Moser Site
Ik zag in de lijst met topics geen topic over Moser staan, en aangezien ik 2 weken geleden een Moser-fiets gekocht heb dacht ik, ik open hem wel. Dit is mijn fiets, een echte beginnersfiets voor 550 euro. Shimano Sora afgemonteerd met carbon voorvork. Ik heb gisteren al mijn accessoires binnengekregen (fietscomputer, bidonhouder etc.)
[img=http://i29.tinypic.com/2i7nsyo.jpg]
(de fiets die erachter staat is precies dezelfde, alleen dan met vrouwenzadel en stuur. Voor mijn vriendin dus)
[img=http://i29.tinypic.com/2i7nsyo.jpg]
(de fiets die erachter staat is precies dezelfde, alleen dan met vrouwenzadel en stuur. Voor mijn vriendin dus)
RB schreef:Snel km maken en een paar spacers ertussen uit...ziet er dan ook weer beter uit.
Dat zijn inderdaad aardig wat spacers ja, maar goed: voor een eerste fiets is dat wel fijn want dan kun je wat aan de houding wennen. Tzt geleidelijk een paar weghalen en voor je het weet zit je heeel 'profi' op je fiets!
Als ik een tip mag geven: je zadel lijkt wat schuin te staan, met de punt naar beneden. Zet je zadel eens horizontaal, dat is beter voor je houding+gewichtsverdeling op het zadel.
trappie schreef:Hoi Blik,
welkom op het forum, en natuurlijk veel fietsplezier gewenst!
Volgens mij is er al een (bescheiden) Moser-site op het forum: deze
Misschien dan 1 vd moderators je topic even daar naartoe kan 'verhuizen'?
Bedankt voor de link, stond niet in het rijtje in het sticky topic.
Ik heb al van best wat anderen gehoord dat het stuur idd een beetje hoog staat. Ik vind het wel prima zo, moet nog erg wennen aan de houding. Dus op termijn gaan die spacers er wel uit. En volgens mij is het zadel gezichtsbedrog, staat volgens mij kaarsrecht
trappie schreef:RB schreef:Snel km maken en een paar spacers ertussen uit...ziet er dan ook weer beter uit.
Dat zijn inderdaad aardig wat spacers ja, maar goed: voor een eerste fiets is dat wel fijn want dan kun je wat aan de houding wennen. Tzt geleidelijk een paar weghalen en voor je het weet zit je heeel 'profi' op je fiets!
Dat bedoelde ik met KM maken...maar nog ff terugkomend op de fiets op de achtergrond...van wie is die dan...zit een heel ander zadel op of niet dan?
edit: DOM DOM het staat gewoon onder de foto....excuus! Maar wat bedoel je met vrouwen stuur? een flatbar??? Is dat tegenwoordig alleen voor vrouwen?
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black
RB schreef: edit: DOM DOM het staat gewoon onder de foto....excuus! Maar wat bedoel je met vrouwen stuur? een flatbar??? Is dat tegenwoordig alleen voor vrouwen?
Is dat niet ook wat smaller dan een normaal mannenstuur? (weet het niet zeker, ben nog een n00b
Breedte maakt niets uit natuurlijk. Ik ben zelf ook smal en heb een 42 cm stuur, volgens mijn ook iets smaller dan standaard. Mannen zullen gemiddeld genomen een breder stuur nodig hebben dan vrouwen, maar dat maakt iets niet een mannen of vrouwenstuur. Evenmin de vorm...ik ken mensen die gewoon een flat bar willen omdat ze dat prettiger vinden fietsen...maar manner zullen dat minder snel doen omdat het minder stoer/mooi is ofzo...
Ik zeg altijd maar de je zelf moet kiezen wat functioneert voor jou... niet wat een ander mooier vindt.
Wat betreft de stuurpen...dat is de enige mogelijkheid om de bovenbuislengte te varieren. De beenlengte bepaalt de zitbuislengte maar is minder belangrijk omdat je veel speelruimte heb met je zadelhoogte. Dan komt de bovenbuislengte...aangezien niet iedereen dezelfde verhoudingen heeft (kort/lang) bovenlijf is de afstand tot het stuur ideaal gezien niet voor iedereen gelijk..daarvoor heb je nog wat ruimte met je stuurpen...echter minder dan je zadel. Daarom is de bovenbuislengte belangrijker dan zadelbuishoogte.
Dan ben ik benieuwd waarom je vriendin een flatbar heeft gekozen en jij een conventioneel race stuur? Omdat zij een vrouw is en jij een man bent?
Ik zeg altijd maar de je zelf moet kiezen wat functioneert voor jou... niet wat een ander mooier vindt.
Wat betreft de stuurpen...dat is de enige mogelijkheid om de bovenbuislengte te varieren. De beenlengte bepaalt de zitbuislengte maar is minder belangrijk omdat je veel speelruimte heb met je zadelhoogte. Dan komt de bovenbuislengte...aangezien niet iedereen dezelfde verhoudingen heeft (kort/lang) bovenlijf is de afstand tot het stuur ideaal gezien niet voor iedereen gelijk..daarvoor heb je nog wat ruimte met je stuurpen...echter minder dan je zadel. Daarom is de bovenbuislengte belangrijker dan zadelbuishoogte.
Dan ben ik benieuwd waarom je vriendin een flatbar heeft gekozen en jij een conventioneel race stuur? Omdat zij een vrouw is en jij een man bent?
Red Bull PRO-SL 3000 - All Black