Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Michael Rasmussen geweerd

roodhoofd
Forum-lid

roodhoofd 24 feb 2011 01:00

Ik las vandaag dat Rasmussen niet mag starten in de Ronde van Denemarken (of all places!). Link: http://www.fiets.nl/sportnieuws.asp?NewsId=2453869

Nou ben ik geen fan van Rasmussen, en geloof ik niet zonder meer in onschuld.
Maar... het is inmiddels bijna vier jaar geleden dat hij zijn whereabouts niet goed invulde en daarom werd ontslagen.

Anderen werden gepakt, geschorst, gingen weer koersen en werden weer soms weer gepakt (Ricco!). Rasmussen zat zonder meer fout, heeft de prijs (ontslag, verlies van een inmiddels zekere Tourwinst) betaald... maar wordt nog steeds gemeden als de pest.

Waarom? Hij is toch niet geschorst? Dat geen grote ploeg hem hebben wil, daar kan ik inkomen. Maar waarom mag hij met de ploeg die hij wèl heeft kunnen vinden (Christina Watches, een Deense ploeg!) niet meedoen?

stokie
Forum-lid

stokie 24 feb 2011 01:46

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Rasmussen zo uit de sport verbannen wordt. Immers is hij nooit betrapt op dopinggebruik, als staan 3 gemiste tests wel gelijk aan een positieve plas.
Het is mij echt een vraag waarom Rasmussen niet gewoon weer behandeld wordt als ieder ander wielrenner. Hij heeft zijn schorsing uitgezeten en is toch weer net zo welkom als alle andere geschorsten? Waarom lukt het hem dan niet om een contract te tekenen, terwijl iemand als Di Luca direct weer in de World Tour gaat rijden? De kwaliteiten van Rasmussen staan buiten kijf lijkt me.

fizik
Forum-lid

fizik 24 feb 2011 09:25

Duitsland en Denemarken zijn zo kort door de bocht als het gaat om doping in de wielersport. De ZDF wil geen TDF uitzenden en Denemarken weigert hun beste renner van de laatste jaren te helpen weer op de fiets te stappen. Onbegrijpelijk

frenkie
Forum-lid

frenkie 24 feb 2011 09:32

Heeft hij ooit sorry gezegd?

Vele renners die succesvol weer meedraaien in grote wedstrijden, en rijden voor grote ploegen hebben vroeg of laat een keer toegegeven, hun excuses aangeboden etc.

Ik zeg niet dat hij het van mij moet doen, maar ik kan me voorstellen, dat sponsoren promotors en sportbonden hier wel enige waarde aan hechten (hoe leeg excuses en beloften ook kunnen zijn; zie Ricco)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 feb 2011 10:21

Rasmussen heeft te weinig uitstraling
Rasmussen ligt niet goed bij sponsoren
Rasmussen is een stumperd

Daarom komt hij niet meer aan de bak. Wat hij genomen of gespoten heeft, weten we niet. Wat we wel weten is dat hij keihard heeft gelogen op TV. En liegen is fout!! Niet zomaar fout maar gewoon fout fout. Hij heeft nooit openheid van zaken gegeven en heeft nooit excuus aangeboden. Hij maakt een verbitterde indruk. Geen wonder dat geen mens hem in de koers wil hebben.
Live fast; die young. mijn blog

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 24 feb 2011 10:50

Ja maar liegen doen ze allemaal. Op dit moment rijdt er nog steeds een heel pak leugenaars in het peleton.

Het is een beetje hypocriet. Kijk, met een Ricco waren nog wel prijzen te winnen en veel publiciteit. Met Rasmussen is dat denk ik anders. Het past beter in de belangen van het grote geld om hem te weren, dan om hem te ontarmen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 24 feb 2011 10:54

Stokie schreef:Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Rasmussen zo uit de sport verbannen wordt. Immers is hij nooit betrapt op dopinggebruik, als staan 3 gemiste tests wel gelijk aan een positieve plas.
Het is mij echt een vraag waarom Rasmussen niet gewoon weer behandeld wordt als ieder ander wielrenner. Hij heeft zijn schorsing uitgezeten en is toch weer net zo welkom als alle andere geschorsten? Waarom lukt het hem dan niet om een contract te tekenen, terwijl iemand als Di Luca direct weer in de World Tour gaat rijden? De kwaliteiten van Rasmussen staan buiten kijf lijkt me.

Helemaal mee eens. Veel meer is er wat mij betreft niet over te zeggen.

fizik
Forum-lid

fizik 24 feb 2011 13:06

Dat hij niet bij een grote ploeg aan de bak komt, vind ik prima. Je kunt hem echter niet weren omdat hij Rasmussen is. Dat is niet aan de organisatie van een wedstrijd.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 feb 2011 13:30

Laat een inbreker na zijn straf (als hij die al krijgt) om die reden geweigerd worden door een werkgever en die werkgever krijgt de wind vol van voor, kun je zeker van zijn want iedereen verdiend een tweede kans.
Waarom vinden zo veel mensen dit niet normaal bij sportmensen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 24 feb 2011 15:11

Ik vind dit inderdaad belachelijk, hij heeft inderdaad fouten gemaakt maar dat is 3 jaar geleden. Ik vind dat de UCI in dit geval voor Rasmussen moet opkomen. Hij heeft zijn straf gehad, laat hem dan nu weer koersen.

bontempi056
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi056 24 feb 2011 15:45

[quote="MrT"]Ja maar liegen doen ze allemaal. Op dit moment rijdt er nog steeds een heel pak leugenaars in het peleton.

+1 En ik denk dat het er veel meer zijn dan dat iedereen vermoedt.
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!

Plaats reactie