest.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Dan heb je gewoon pech.Je kunt overweggen om de achtervork iets af te platten (lichte deuk in drukken). Wil je dat niet dan zal je naar een ander crankstel over moeten stappen (hier kun je met goed fatsoen niet mee blijven rijden).