Remmen tiagra schiet niet terug
Hoi allemaal,
Ik heb een batavus cruiser sl gekocht. Deze heeft een recht stuur en een full tiagra groep erop zitten. Nu werkt de voorrem naar behoren. Dus remt als je hem in knijpt. En schiet weer terug bij het los laten.
Echter mijn achterrem schiet niet terug? Wat kan hier het probleem van zijn??? Kabel is goed.
Is dit gewoon smeren. Of zou dit wat anders zijn???
Ik heb een batavus cruiser sl gekocht. Deze heeft een recht stuur en een full tiagra groep erop zitten. Nu werkt de voorrem naar behoren. Dus remt als je hem in knijpt. En schiet weer terug bij het los laten.
Echter mijn achterrem schiet niet terug? Wat kan hier het probleem van zijn??? Kabel is goed.
Is dit gewoon smeren. Of zou dit wat anders zijn???
Gr Roos
-
campasuper
- Forum-lid
Regelmatig je kabels smeren kan helpen. Ik neem aan dat er geen knik in je kabel zit of gezeten heeft.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
racingluca
- Forum-lid
Ik zou de rem voorzien van ontvetter bij de scharnierpunten, en dan laten intrekken.
Daarna vuil wegspoelen met water (plantenspuit werkt goed omdat je de straal kan concentreren), en rem laten drogen.
Uiteindelijk voorzien van teflon olie op de benodigde plekken.
Daarna vuil wegspoelen met water (plantenspuit werkt goed omdat je de straal kan concentreren), en rem laten drogen.
Uiteindelijk voorzien van teflon olie op de benodigde plekken.
Built for speed and driven by passion
Goed schoonmaken met hogedrukspuit, goed afdrogen met föhn en met wd-40 o.i.d. een beetje smeren.
-
racingluca
- Forum-lid
havana schreef:Goed schoonmaken met hogedrukspuit, goed afdrogen met föhn en met wd-40 o.i.d. een beetje smeren.
Dan zou ik de rem toch wel eerst demonteren, voor hij per ongeluk zijn lak beschadigt met de hogedrukspuit...
-
racingluca
- Forum-lid
Roos1 schreef:ZIJ gaat dat natuurlijk wel doen
Het is nu niet zo best weer... dus het laat even op zich wachten.
oeps... Let nooit zo op de namen...