Ik heb pas een paar prachtige oude Campagnolo wielen gekregen en hier zit een 6-speed Shimano (oef, maar je mag een gegegeven paard niet in de bek kijken) schroefcassette op.
Ik kan de wielen natuurlijk weer verkopen, maar wil ook eens bekijken of ik ze nog kan hergebruiken. Ik zit te denken om een gewone toerfiets op te bouwen (wellicht een Surly Long Haul Trucker), maar zit met een aantal problemen:
- welke derailleur kan ik hiervoor gebruiken: werkt een nieuwe 9/10 speed derailleur ?
- welke shifters ? buiscommandeurs is geen probleem, op de Surly kan dat. Heb ik speciefieke 6 speed shifters nodig en naar welke types moet ik dan op zoek ?
- de achternaaf is 126mm breed, past dat ook in een stalen 130mm frame ?
Ik heb natuurlijk een voorkeur voor een Campa oplossing, maar als het niet anders kan moet het maar Shimano worden....
derailleur en shifters voor 6-speed
-
floepert99
- Forum-lid
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd gewoon buiscommandeurs gebruiken, bij voorkeur in combinatie met een oude Campaderailleur. Een 9/10-speed is waarschijnlijk te smal voor deze kransjes. De naaf moet verder gewoon in het frame passen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
floepert99
- Forum-lid
"9/10 speed derailleur te smal": je bedoelt dat er geen 6/7 speed ketting door past ? idd nog niet aan gedacht...
Werkt een oude Campa derailleur op een 6-speed Shimano cassette ?
Werkt een oude Campa derailleur op een 6-speed Shimano cassette ?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja hoor, moet volgens mij gewoon willen, ze deden toen nog niet zo erg in al die hippe vertandingen. Ik zei Campa omdat dat mooier is, maar een oudere shimano derailleur moet ook willen. Ik denk idd dat een moderne derailleur te small is. 7/8-speed moet overigens wel passen, bijvoorbeeld een Shimano Exage-500 oid.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells