Cranklengte
Hallo,
Ik heb mijn crankstel vervangen van normaal naar Compact, maar mijn normale cranklengte is 175 en mijn Compact 172,5 nu heb ik mijn rechterkant vervangen maar nu mijn vraag Moet ik de linker de normale crank zeg maar ook vervangen omdat daar mijn cadans voeler op zit wil ik deze laten zitten maar ik weet niet of je met een verschillende cranklengte kan rijden
graag advies.
Ik heb mijn crankstel vervangen van normaal naar Compact, maar mijn normale cranklengte is 175 en mijn Compact 172,5 nu heb ik mijn rechterkant vervangen maar nu mijn vraag Moet ik de linker de normale crank zeg maar ook vervangen omdat daar mijn cadans voeler op zit wil ik deze laten zitten maar ik weet niet of je met een verschillende cranklengte kan rijden
graag advies.
-
- Forum-lid
ZorroI schreef:Hoi,
Loop je ook met 1 schoen 2,5cm hoger dan de andere?
Mvg, Zorro
2,5 cm??
lijkt me vrij logisch dat dit voor problemen gaat zorgen, volgens mij voel je dit ook meteen als je zou gaan rijden.
BianchiSL3 schreef:ZorroI schreef:Hoi,
Loop je ook met 1 schoen 2,5cm hoger dan de andere?
Mvg, Zorro
2,5 cm??
Ooooh sorry. Einde van de week

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Even een topic ophalen om geen nieuwe te hoeven starten.
Er staat een crank te koop op het forum maar die is 175 degeen die standaard op m'n fiets zit is een 172,5 maar op de mtb heb ik weer 175.
Zou dit erg veel uitmaken of is bijv een kwestie van zadelpen iets omhoog en opgelost of werkt dat niet zo makkelijk?
Er staat een crank te koop op het forum maar die is 175 degeen die standaard op m'n fiets zit is een 172,5 maar op de mtb heb ik weer 175.
Zou dit erg veel uitmaken of is bijv een kwestie van zadelpen iets omhoog en opgelost of werkt dat niet zo makkelijk?
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Ik denk dat je niet heel veel verschil zult merken tussen een 172,5 en een 175, mits gelijke lengte op één fiets. Je kunt dus prima van een 172,5 naar 175 gaan en terug. Idd even rekening houden met zadelhoogte (maar gaat over minimaal verschil).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee was maar een vraagje.
Dacht misschien omdat de crank armen ook wat langer worden ofzo.
Maar het levert niet echt problemen op dan?
Dacht misschien omdat de crank armen ook wat langer worden ofzo.
Maar het levert niet echt problemen op dan?
Cube litening super hpc race sram red (total los)