Selle Italia SLR versleten ?
Ik fiets sinds +- 1 maand met een Selle Italia SLR zadel. Ik was zeer tevreden met dit zadel, bij mijn vorig zadel had ik na 3-4 uur last, met dit zadel helemaal niet.
Nu de laatste week krijg ik toch wat last en heb ook gezien dat de plaatsen waar het meeste druk op het zadel komt het "kussen" al weg is en dat ik als het ware op de onderlaag fiets (hard).
Het zadel is slechts 1 maand oud (+- 2000km) dus dat lijkt me nogal snel om al versleten te zijn.
Ik weeg slechts 63 kg, dus zo'n zware belasting voor het zadel is dat ook niet.
Het zadel had ik op mijn nieuwe fiets laten monteren, ik heb ze niet nieuw in de doos gezien. Maar ik heb mijn fiets bij Van Eyck (België ) gekocht, dit is toch een speciaalzaak waarvan je niet zo denken dat ze je een nieuw aanrekenen en dan een tweedehands zouden plaatsen.
Heeft iemand ervaring met een Selle Italia SLR zadel ?
Nu de laatste week krijg ik toch wat last en heb ook gezien dat de plaatsen waar het meeste druk op het zadel komt het "kussen" al weg is en dat ik als het ware op de onderlaag fiets (hard).
Het zadel is slechts 1 maand oud (+- 2000km) dus dat lijkt me nogal snel om al versleten te zijn.
Ik weeg slechts 63 kg, dus zo'n zware belasting voor het zadel is dat ook niet.
Het zadel had ik op mijn nieuwe fiets laten monteren, ik heb ze niet nieuw in de doos gezien. Maar ik heb mijn fiets bij Van Eyck (België ) gekocht, dit is toch een speciaalzaak waarvan je niet zo denken dat ze je een nieuw aanrekenen en dan een tweedehands zouden plaatsen.
Heeft iemand ervaring met een Selle Italia SLR zadel ?
ElDeCe
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het verschil met een nieuwe zie je echt wel.
Ik rij inmiddels zo'n 3500km met mijn huidige SLR XP en die haalt het einde van het jaar net. Girlinred heeft nu zo'n 5000km (grove schatting) met een SLR gereden en die is versleten. Je ziet heel duidelijk de drukplekken in haar zadel. Die vervangt hem nu.
Ik rij inmiddels zo'n 3500km met mijn huidige SLR XP en die haalt het einde van het jaar net. Girlinred heeft nu zo'n 5000km (grove schatting) met een SLR gereden en die is versleten. Je ziet heel duidelijk de drukplekken in haar zadel. Die vervangt hem nu.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
checkerpig
- Forum-lid
Na 500km vond ik dat mijne al doorgezakt was (witte 135gr 2008 editie). Bovendien werd die helemaal beige, zeker als die nat is... Ik vind mijn bonnetje niet meer terug, anders bracht ik hem binnen.
CP.
CP.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
IK heb mijn 135g SLR na 20000 km vervangen voor een 125g versie. De oude heb ik toch gewoon op mijn 2e fiets gezet en hij zit wat minder dan die nieuwe, maar of dat nu aan slijtage ligt? Het leer ziet er wel gebruikt uit maar is zeker niet versleten en nergens doorgesleten.
Ik persoonlijk vind zelfs een splinternieuwe SLR-XP niet goed zitten maar dat kan voor iemand anders anders zijn.
Ik persoonlijk vind zelfs een splinternieuwe SLR-XP niet goed zitten maar dat kan voor iemand anders anders zijn.

Het is de 135g versie. Maar ik vind het toch sterk dat zo'n zadel al na een maand versleten is. Ik denk dat het rond de €80 kost. Dat is toch wel net iets te veel om maandelijks te vervangen, een stuurlint dat €5 kost vervangen ik zelf niet maandelijks.
Het is trouwens een wit, een wit zadel raad iedereen af omdat het snel vuil wordt, maar het mijne is nog steeds mooi wit, maar mag het toch al gaan vervangen.
Misschien eens een ander model uitproberen, maar ik was er anders wel zeer tevreden mee.
Het is trouwens een wit, een wit zadel raad iedereen af omdat het snel vuil wordt, maar het mijne is nog steeds mooi wit, maar mag het toch al gaan vervangen.
