Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord?
Past een campagnolo 8 speed cassette op een 9/10-speed body? Ik vind op het internet wisselende informatie en zelfs van fietsenmakers krijg ik tegenstrijdige antwoorden.
Is er iemand die mij met absolute zekerheid kan zeggen of dit wel of niet kan?
Alvast enorm bedankt!
Tony
campa 8-speed cassette op 9/10-sp body?
-
tonydelasnek
- Forum-lid
zelfs van fietsenmakers of juist van fietsenmakers;)tony delasnek schreef: Past een campagnolo 8 speed cassette op een 9/10-speed body? Ik vind op het internet wisselende informatie en zelfs van fietsenmakers krijg ik tegenstrijdige antwoorden.
Tony
-
tonydelasnek
- Forum-lid
Ja, lach er maar om:( Zie hieronder het toch vrij overtuigende antwoord van de fietsenmaker (wiens naam ik niet zal prijsgeven):
Jou 8 sp. cassette past gewoon op een nieuwe 9 of 10sp.
En toen ik nog niet helemaal overtuigd was, in een volgende mail:
Een 8 speed cassette past wel op een 9sp. body maar een 9 speed cassette past niet op een 8 sp body,
Maargoed, ik weet het zelf ook niet hoor, en wie weet heeft hij gelijk
De enige manier om het zeker te weten, is om met m'n cassette langs een fietsenmaker te gaan, maar ik wil m'n wiel eigenlijk online bestellen.
Gr.
Tony
Jou 8 sp. cassette past gewoon op een nieuwe 9 of 10sp.
En toen ik nog niet helemaal overtuigd was, in een volgende mail:
Een 8 speed cassette past wel op een 9sp. body maar een 9 speed cassette past niet op een 8 sp body,
Maargoed, ik weet het zelf ook niet hoor, en wie weet heeft hij gelijk
De enige manier om het zeker te weten, is om met m'n cassette langs een fietsenmaker te gaan, maar ik wil m'n wiel eigenlijk online bestellen.
Gr.
Tony
De oude 8 speed cassettes passen inderdaad niet op een 9/10 speed body. Ik meen echter dat er ook 8 speed cassettes zijn die wel passen, maar zeker weet ik dat niet.
Wat iig kan is het monteren van een coversie cassette van bv marchisio.
Wat iig kan is het monteren van een coversie cassette van bv marchisio.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.