Zwijndrecht (Nld) - Zwijndrecht (B)
Deze toertocht achter voorrijders start vanaf sportpark Bakenstein te Zwijndrecht in Nederland en gaat naar Burcht Zwijndrecht in België. Deze plaats ligt aan de andere zijde van de Schelde oever bij Antwerpen. Na een warm ontvangst door de plaatselijke burgemeester wordt de reis terug naar Zwijndrecht in Nederland hervat. Deze z.g. geleide TT wordt met een gemiddelde snelheid gereden van + 26 km/uur. Mede doordat er begeleiding is van motorpolitie, verkeersregelaars op motoren en in België van een aantal rijkswachten, EHBO dienst, tassenwagen en een materiaalwagen bent U verzekerd van zorgeloos fiets plezier. Dit jaar staat de tocht weer in het teken van het goede doel Kika het kinderfonds tegen kanker, een deel van Uw inschrijfgeld zal hieraan ten goede komen.
Zaterdag-07-Juni-2008
Inschrijfbedrag : 7,50 Euro
Deelnemers die geen lid zijn van de NTFU 1,00 Euro toeslag.
Inschrijftafels zijn geopend van 07:00 uur tot 07:45 uur.
Starttijd: 08.00 uur
Startplaats: Zwijndrecht
v.v. Groote Lindt op Sportpark Bakenstein.
Kleed en douche gelegenheid is aanwezig.
info@fietsclubdemol.nl
Voor de route zie: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=86292&kmStep=10
Zaterdag-07-Juni-2008
Inschrijfbedrag : 7,50 Euro
Deelnemers die geen lid zijn van de NTFU 1,00 Euro toeslag.
Inschrijftafels zijn geopend van 07:00 uur tot 07:45 uur.
Starttijd: 08.00 uur
Startplaats: Zwijndrecht
v.v. Groote Lindt op Sportpark Bakenstein.
Kleed en douche gelegenheid is aanwezig.
info@fietsclubdemol.nl
Ben benieuwd of er echt veel mensen op dit forum zijn die dit zullen gaan doen.
Voor mij zou het niks zijn. Rijden in een gesloten peloton/met voorrijders geeft je een stuk minder vrijheid. Daarbij komt ook dat het risico op valpartijen wat groter is tijdens dat soort ritten.
En voor mij zou het gemiddelde ook nog wel een stukje hoger mogen, alhoewel de afstand wel wat hoger is. Ik persoonlijk ben echter een type die liever wat kortere afstand rijd, maar iets harder, kan er niet echt tegen als ik "langzaam" moet rijden :p
Echter een leuke tocht door (voor zover ik weet) mooi gebied, maar denk voor wat fanatiekere toerders onder ons (en die zitten hier in overvloed) een wat te beperkende tocht.
Voor mij zou het niks zijn. Rijden in een gesloten peloton/met voorrijders geeft je een stuk minder vrijheid. Daarbij komt ook dat het risico op valpartijen wat groter is tijdens dat soort ritten.
En voor mij zou het gemiddelde ook nog wel een stukje hoger mogen, alhoewel de afstand wel wat hoger is. Ik persoonlijk ben echter een type die liever wat kortere afstand rijd, maar iets harder, kan er niet echt tegen als ik "langzaam" moet rijden :p
Echter een leuke tocht door (voor zover ik weet) mooi gebied, maar denk voor wat fanatiekere toerders onder ons (en die zitten hier in overvloed) een wat te beperkende tocht.
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
Heb de tocht inmiddels 2x gereden, leuke tocht door mooi gebied! Vooral die belgische politie weet er een flink spektakel van te maken bij de begeleiding, geeft de tocht wel een extra dimensie. Vorig jaar was het eten en drinken uitstekend verzorgd. Overigens ligt het gemiddelde wel iets hoger dan 26 in 't uur. Althans, vorig jaar werd er dik 28 gereden.
In geval van lek, krijg je uit de volgwagen een wiel en wordt je "uit de wind" door een paar clubleden teruggereden naar de groep. Kortom: de tocht staat voor dit jaar weer in mijn agenda.
In geval van lek, krijg je uit de volgwagen een wiel en wordt je "uit de wind" door een paar clubleden teruggereden naar de groep. Kortom: de tocht staat voor dit jaar weer in mijn agenda.
staal.....what else.....??
Hmmz, klinkt toch eigenlijk wel leuk!
Helaas kan ik sowieso niet die zaterdag, dus voor mij maakt het weinig verschil, maar moet zeggen dat, als ik jou verhaal mag geloven, dit wel een zeer goed georganiseerde tocht is!
Helaas kan ik sowieso niet die zaterdag, dus voor mij maakt het weinig verschil, maar moet zeggen dat, als ik jou verhaal mag geloven, dit wel een zeer goed georganiseerde tocht is!
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
Wel erg luxe natuurlijk wanneer de politie de weg voor je vrij maakt.
Geen irritante automobilisten die je willen snijden, luid toeterend je duidelijk willen maken dat je op de fietspad moet fietsen, koste wat het kost je in willen halen waar het niet kan.
Wie weet ga ik volgend jaar deze tocht fietsen.
Geen irritante automobilisten die je willen snijden, luid toeterend je duidelijk willen maken dat je op de fietspad moet fietsen, koste wat het kost je in willen halen waar het niet kan.
Wie weet ga ik volgend jaar deze tocht fietsen.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
-
- Forum-lid
Ik heb de klassieker Zwijndrecht-Zwijndrecht al meerdere malen gereden en het blijft een hele leuke happening die bovendien goed is voor je duur conditie. Het gaat niet snel, maar je krijgt er wel zitvlees van en dat komt goed van pas als je van plan bent nog wat meer langere tochten te gaan maken.
Met sportieve groet,
Chris Ockeloen
Met sportieve groet,
Chris Ockeloen
Uit de voorgaande reacties blijkt dat er heel veel te bleven valt op 7 juni.
Dus wil onder begeleiding rijden of je zitvlees kweken dan moet je mee.
Tot zien op 7 juni
Dus wil onder begeleiding rijden of je zitvlees kweken dan moet je mee.
Tot zien op 7 juni
Nog 4 dagen te gaan en dan sluit de voorinschrijving.
Wees er snel bij.
Onder de voorschrijvers worden leuke prijsjes verloot, kijk maar eens op de site: www.fietsclubdemol.nl
Mis het niet!!!
Tot 7 juni
Wees er snel bij.
Onder de voorschrijvers worden leuke prijsjes verloot, kijk maar eens op de site: www.fietsclubdemol.nl
Mis het niet!!!
Tot 7 juni