Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Freire met Campagnolo?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2008 15:25

Op de finishfoto in het AD Sportwereld ( 10 juli) in Chateauroux zie ik dat Freire , rijdend op een Colnago volgens mij met Campagnolo shifters rijdt! Ik zie n.l. die "waslijnen "niet en voor zover ik kan zien staat er Campagnolo op de hendels.
Op pag. 5 staat een foto van Weening en ook hier meen ik duidelijk dezelfde Campagnolo shifters te zien ! Aan de bovenzijde bij de rubbers zie je een rechthoekig wit of alukleurig plaatje die bij Freire ook zichtbaar zijn.
Of zijn dit toch nieuwe (proto)typen shifters van Shimano?
Wie kan hier zijn licht over laten schijnen?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 10 jul 2008 15:27

das gewoon de nieuwe shimano

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 jul 2008 15:27

Shimano 7900
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 10 jul 2008 15:28

dit zijn niet eens de prototypes maar de dura ace 2009 shifters. is al een boel over geschreven, gebruik de zoekfunctie maar met bijvoorbeeld dura ace 2009
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2008 16:23

jaapie91 schreef:dit zijn niet eens de prototypes maar de dura ace 2009 shifters. is al een boel over geschreven, gebruik de zoekfunctie maar met bijvoorbeeld dura ace 2009

Okay, bedankt! Ik ben er een tijdje uitgeweest vanwege gecrashte PC!

Die foto in het AD toonde zwarte hendels (carbon?) met witte letters erop , verticaal uiteraard, à la Campagnolo en kabels weggewerkt ook à la Campagnolo.
Dus dacht ik: Het ziet eruit als Campagnolo, dus zal het wel zo zijn. Niet dus. Vandaar ook mijn vraag! Bedankt!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jul 2008 16:42

De foto's van De Zwarten zijn alweer verouderd, de definitieve versie heeft zwarte carbon hendels en is vanaf oktober/december verkrijgbaar.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 jul 2008 16:43

jup, heb gewoon even gegoogled op 7900. De allerlaatste versie is idd zwarter dan mijzelf ;)

Trouwens, Freire reed 9 jaar geleden in Verona al op wat nu de nieuwe Shimano is: lichte shifters, geen waslijnen, carbon, zwart. ;)
Afbeelding

nog een duidelijke foto
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2008 17:12

havana schreef:De foto's van De Zwarten zijn alweer verouderd, de definitieve versie heeft zwarte carbon hendels en is vanaf oktober/december verkrijgbaar.

Ik heb via "zoek " op dit Forum niets gevonden maar ben zelf gaan zoeken bij "onderdelen" en daar zag ik die bespreking en de foto's via links. Ook die zwarte uitvoering waar Freire kennelijk mee rijdt . Die belettering is dus DuraAce ipv Campagnolo! Maar dat was niet te zien op die krantenfoto.
Ik ben een Campa adept maar moet bekennen dat ik deze shifters zonder die "waslijntjes "veel mooier vind dan de vorige modellen. Mijn Chorus shifters vind ik b.v. veel te klein en ongemakkelijk om de handen op te leggen. Geef mij maar zo'n forse shifter van Shimano met genoeg handruimte en wat naar boven lopend ipv van zo'n iel knobbeltje van Campa. Maar ja, er is altijd wel iets dat je niet bevalt. Dus is Shimano eindelijk afgestapt van dat achterhaalde systeem waarbij de kabels zijdelings uitstaken. Dat vond ik afschuwlijk! Hoe minder kabelwirwar, des te beter en mooier.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jul 2008 18:09

Heb je de nieuwe Campa ook al gezien? Die hebben hun shifters voor 2009 namelijk GROTER gemaakt. Volgens velen een achteruitgang.

Zie het topic over Campa 2009 voor foto's. Enkelen rijden in de Tour al rond met de nieuwe 11 speed (!) shifters.

Hier nog een foto van de nieuwe Dura Ace:

Afbeelding

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 jul 2008 18:20

Een amerikaanse firma, nog maar 2 jaar met race-onderdelen bezig, heeft het zogezegd nieuwe shimano design reeds vorig jaar geperfectioneerd, naar keuze in zwart of zilver. Ik weet dus nog altijd niet wat voor nieuws shimano 2009 (!) te bieden heeft t.o.v. SRAM 2007 of Campagnolo 1999. :p
Afbeelding
ps: zoek de 5 verschillen!

@ havana: ik denk dat de meesten de grotere shifters net wel kunnen smaken, omdat mensen met grote handen daardoor campagnolo (terecht) minder ergonomisch vonden. Ik heb er geen probleem mee dat ze groter worden, als ze maar niet meer wegen ;)
Afbeelding©®

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 11 jul 2008 18:20

havana schreef:Heb je de nieuwe Campa ook al gezien? Die hebben hun shifters voor 2009 namelijk GROTER gemaakt. Volgens velen een achteruitgang.

Zie het topic over Campa 2009 voor foto's. Enkelen rijden in de Tour al rond met de nieuwe 11 speed (!) shifters.

Hier nog een foto van de nieuwe Dura Ace:

Afbeelding

Ja, ik heb de foto's gezien van die nieuwe 11 speed group. Ben benieuwd of die nieuwe grote shifters ook in 10 speed worden uitgebracht. 11 speed is voor mij althans absoluut niet nodig. Maar ja, wie ben ik? Gewoon een oude toerder.

trudie
Forum-lid

trudie 11 jul 2008 20:55

Marconi schreef:..... Maar ja, wie ben ik? Gewoon een oude toerder.

En wat voor één!!! :p

Plaats reactie