Misschien eens een ander model uitproberen, maar ik was er anders wel zeer tevreden mee.
ElDeCe
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een SLR zie je binnen 1,5 week al doorhangen, daardoor zitten ze aan het begin ook niet geweldig. 't zadel moet zich naar je kont vormen, maar naar verloop van tijd zakt ie steeds verder door waardoor hij niet meer lekker zit.
De SLR XP van Girlinred heeft volgens mij wel wat meer km's gereden en met dat zadel heb ik voor die tijd wel eens op een mtb rond gereden.
Het witte 2007 model (SLR TT) was bij mij binnen een week kaal aan de zijkanten, het 2008 bleef een stuk langer mooi. Van vies worden heb ik nooit last gehad, ik heb ook gewoon weer een nieuwe gekocht. Op m'n nieuwe CX komt ook gewoon een witte SLR en wit stuurlint, borstel met autoshampoo erover en hij is weer schoon bij mij.
Nu heb ik alleen maar de XP gekocht, de titanium's worden maar duurder en duurder. Ik heb er al 2 kapot gevallen, dus nu maar eens de XP die is 30 euro goedkoper, zit voor mij net zo goed alleen een grammetje of 30-40 zwaarder.
De SLR XP van Girlinred heeft volgens mij wel wat meer km's gereden en met dat zadel heb ik voor die tijd wel eens op een mtb rond gereden.
Het witte 2007 model (SLR TT) was bij mij binnen een week kaal aan de zijkanten, het 2008 bleef een stuk langer mooi. Van vies worden heb ik nooit last gehad, ik heb ook gewoon weer een nieuwe gekocht. Op m'n nieuwe CX komt ook gewoon een witte SLR en wit stuurlint, borstel met autoshampoo erover en hij is weer schoon bij mij.
Nu heb ik alleen maar de XP gekocht, de titanium's worden maar duurder en duurder. Ik heb er al 2 kapot gevallen, dus nu maar eens de XP die is 30 euro goedkoper, zit voor mij net zo goed alleen een grammetje of 30-40 zwaarder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef: De SLR XP van Girlinred heeft volgens mij wel wat meer km's gereden en met dat zadel heb ik voor die tijd wel eens op een mtb rond gereden.
Circa 8.000km hebben we net samen even zitten beredeneren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat lijkt me realistischer, ik heb er iets van 14000 en we fietsen toch redelijk vaak samen. 
Maar die XP's kosten maar €55 dus dat is niet echt een drama dat die na een seizoen versleten is, banden en cassettes verslijt je ook en daar klaagt niemand over.
Maar die XP's kosten maar €55 dus dat is niet echt een drama dat die na een seizoen versleten is, banden en cassettes verslijt je ook en daar klaagt niemand over.
-
checkerpig
- Forum-lid
Volgende zal vermoedelijk ook een XP zijn ipv de TT. Mijn zoon rijdt ermee (XP)en dit zadel krijgt niet de kans om door te zakken.... door de vele valpartijen id koers en op training 
CP.
CP.
Amclassic-fan schreef:Dat lijkt me realistischer, ik heb er iets van 14000 en we fietsen toch redelijk vaak samen.
Maar die XP's kosten maar 55 dus dat is niet echt een drama dat die na een seizoen versleten is, banden en cassettes verslijt je ook en daar klaagt niemand over.
Maandelijks een zadel vervangen is me toch wat te duur. Waar vind je de SLR XP voor 55, ik vind enkel prijzen van rond de 80
ElDeCe
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Vreemd dat er problemen zijn met SLR's. Ik rijd enkel met SLR's op al mijn fietsen en tot op heden slechts eentje gebroken (schaal voor de helft gebarsten in het midden, spontaan zonder valpartij) maar verder geen problemen.
Hun wit blijft wit. Ik weeg altijd goed onder de 70kg en van doorzakken nog geen last gehad, ligt het aan mijn gewicht?
Een zadel is zeer persoonlijk maar ik denk toch dat er veel mensen goed passen op een SLR.
Hun wit blijft wit. Ik weeg altijd goed onder de 70kg en van doorzakken nog geen last gehad, ligt het aan mijn gewicht?
Een zadel is zeer persoonlijk maar ik denk toch dat er veel mensen goed passen op een SLR.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.