Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
ijack
- Forum-lid
ijack
18 aug 2008 15:10
Ik heb een vraagje over het verhogen van mijn stuur.
Bij mijn fiets zit het zoals bijigevoegd plaatje, maar Nu weet ik niet hoe ik mijn stuur ook echt kan verhogen.
Heb de boutjes aan de zijkant + boutje bovenop al los gehad maar volgens mij heb ik echt van die vulringen ofzo nodig?

-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
18 aug 2008 15:27
Als de vorkpijp is afgezaagd is er geen ruimte voor spacers
Je kan je stuurpen omkeren als je hoger wilt zitten.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
havana
- Forum-lid HC
havana
18 aug 2008 16:05
En als dat nog niet genoeg helpt een "stairway to heaven" stuurpen kopen. Google maar even een willekeurig plaatje van een TREK en je weet wat het is.
-
kaj1500
- Forum-lid
kaj1500
18 aug 2008 16:10
[img=
http://www.bbbparts.com/products/bike_p ... tender.jpg]
Een extender? Ik zou er zelf nooit aan beginnen op een wegfiets. Ik heb zo'n ding gebruikt voor m'n fiets die op de rollen staat, om een comfy zit te creëen. Nogmaals denk goed na voordat je dit monteert, je offert zeer veel stijfheid op. Eerlijk gezegd vertrouw ik die verbinding niet zo.
Stuurpen omdraaien, shifters iets hoger op het stuur misschien? Als je fiets er zo uitziet als op de foto is er geen ruimte voor meer spacers
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
pim3
- Forum-lid
pim3
18 aug 2008 18:14
Extender ziet er niet echt stabiel uit moet ik zeggen. Veilig lijkt me anders.
Als je toch voor 'n stairway to heaven wil gaan, neem dan die van Led Zeppelin

. Klinkt beter dan dat die bijna verticale stuurpen dr uit ziet.
Stuurpen omdraaien lijkt me in dit geval toch de beste oplossing. Als je zo'n verticale stuurpen nodig hebt, heb je volgens mij echt een totaal verkeerde maat gekocht...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
-
lior63
- Forum-lid
lior63
18 aug 2008 19:21
De extender is bedoeld voor een conventionele voorvork om daar toch een moderne pen op te monteren. Is in weerwil van wat PIM schrijft erg stabiel. Ik denk dat ik er in de familie wel vier heb rondrijden, nooit problemen mee gehad.
De enige optie is om een hele steile pen zoals deze te monteren
[img=
http://www.roseversand.de/output/import ... 5277_1.jpg]
-
ijack
- Forum-lid
ijack
19 aug 2008 10:18
Bedankt voor de reacties, ik zal eens gaan kijken of ik eerst de stuurpen kan omdraaien om een beetje extra hoogte te creeeren...
-
bikeboss
- Forum-lid
bikeboss
20 aug 2008 14:24
lior63 schreef:De extender is bedoeld voor een conventionele voorvork om daar toch een moderne pen op te monteren. Is in weerwil van wat PIM schrijft erg stabiel. Ik denk dat ik er in de familie wel vier heb rondrijden, nooit problemen mee gehad.
[img=
Vier extenders in de familie? Waarom kopen jullie niet meteen een frame met langere balhoofdbuis?
-
pim3
- Forum-lid
pim3
20 aug 2008 15:04
bikeboss schreef:lior63 schreef:De extender is bedoeld voor een conventionele voorvork om daar toch een moderne pen op te monteren. Is in weerwil van wat PIM schrijft erg stabiel. Ik denk dat ik er in de familie wel vier heb rondrijden, nooit problemen mee gehad.
[img=
Vier extenders in de familie? Waarom kopen jullie niet meteen een frame met langere balhoofdbuis?
Waarschijnlijk past de geometrie van 't frame dan niet helemaal bij die 4 familieleden van jou

. Ik gok dat ze allemaal lange benen en een kort bovenlichaam hebben. Kortere bovenbuis nodig -> kleiner frame -> korte balhoofdbuis.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
-
lior63
- Forum-lid
lior63
20 aug 2008 17:01
In het geval van mijn zoontje had ik een racefiets met een conventionele voorvork. Ik moest daar echter vaker een stuurpen wisselen (steeds langer) en dan is een extender handig.
Hetzelfde gold voor zijn ATB - vonventionele vork, maar soms een andere pen.
Idem mijn ATB
Idem mijn Koga worldtraveler waar ik soms een krom stuur op heb, maar soms ook een recht en dan is een moderne pen handig.
Laten we logisch denken, een extender kost toch minder dan weer een heel nieuw frame.