Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Polar cs100 steeds storing, maar geen Probleem volgens Polar

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 24 mei 2008 16:33

Hallo,

Mijn Polar geeft zo'n 20 maal per rit een Pause stand te zien. Voor de goede orde: ik heb 2 Polars (CS100 en CS200) en de CS100 is de enige die steeds storing heeft. Ik heb hem naar Polar opgestuurd, nadat ze al een keer eerder alles hebben gecontroleerd zonder iets te vinden en ook dit maal komt hij terug met de boodschap: no problem found.

Wat ik wel vond, was een rekening van Polar voor de verzendkosten, alhoewel ik had gezegd, dat ze hem in de vuilnisbak mochten gooien als ze weer niets konden vinden.

Is die Pausestand een bekend probleem van de CS100 ?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 24 mei 2008 17:16

allereerst zou ik de rekening met verzendkosten in de prullenbak mieteren. Ten tweede, zit al een tijdje met het zelfde probleem, laat aub weten als je meer weet.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 24 mei 2008 19:47

Oh? Springt jouw meter ook continu op pause? Dat ding van mij is werkelijk onbruikbaar. Ik snap niet dat ze bij Polar niet begrijpen dat je dat ding niet voor de grap 2x terug stuurt. Het is volgens mij onmogelik dat hij daar storingsvrij is en bij mij continu problemen geeft.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 24 mei 2008 19:56

Ik heb nu een tijdje een CS400...... ook veel storingen hoor; topsnelheden van 150kmh, hartslagfrequenties van 260hsf, gemiddeldes van 1,1kmh........ en daar betaal je dan 300 euries voor, troep is het bij tijd en wijle...

Waar o waar zijn de storingsvrije kilometertellers, eentje met een draadje tussen de sensor en de meter bijvoorbeeld...

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 24 mei 2008 20:06

O dat heb ik ook met de CS200: ik had net nog een hartslag van 220 tijdens de afdaling van de Lemelerberg. Mijn top lag op 88 km/h. Ook niet slecht. De grap is dat het nalezen van gegevens totaal niets meer zegt met deze waarden. De gegevens zijn dan compleet waardeloos. Dit is mijn derde en laatste Polar geweest.

Ik heb toevallig net een Cateye besteld met een draadj eeraan. IK ben het helemaal zat om met een ding te rijden, dat veel heeft gekost en zelfs als kilometerteller ongeschikt is, omdat 1/3 van je data wegvalt.

Mijn Polar ligt in de vuilnisbak Ik blijf mij er niet aan ergeren.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 24 mei 2008 20:29

Diogenes schreef:O dat heb ik ook met de CS200: ik had net nog een hartslag van 220 tijdens de afdaling van de Lemelerberg. Mijn top lag op 88 km/h. Ook niet slecht. De grap is dat het nalezen van gegevens totaal niets meer zegt met deze waarden. De gegevens zijn dan compleet waardeloos. Dit is mijn derde en laatste Polar geweest.

Ik heb toevallig net een Cateye besteld met een draadj eeraan. IK ben het helemaal zat om met een ding te rijden, dat veel heeft gekost en zelfs als kilometerteller ongeschikt is, omdat 1/3 van je data wegvalt.

Mijn Polar ligt in de vuilnisbak Ik blijf mij er niet aan ergeren.

Diogenes

Ook toevallig; ik was vandaag ook nog op de lemelerberg......, misschien ligt het wel aan die bult ;-)......... Eigenlijk zou Polar een storingsvrije snelheidsmeter met draadje moeten ontwerpen, waarbij de hartslag wel weer via de draadloze methode mag....... Op zich zijn alle functies mooi op de polar, ook het uitlezen van de data is in principe goed, alleen dat gestoor inderdaad, om je aan kapot te ergereren omdat die fouten zich doorrekenen in het totaal waardoor de outputdata als geheel onbetrouwbaar wordt.

