Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

foutmelding bij openen "nieuwe onderwerpen"

zappf
Forum-lid

zappf 23 feb 2011 18:09

Ik krijg af en toe deze foutmelding als ik in de "nieuwe onderwerpen" naar een volgende pagina wil bladeren

ADODB.Recordset error '800a0bcd'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/includes/dal.asp, line 82

Iemand een idee of dezelfde melding?

groet Sjoerd

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 23 feb 2011 18:24

die foutmelding krijg ik ook vaak, zelfs in topic's.

gebruik jij ook google chrome?

gelukkig werkt F5 direct bij mij, en dan is de melding weer weg.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 feb 2011 18:27

Ik krijg ook wel eens deze melding. Op zich niets bijzonders. Het komt door de manier waarop de site 'bedenkt' hoeveel nieuwe onderwerpen voor de aangelogde gebruiker specifiek zijn. Als er voor jou op dat moment geen nieuwe onderwerpen zijn, krijg je deze foutmelding. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de site deze situatie niet netjes afhandelt en een nogal obscure foutmelding geeft.

Wellicht wordt dit ook nog eens opgelost in een volgende versie van de forum software.
Live fast; die young. mijn blog

zappf
Forum-lid

zappf 23 feb 2011 21:56

@ thom; ik gebruik firefox
@ rob; het gebeurd juist als ik naar de volgende pagina (lijst) met nieuwe onderwerpen wil gaan. Ik had al het vermoeden dat er iets in het script van de site zat. Nu meerdere er last van hebben is het tenminste duidelijk.

bedankt!

corniel
Forum-lid HC

corniel 23 feb 2011 22:01

Beste mensen deze foutmelding komt van de server. Dus welke browser je gebruikt is totaal niet relevant.

De melding is ook niet obscuur, hoogstens onduidelijk voor leken. Het komt er op neer dat de software een (database) record verwacht dat er om vreemdsoortige redenen niet (meer) is. Met andere/nieuwe forumsofware zal dit specifieke probleem zich niet meer voordoen, maar wellicht wel weer andere fouten/problemen. Zo gaat dat met software...

zappf
Forum-lid

zappf 24 feb 2011 08:37

Software is idd nooit af! Maar helemaal duidelijk.

Plaats reactie