Hallo iedereen,
Hoe moet je de kabel los maken van de shifter om de remrubbers te vervangen??
vr.gr. en bedankt Ghisallo
vraag??
Hoi,
Inderdaad. Ik wilde het al aanstippen maar dacht van: 'Nee, TS zal toch niet de remblokken bedoelen' Echter de vraag in aanmerking genomen moet dat dus bijna wel het geval zijn.
Je weet het nooit zeker. Ik weet niet meer wie en wat precies hier laatst op het Forum een wel zeer unieke betiteling had voor stuurpen/balhoofd.
Eens even kijken of ik die post nog kan vinden.
Deze dus Kopserie.
Kopserie schijnt Vlaams voor Balhoofd te zijn. Weer wat geleerd.
Anyways. Als het de rubbers op de shifters zijn dan hoeven die er niet af maar ook bij vervanging van de blokken zie ik niet in waarom de kabels op de shifters los zouden moeten.
Mvg, Zorro
Inderdaad. Ik wilde het al aanstippen maar dacht van: 'Nee, TS zal toch niet de remblokken bedoelen' Echter de vraag in aanmerking genomen moet dat dus bijna wel het geval zijn.
Je weet het nooit zeker. Ik weet niet meer wie en wat precies hier laatst op het Forum een wel zeer unieke betiteling had voor stuurpen/balhoofd.
Eens even kijken of ik die post nog kan vinden.
Deze dus Kopserie.
Kopserie schijnt Vlaams voor Balhoofd te zijn. Weer wat geleerd.
Anyways. Als het de rubbers op de shifters zijn dan hoeven die er niet af maar ook bij vervanging van de blokken zie ik niet in waarom de kabels op de shifters los zouden moeten.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ah, dan moet je dus de shifter van je stuur losmaken door middel van de 5mm inbus. Er zit een kleine uitsparing aan de buitenkant van elke shifter die, tussen het rubber en de shifter, toegang geeft tot die 5mm inbus.
Als de shifter los van het stuur is dan kun je de rubber er aan de oorspronkelijke stuurkant eraf schuiven.
Je hebt wel een iets langere inbus nodig om bij die schroef te komen via die zijopening.
Mvg, Zorro
Als de shifter los van het stuur is dan kun je de rubber er aan de oorspronkelijke stuurkant eraf schuiven.
Je hebt wel een iets langere inbus nodig om bij die schroef te komen via die zijopening.
Mvg, Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Even een foto geschoten van een Dura-Ace shifter. Kabel erin gestoken om aan te geven dat deze niet in de weg zit om het rubber te verwijderen.
[img=http://img221.imageshack.us/img221/4587/shifterhu1.jpg]
Zorro
[img=http://img221.imageshack.us/img221/4587/shifterhu1.jpg]
Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock