Cassette Spacers
Kleine aanpassingen aan je fiets blijven leuk om te doen. Zo bedacht ik: bestaan er geen gekleurde cassette spacers. Iets in het wit, rood of carbon bijvoorbeeld. Toch ook leuk voor diegene die het niet meer ziet zitten in je achterwiel 
En die vervolgens door alle drek in je cassette de kleuren niet meer kunnen zien? :p Ze zijn er overigens ook niet, voor zover ik weet...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Vrees dat je ze niet gaat vinden. Heb ze nog nooit los gezien in verschillende kleuren. Maar wat dacht je van een spuitbusje kopen ? Waarschijnlijk nog goedkoper ook dan een after market setjes. Alleen zorgen dat de verf niet op de zijkant komt.
Wordt de spacer anders te dik?
Van poetsen ben ik niet vies want ik haal mijn cassette wel vaker uit elkaar.
Master B schreef:Wordt de spacer anders te dik?
Ander heb je inderdaad kans dat ze te dik worden. Het houdt toch allemaal heel precies tegenwoordig. Je hebt ze wel in verschillende kleuren, maar dan is het meer toeval. Mavic heeft bijvoorbeeld gele spacers voor hun cassettes, maar dan is de dikte van de kransen en spacers weer net wat anders waardoor het allemaal weer net niet helemaal precies past met shimano of campa. Zelf een spuitbusje lijkt me het makkelijkst. Er komt verder toch geen druk van een ketting op dus echt slijten zal het niet.
En anders 1 x per jaar even schoonmaken/schuren en even weer de spuitpus pakken.
Ik heb zelf mijn cassette spacers gespoten in het wit, is heel goed gelukt, vergt wel extra kuiswerk. maar is redelijk zichtbaar. niet waar de ketting loopt.
Enig nadeel is dat je eerste 3 TW aan elkaar geklinkt zijn, en deze dus zilver gekleurd zijn.
Als je dan ook je schifterkapjes (shimano) wit spuit heb je een mooi, eind en begin accentje.
Enig nadeel is dat je eerste 3 TW aan elkaar geklinkt zijn, en deze dus zilver gekleurd zijn.
Als je dan ook je schifterkapjes (shimano) wit spuit heb je een mooi, eind en begin accentje.
idol