Probleem voetpomp
Een tijd geleden een voetpomp gekocht bij de FM van het merk Cordo met een manometer.
De pomp heeft een dubbele ventielkop die je op het ventiel vast kunt zetten.
Het probleem is als de ventielkop er vast op zit geklemd ik de band wel op kan pompen (en er dus lucht bij komt), dat er dan ook weer lucht ontsnapt.
Zodoende zakt de manometer telkens terug en zie je nog niet hoeveel bar er in de band zit.
Van alles al geprobeerd: de kop er heel ver opgeduwd en juist maar een heel klein stukje,
werkt allemaal niet.
Voorheen al een BBB pomp gehad met hetzelfde probleem.
Zou het misschien aan de dubbele ventielkop liggen?
Iemand dezelfde ervaring, en misschien een oplossing?
De pomp heeft een dubbele ventielkop die je op het ventiel vast kunt zetten.
Het probleem is als de ventielkop er vast op zit geklemd ik de band wel op kan pompen (en er dus lucht bij komt), dat er dan ook weer lucht ontsnapt.
Zodoende zakt de manometer telkens terug en zie je nog niet hoeveel bar er in de band zit.
Van alles al geprobeerd: de kop er heel ver opgeduwd en juist maar een heel klein stukje,
werkt allemaal niet.
Voorheen al een BBB pomp gehad met hetzelfde probleem.
Zou het misschien aan de dubbele ventielkop liggen?
Iemand dezelfde ervaring, en misschien een oplossing?
Bikers are not alone
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Zit er een hendel op de ventielkop?
What makes the boat go faster?
Die koppen worden door zo'n beetje elke pompenfabrikant gebruikt en moeten gewoon functioneren. Het lijkt er op dat de kop gewoon kapot is, waarschijnlijk een terugslagklepje in de pomp die niet goed terugvalt/afsluit.
Terug naar de FM en er daar eentje proberen, als die wel werkt is het duidelijk.
Terug naar de FM en er daar eentje proberen, als die wel werkt is het duidelijk.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Draai je de knop wel de goede kant op? En zit de kop dan goed vast op het ventiel?
Is het niet zo dat de pomp niet de overdruk kan creeren waardoor de lucht het ventiel ingaat? Als je dan blijft pompen kan de lucht op een gegeven moment ontsnappen uit het andere gat voordat het ventiel zich opent. Dit heb ik ook wel eens gehad bij een BBB pomp. Even wat extra lucht uit de band laten lopen hielp dan.
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
LVGH schreef:Is het niet zo dat de pomp niet de overdruk kan creeren waardoor de lucht het ventiel ingaat? Als je dan blijft pompen kan de lucht op een gegeven moment ontsnappen uit het andere gat voordat het ventiel zich opent. Dit heb ik ook wel eens gehad bij een BBB pomp. Even wat extra lucht uit de band laten lopen hielp dan.
Of ventiel niet helemaal opendraaien
Zonet weer eens de bewuste pomp gepakt.
Eerst een hoop lucht uit de band gelaten, toen klem er op en pompen.
Opnieuw hetzelfde euvel, er kwam lucht bij, maar de manometer loopt ook meteen terug.
Dus is misschien de dubbele ventielkop inderdaad niet goed.
Misschien toch maar eens terug naar de FM en een andere pomp proberen.
Andere tips en opmerkingen zijn nog steeds welkom.
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Eerst een hoop lucht uit de band gelaten, toen klem er op en pompen.
Opnieuw hetzelfde euvel, er kwam lucht bij, maar de manometer loopt ook meteen terug.
Dus is misschien de dubbele ventielkop inderdaad niet goed.
Misschien toch maar eens terug naar de FM en een andere pomp proberen.
Andere tips en opmerkingen zijn nog steeds welkom.
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Bikers are not alone
Gaat het wel om een presta ventiel? of is het soms een ander soort?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fietsventiel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fietsventiel
Ja natuurlijk is het een Presta- of Frans ventiel, fiets ook pas een jaar of 13 op de racer, dus dat weet ik wel.
Maaaaaaaar goed dat je het opnoemt, je weet maar nooit, er zijn verschillende soorten ventielen en ook verschillende soorten pompen.
Trouwens voor deze 2 mindere pompen had ik een pomp van het merk Simson, dit was er één met maar 1 ventielkop, die werkte ook goed, totdat de hendel afbrak.
Maaaaaaaar goed dat je het opnoemt, je weet maar nooit, er zijn verschillende soorten ventielen en ook verschillende soorten pompen.
Trouwens voor deze 2 mindere pompen had ik een pomp van het merk Simson, dit was er één met maar 1 ventielkop, die werkte ook goed, totdat de hendel afbrak.
Bikers are not alone