race of fitnessfiets met kinderstoeltje
-
- Forum-lid
Hallo!
Ik heb een vraag: ik fiets naar mijn werk ± 50km/dag op een racefiets.
sindskort, 2/3 dagen per week moet ik mijn zoon naar de creche brengen. Ik wil dus een stoeltje (bobike mini) aan mijn fiets bevestigen. Ik heb gekeken voor een fitnessfiets (stevens strada) maar werd verteld dat die niet geschikt was voor het bevestigen van een stoelje (voor).
Was zijn die opties? heeft iemand ervaring?
Alvast bedankt voor jullie hulp want fietsen moet ik blijven doen!
Ik heb een vraag: ik fiets naar mijn werk ± 50km/dag op een racefiets.
sindskort, 2/3 dagen per week moet ik mijn zoon naar de creche brengen. Ik wil dus een stoeltje (bobike mini) aan mijn fiets bevestigen. Ik heb gekeken voor een fitnessfiets (stevens strada) maar werd verteld dat die niet geschikt was voor het bevestigen van een stoelje (voor).
Was zijn die opties? heeft iemand ervaring?
Alvast bedankt voor jullie hulp want fietsen moet ik blijven doen!

Bobike heeft wel een adapter om het stoeltje te bevestigen bij een aheadset balhoofd. De normale montagebeugel past dan namelijk niet. Het hangt een beetje van de buizen of dat er op kan, maar het ding is redelijk flexibel. Het ding staat hier: http://www.bobike.nl/products/nl/atb_be ... luxmenu=m3
Ik heb het ding ook op mijn ATB gehad, prima voor korte stukjes, maar je wilt er zeker niet ver mee fietsen, want dan hou je geen knieën meer over (vanwege het naar buiten steken of het tegen het stoeltje stoten). Stoeltje kun je vast wel achterlaten bij het kinderdagverblijf.
Ik heb het ding ook op mijn ATB gehad, prima voor korte stukjes, maar je wilt er zeker niet ver mee fietsen, want dan hou je geen knieën meer over (vanwege het naar buiten steken of het tegen het stoeltje stoten). Stoeltje kun je vast wel achterlaten bij het kinderdagverblijf.
-
- Forum-lid
top! Bedankt Bartho, daar heb ik wat aan.
En dat is zeker voor korte afstanden en ja, stoeltje blijft bij kinderdagverblijf
Thanks
En dat is zeker voor korte afstanden en ja, stoeltje blijft bij kinderdagverblijf

Thanks

Weet je zeker dat je dat wilt? Je bent als wielrenner toch zeer kwetsbaar. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik geloof niet dat ik ze graag op een racefiets zou vervoeren. Maar goed, een opoefiets (of iets anders) enkel om je koters te vervoeren is ook geen optie denk ik.
-
- Forum-lid
Is een fietskarretje misschien een optie? Een stuk veiliger voor de kleine en een stuk praktischer voor jou.
- edit - Scepticus was me net voor
- edit - Scepticus was me net voor
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Nu de discussie die richting op gaat: ik ben de bezitter van een kar, een moedersfiets en dus de bovengenoemde beugel die ik op de ATB gehad heb en kan ze redelijk vergelijken denk ik.
Een kar is véle malen comfortabeler, veiliger, maar ook duurder
Ik gebruik hem eigenlijk vooral voor de langere fietstochten met de kleine en de fietsweekendje.
Moedersfiets is voor het veilig vervoeren van een kind op de fiets echt het beste. Op een hybride of standaard fiets zit ik in ieder geval heel de tijd met de knieën tegen dat stoeltje te bonken.
Met voorzitje op de ATB, het kan dus met die beugel, maar is niet superrelaxed. Sowieso zit je vrij ver voorover, hang je bijna op je kind en is de balans door het grotere gewicht op je voorwiel ook een stuk anders. Wennen en uitkijken dus!!
Voor veilig zou ik zéker de kar nemen, maar ik heb niet genoeg ruimte in mijn hokkie om hem altijd helemaal kant en klaar te hebben staan, dus komt ie er alleen uit als er genoeg km's gemaakt gaan worden.
Een kar is véle malen comfortabeler, veiliger, maar ook duurder

Moedersfiets is voor het veilig vervoeren van een kind op de fiets echt het beste. Op een hybride of standaard fiets zit ik in ieder geval heel de tijd met de knieën tegen dat stoeltje te bonken.
Met voorzitje op de ATB, het kan dus met die beugel, maar is niet superrelaxed. Sowieso zit je vrij ver voorover, hang je bijna op je kind en is de balans door het grotere gewicht op je voorwiel ook een stuk anders. Wennen en uitkijken dus!!
Voor veilig zou ik zéker de kar nemen, maar ik heb niet genoeg ruimte in mijn hokkie om hem altijd helemaal kant en klaar te hebben staan, dus komt ie er alleen uit als er genoeg km's gemaakt gaan worden.
Haalde van de zomer op de Izoard een amerikaan in met een racefiets (natuurlijk Trek) met een kidcar (Burley) erachter..... Eenmaal boven vertelde hij dat wel vaker te doen.....voorwaarde was volgens hem wél een degelijk aluframe....
staal.....what else.....??
Kijk eens naar de mogelijkheid om een zitje achter te bevestigen. Klinkt raar, maar kijk maar eens hier . Er wordt 1 klem aan de zadelbuis bevestigd, en 2 klemmen aan de buizen bij het achterwiel. Je hebt dus geen bagagedrager nodig, en je kunt ook nog eens minstens 4 jaar vooruit.
En hier vind je nog wat info van iemand die blijkbaar wat meer ervaring heeft.
En hier vind je nog wat info van iemand die blijkbaar wat meer ervaring heeft.