rudi
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 apr 2004 19:32

rudi 24 mei 2008 21:00

Ook ik heb dat probleem. Enkele keren per rit gaat hij in de pauzestand. Met mijn eerste polar had ik dat nogthans nooit.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 mei 2008 21:35

Mijn CS100 werkt vrij goed. Het enige aspect wat soms tot storing in de snelheidssignaal kan leiden, is de afstand tussen magneet en sensor. Als die bij mij te klein is (laten we zeggen 1 a 2 mm), dan stoort hij meer dan wanneer de afstand groter is (wat ik wel vreemd vindt). Maar al met al weinig storing. Het zijn geen vrolijke verhalen, aangezien Polar in werkelijk alle testen van de laatste jaren als beste uit de bus komt (alle modellen, altijd het meest storingvrij). Naar een ander draadloos merk gaan, heeft in theorie daarom weinig zin, tenzij je een maandagmodelletje inwisselt voor een vrijdagmodel. Ciclosport is bij mijn broer heel lang zeer slecht geweest, VDO krijgt ook zeker geen lovende kritieken. Mijn Cateye had met draad heel veel 'opstart' problemen, Sigma deed het dan bij mij eigenlijk nog het best. Met draad kun je natuurlijk nog steeds problemen tussen sensor en magneet hebben. Als daar het probleem zit...

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 24 mei 2008 22:01

Bij mij geeft de hartslagmeter van de CS 100 fantasiemeldingen, van globaal de dubbele hartslag. Is ook al eens terug geweest, want toen ik hem een maand had was het helemaal pet, zowel snelheid als hartslag trok nergens op. Erg jammer, ik vind het een mooi tellertje, zit netjes op de stuurpen. Alleen geloof ik niet dat ik nog ga investeren in een cadansmeter of een extra bikemount voor mijn andere fiets. Jammer van Polar, deze serie doet hun naam geen goed.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 25 mei 2008 13:44

Ik heb al enkele malen mijn cs600 met power sensor retour gestuurd. Het probleem met de w.i.n.d. technologie is, dat bij spatwater of stof op de sensor de gegevenszending afgebogen wordt. Ik heb mijn bevindingen naar Polar Nederland en Finland gestuurd. In Nederland kende men dit probleem niet. In een reactie vanuit Finland bleek dit probleem wel bekend te zijn, maar een oplossing was niet mogelijk. Telkens als ik het apparaat instuur, krijg ik 2 batterijen berekend à € 12,-. Dit is in mijn ogen meer een dekking in de kosten van retourzending, dan garantie. Er worden wel nieuwe buitenkabeltjes bijgevoegd, maar ik krijg niet duidelijk of het probleem wel aan de kabeltjes ligt. Zowel per mail als telefonisch kom ik met Polar Nederland niet verder. Ik heb aangegeven dat ik mijn power sensor wil inruilen en wil wachten op een foutloze versie. Onmogelijk dus... Jammer, ik heb het idee dat de oudere Polars (720 en 725 heb ik ook) beter zijn...

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 mei 2008 15:41

Het is mij nu voldoende duidelijk: ik koop geen Polar meer. Een apparaat dat gevoelig is voor storing, daar heb ik niets aan. Je kan er niet van op aan dat de data die je thuis wilt aflezen compleet zijn. Zelfs de kilometerstand en de gemiddelde snelheid kloppen niet op de Polar CS 100 die ik heb. De Max hartslag is ook vaak zo'n 100 slagen te hoog, dus wat kan ik hier nou mee?

Ik heb een Cateye kilometerteller met draad besteld. Daar heb ik nog nooit last mee gehad. Voor 20 Euro heb ik dan iest dat wel goed werkt.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 25 mei 2008 16:44

Eigenlijk is het de taak van een fabrikant om een foutloos product te leveren. Misschien tijd voor een forumactie? In het verleden was de service van Polar in mijn ogen beter. Iemand die dat gevoel ook heeft?

Plaats reactie