Voor mij is het klimaat in ons land net een achtbaan. Op en af met de temperaturen,
en ook de luchtdruk verschillen. Daar ben ik gevoelig voor, want zoals vanaf
begin augustus ben ik lichamelijk geen stuiver waard.
Als ik gewerkt heb ben ik echt kapot, en heb te weinig energie om te fietsen.
Slapen lukt ook niet goed en noem maar op. Van hitte word ik soms wat misselijk,
dit had ik laatst een paar dagen lang. Voeding en al is goed, ik at/dronk altijd al gezond en
gevarieeerd het is puur en alleen dat ik slecht tegen warm/kouder weer omslagen kan.
Is er iemand die dergelijke ervaringen heeft en wat kun je dan doen? Ik mis toch al gauw
weer 3 dagen rijden op de fiets.
warmte verschillen
Ik heb zo ongeveer het zelfde probleem met warmte. Slecht slapen en met koersen een benauwd gevoel. De weersomslagen zorgen voor meer energie verbruik. Veel drinken en jezelf goed verzorgen is belangrijk. Als je zelf weet dat je er last van hebt kan je het ook een beetje incalculeren. Ik weet zelf wanneer ik goed ben en wanneer niet. Dat je echt kapot ben na je werk is natuurlijk wel extreem. Verder weer ik niet echt een oplossing.
Groetjes,
Groetjes,
Ik werk in de staalbouw, dat is lichamelijk wel wat zwaarder werk. Ik heb met
die klamme warmte een gevoel alsof ik lood in mijn benen heb. dikker bloed denk ik
Ik kan wel nog meer drinken maar of dat goed is? Mischien isotone drank (lichte
oplossing) op werk nemen i.p.v koffie en thee?
Voor de rest rust ik zoveel mogelijk op zulke warme dagen. Vandaag is de temperatuur
en vochtigheid een stuk aangenamer, en ik merk het ook meteen. Ik heb dan ook een
goede training kunnen doen.
die klamme warmte een gevoel alsof ik lood in mijn benen heb. dikker bloed denk ik
Ik kan wel nog meer drinken maar of dat goed is? Mischien isotone drank (lichte
oplossing) op werk nemen i.p.v koffie en thee?
Voor de rest rust ik zoveel mogelijk op zulke warme dagen. Vandaag is de temperatuur
en vochtigheid een stuk aangenamer, en ik merk het ook meteen. Ik heb dan ook een
goede training kunnen doen.
Misschien is het slim om een medische test te laten doen. Ze kunnen dan perfect je bloed controleren. Het gevoel van moeheid komt misschien wel door bloedarmoede of ijzer te kort of een ander stofje in je lichaam. Dit kunnen ze opsporen als je je bloed laat prikken. Een sport medisch advies centrum biedt dan ook uitkomst. Meestal ben je daar voor verzekerd en kan je alles terug krijgen.
Zelf ben ik met koffie drinken gestopt, heel af en toe nog een bakkie maar dat is omdat ik alleen nog maar alkalisch water drink.
Succes ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt!
Groetjes,
Zelf ben ik met koffie drinken gestopt, heel af en toe nog een bakkie maar dat is omdat ik alleen nog maar alkalisch water drink.
Succes ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt!
Groetjes,
Nou, zoals de afgelopen dagen is er niets aan de hand. Het weer is wat koeler althans niet
benauwd, (want dat is voornamelijk het probleem; de lucht vochtigheid in ons land dus broeierig warm) en ik voel mij weer een stuk beter. Een sportkeuring of test wil ik nog doen
benauwd, (want dat is voornamelijk het probleem; de lucht vochtigheid in ons land dus broeierig warm) en ik voel mij weer een stuk beter. Een sportkeuring of test wil ik nog doen
Ik denk dat koffie / thee zondermeer niet verstandig is (in aanzienlijke hoeveelheden). Als je de diverse tv programma's ziet, waar over gewicht wordt gepraat, geeft men altijd aan, dat koffie niet meedoet aan opbouw van je vochtbalans.
-
- Forum-lid HC
Volgens mij heb je zwaar werk, lichamelijk betrfet zit ik er maar makkelijk bij op kantoor.
Ik ken het gevoel wel maar als ik er eenmaal opzit heb ik er geen last van.
Sowieso veel drinken en als je water drink vergeet je mineralen niet waaronder natrium kalium, Banaantje 's middags bijvoorbeeld. Cola half uur drie kwartier van te voren?
Daarnaast zal het per persoon verschillend zijn ik zweet heel snel en veel dat lijkt vervelend maar 30/35 graden vind ik geen probleem tuurlijk ga ik minder hard maar in verhouding beter dan mijn concurrenten.
Ik ken het gevoel wel maar als ik er eenmaal opzit heb ik er geen last van.
Sowieso veel drinken en als je water drink vergeet je mineralen niet waaronder natrium kalium, Banaantje 's middags bijvoorbeeld. Cola half uur drie kwartier van te voren?
Daarnaast zal het per persoon verschillend zijn ik zweet heel snel en veel dat lijkt vervelend maar 30/35 graden vind ik geen probleem tuurlijk ga ik minder hard maar in verhouding beter dan mijn concurrenten.
Voor zover ik weet werken koffie en thee juist vochtafdrijvend. Ik heb weleens gehoord dat je voor elke bak koffie eigenlijk eenzelfde hoeveelheid water zou moeten drinken. Dus als je zwaar werk doet kan ik me voorstellen dat koffie een probleem gaat opleveren als het ook nog eens warm is.
Een isotone sportdrank tijdens het werk is helemaal geen slecht idee. Tijdens zware inspanningen die we sport noemen is het heel normaal, dus waarom tijdens zwaar werk niet?
Een isotone sportdrank tijdens het werk is helemaal geen slecht idee. Tijdens zware inspanningen die we sport noemen is het heel normaal, dus waarom tijdens zwaar werk niet?