Campa shifters en dura-ace groep
Volgens mij geen probleem.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
andersom (campa remmen met da grepen = geen mog. tot het openzetten van de rem) is iets lastiger maar bij campa ergo's met shimano remmen heb je twee keer de mogelijkheid en dat is overbodig maar geen probleem.
Heren,
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik overweeg namelijk om nieuwe campa centaur 2009 (carbon) shifters aan te schaffen en de rest van de dura-ace groep te laten zitten incl. natuurlijk een shiftmate om alles vloeiend te laten schakelen.
M.vr.gr.
Aargee
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik overweeg namelijk om nieuwe campa centaur 2009 (carbon) shifters aan te schaffen en de rest van de dura-ace groep te laten zitten incl. natuurlijk een shiftmate om alles vloeiend te laten schakelen.
M.vr.gr.
Aargee
aaRGee
Ik heb d'r ook ervaring mee, en ik moet zeggen dattie perfect werkt. Ik heb d'r een om met Shimano shifters+derailleur op een Campa cassette te schakelen. Toen ik vorig jaar op het punt van aanschaf stond heb ik ook dit forum geraadpleegd. Er werd me toen verteld dat zónder shiftmate voor 95% goed schakelde, en met shiftmate de volle 100%.
Puur uit belangstelling: Waarom zou je Campa shifter op je Shimano fiets willen hebben? Cosmetische overwegingen
?
Puur uit belangstelling: Waarom zou je Campa shifter op je Shimano fiets willen hebben? Cosmetische overwegingen
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Volgens mij rijdt Ilko naar volle tevredenheid met een shiftmate. Heb er zelf geen ervaring mee.
havana schreef:Volgens mij rijdt Ilko naar volle tevredenheid met een shiftmate. Heb er zelf geen ervaring mee.
Klopt! Eerst met een type 3 (Shimano derailleurs en campa shifters), inmiddels met een type 1. Heb nu alles campa, behalve de cassette. Had geen zin om alle bodies te wisselen.
Die 1% verschil merk je overigens wel echt. Wat mij betreft is het het zeker waard. Installeren vergt even wat precisie om de kabel en de pulley precies goed te krijgen.
Edit: TS Bikes verkoopt ze ook trouwens, mocht je hem ook ergens willen laten monteren.